“V minulom roku klesla priemerná hodnota objednávky medziročne o 5,5 %. Samozrejme, ľudia stále šetria, preto si svoje nákupy premyslia a často siahajú po lacnejších produktoch. To je jeden z dôvodov, prečo sa tak dobre darí čínskym gigantom s lacným tovarom alebo platformám trhov, ktoré tlačia marže e-shopov dole,” hovorí Jan Janouškovec, generálny riaditeľ spoločnosti Srovnáme.cz.
To však nie je jediný problém. Podľa Janouškovca sme svedkami skokového zdražovania platenej reklamy, ktoré spôsobuje najmä čínsky obchod Temu, ale aj Allegro a ďalšie zahraničné marketplace platformy. Situácia je zložitá najmä pre menšie e-shopy, ktoré si nemôžu dovoliť agentúru alebo marketingových špecialistov. Je pre ne čoraz ťažšie a nožnice medzi malými a veľkými obchodmi sa roztvárajú. “E-shopy bez aktívnej reklamy zaznamenávajú preukázateľný pokles tržieb, najmä pre tie menšie to môže byť likvidačné,” upozorňuje Janouškovec.
V reakcii na problémy niektorých e-shopov začal Srovnáme.cz v minulom roku testovať službu Selltoro s niekoľkými vybranými partnermi a teraz ju otvára pre všetky e-shopy. Ponúka automatizovanú PPC reklamu pre Google a Bing, o ktorú sa stará nielen umelá inteligencia, ale aj tím PPC špecialistov. “Cieľom bolo vytvoriť produkt, ktorý malým e-shopom ponúkne možnosti veľkých hráčov bez toho, aby museli platiť agentúry alebo marketingových špecialistov. E-shop si len nastaví rozpočet a prepojí reklamu s produktovým feedom, naša technológia sa už postará o následné nastavenie a správu reklám na viacerých platformách,” uzatvára Janouškovec.
Tlačová správa