Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január už čoskoro
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Temu a ďalší zahraniční obri zdražujú reklamu e-shopom, tým klesá priemerná objednávka

E-commerce sa postupne zotavuje z minuloročného poklesu, stále však čelí niekoľkým problémom. Nedávny príchod zahraničných gigantov na český trh znamená nielen väčšiu konkurenciu, ale aj drahú online reklamu. Najmä menšie e-shopy bez marketingových agentúr a špecialistov to majú ešte ťažšie.

Temu a ďalší zahraniční obri zdražujú reklamu e-shopom, tým klesá priemerná objednávka
Zdroj: Depositphotos

“V minulom roku klesla priemerná hodnota objednávky medziročne o 5,5 %. Samozrejme, ľudia stále šetria, preto si svoje nákupy premyslia a často siahajú po lacnejších produktoch. To je jeden z dôvodov, prečo sa tak dobre darí čínskym gigantom s lacným tovarom alebo platformám trhov, ktoré tlačia marže e-shopov dole,” hovorí Jan Janouškovec, generálny riaditeľ spoločnosti Srovnáme.cz.

Jan Janouškovec

To však nie je jediný problém. Podľa Janouškovca sme svedkami skokového zdražovania platenej reklamy, ktoré spôsobuje najmä čínsky obchod Temu, ale aj Allegro a ďalšie zahraničné marketplace platformy. Situácia je zložitá najmä pre menšie e-shopy, ktoré si nemôžu dovoliť agentúru alebo marketingových špecialistov. Je pre ne čoraz ťažšie a nožnice medzi malými a veľkými obchodmi sa roztvárajú. “E-shopy bez aktívnej reklamy zaznamenávajú preukázateľný pokles tržieb, najmä pre tie menšie to môže byť likvidačné,” upozorňuje Janouškovec.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

V reakcii na problémy niektorých e-shopov začal Srovnáme.cz v minulom roku testovať službu Selltoro s niekoľkými vybranými partnermi a teraz ju otvára pre všetky e-shopy. Ponúka automatizovanú PPC reklamu pre Google a Bing, o ktorú sa stará nielen umelá inteligencia, ale aj tím PPC špecialistov. “Cieľom bolo vytvoriť produkt, ktorý malým e-shopom ponúkne možnosti veľkých hráčov bez toho, aby museli platiť agentúry alebo marketingových špecialistov. E-shop si len nastaví rozpočet a prepojí reklamu s produktovým feedom, naša technológia sa už postará o následné nastavenie a správu reklám na viacerých platformách,” uzatvára Janouškovec.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Budúcnosť e-commerce je tu: Perplexity spúšťa možnosť nakupovania
3 min. čítanie

Budúcnosť e-commerce je tu: Perplexity spúšťa možnosť nakupovania

Umelá inteligencia čoraz výraznejšie ovplyvňuje spôsob nakupovania a predávania. Jej prienik do nákupného procesu prináša rad inovácií, ktoré menia tradičné prístupy na efektívnejšie, rýchlejšie a personalizované skúsenosti. Dôkazom je aj Perplexity – vyhľadávač s umelou inteligenciou, od ktorého sa očakáva, že svojou novinkou spôsobí revolúciu v nakupovaní. S novými funkciami, ktoré zvyšujú pohodlie zákazníkov, otvára […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+