2 min. čítanie

Temu a ďalší zahraniční obri zdražujú reklamu e-shopom, tým klesá priemerná objednávka

E-commerce sa postupne zotavuje z minuloročného poklesu, stále však čelí niekoľkým problémom. Nedávny príchod zahraničných gigantov na český trh znamená nielen väčšiu konkurenciu, ale aj drahú online reklamu. Najmä menšie e-shopy bez marketingových agentúr a špecialistov to majú ešte ťažšie.

Temu a ďalší zahraniční obri zdražujú reklamu e-shopom, tým klesá priemerná objednávka
Zdroj: Depositphotos

“V minulom roku klesla priemerná hodnota objednávky medziročne o 5,5 %. Samozrejme, ľudia stále šetria, preto si svoje nákupy premyslia a často siahajú po lacnejších produktoch. To je jeden z dôvodov, prečo sa tak dobre darí čínskym gigantom s lacným tovarom alebo platformám trhov, ktoré tlačia marže e-shopov dole,” hovorí Jan Janouškovec, generálny riaditeľ spoločnosti Srovnáme.cz.

Jan Janouškovec

To však nie je jediný problém. Podľa Janouškovca sme svedkami skokového zdražovania platenej reklamy, ktoré spôsobuje najmä čínsky obchod Temu, ale aj Allegro a ďalšie zahraničné marketplace platformy. Situácia je zložitá najmä pre menšie e-shopy, ktoré si nemôžu dovoliť agentúru alebo marketingových špecialistov. Je pre ne čoraz ťažšie a nožnice medzi malými a veľkými obchodmi sa roztvárajú. “E-shopy bez aktívnej reklamy zaznamenávajú preukázateľný pokles tržieb, najmä pre tie menšie to môže byť likvidačné,” upozorňuje Janouškovec.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

V reakcii na problémy niektorých e-shopov začal Srovnáme.cz v minulom roku testovať službu Selltoro s niekoľkými vybranými partnermi a teraz ju otvára pre všetky e-shopy. Ponúka automatizovanú PPC reklamu pre Google a Bing, o ktorú sa stará nielen umelá inteligencia, ale aj tím PPC špecialistov. “Cieľom bolo vytvoriť produkt, ktorý malým e-shopom ponúkne možnosti veľkých hráčov bez toho, aby museli platiť agentúry alebo marketingových špecialistov. E-shop si len nastaví rozpočet a prepojí reklamu s produktovým feedom, naša technológia sa už postará o následné nastavenie a správu reklám na viacerých platformách,” uzatvára Janouškovec.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+