
Tematická súvislosť
Mnoho inzerentov sa uchyľuje k jednoduchej skratke menom „ranky“. Ranky sú stupnice udávajúce hodnotu stránky podľa sily prichádzajúcich odkazov. Mnoho online služieb poskytujúcich SEO nástroje sleduje silu spätných odkazov a poskytuje simuláciu rankov v hodnotách 0 – 100 (logaritmická hodnota).
Sledovať túto hodnotu a nakupovať podľa nej odkazy väčšinou v podobe článkov je veľmi jednoduché. Spočíva iba v porovnávaní matematickej hodnoty a ceny za článok. Avšak táto skratka je chybná a veľa vám neprinesie.
Efektívnejší linkbuilding a väčší posun vo výsledkoch vyhľadávačov vám prinesie dôraz na tematickú súvzťažnosť. Ako príklad je možné uviesť firemnú stránku spoločnosti stavajúcej drevostavby, ktoré 100 odkazov zo širokého spektra tematicky rôznorodých webov vyberaných iba na základe ranku neprinesie taký úžitok ako 100 odkazov z webov o dreve, drevostavbách a stavebníctve.
Interne tomu hovoríme „svätá tematická trojica“. Prvým bodom je téma odkazujúcej stránky, druhým bodom je téma odkazu a tretím je téma odkazovanej stránky.
Linkbuildingová tematická trojica:
1) Téma odkazujúcej stránky
2) Téma odkazov
3) Téma odkazovanej stránky
3. Téma odkazovanej stránky
Najčastejším problémom firemných webov je tretí bod, a to je „téma na stránke“. Vyhľadávač nemá dôvod dávať do výsledkov vyhľadávania stránku, na ktorú je tematicky odkazované, pričom na nej o téme nie je nič. Téma častokrát jednoducho na firemnej stránke nie je. Uvádzaná firma, prevádzkujúca pílu a drevostavby mala na svojich stránkach údaje o firme a možnostiach píly na drevo.
Ale samostatnú podstránku o drevostavbách nemala. Celý linkbuilding teda začal tým, že firma vytvorila stránku o tom, aké drevostavby stavajú a uviedla na nej informácie o jej drevostavbách. Tým doplnila tretí tematický bod.
2) Téma odkazov
Odkaz má obsahovať tematické súslovie vo voľnej zhode, vhodné k cieľovej stránke. Popisok odkazu teda bude „stavba drevostavieb“, “drevostavby na kľúč“ a podobne. Častou chybou býva odkazovanie v mene firmy. Odkaz by mal viesť na tematickú stránku, čo býva podstránka s témou. Ďalšou častou chybou tu je odkazovanie iba na hlavnú stránku webu, ktoré neobsahuje tému.
Nevhodné: popisok odkazu: Pila Horák, odkazovaná stránka: https://pilahorak.cz
Lepšie: popisok odkazu: “Drevostavby na kľúč“, odkazovaná stránka https://pilahorak.cz/drevostavby.html
1) Téma odkazovanej stránky
Celý odkazujúci web nemusí byť o téme, je to fanatická dogma pre niektorých linkbuilderov, ale odkazujúca stránka by o téme mala byť. Typickým príkladom je silný odkaz z online novín. Neexistuje silný denník o drevostavbách so 100-tisíc návštevníkmi denne, ale existuje množstvo všeobecných novín, kde vám radi napíšu tematický článok, čím vytvoria tematickú stránku.
Odkazujúca stránka obsahuje veľa textu okolo článku a tým riedi tematickosť. Preto je vhodné vyhýbať sa krátkym článkom o jednej normostrane, ale je dobré písať dlhšie články o dvoch až piatich normostranách. Tým zriedite okolitý netematický text stránky a zvýšite tematickú relevanciu článku. Vyhľadávaču tým dáte viac informácií, z ktorých vyhodnotia, o čom sa v tom článku píše.
Organik
Kupujte články tam, kde je „organik“, teda návštevnosť z vyhľadávačov. Tým sa vyhnete nákupu odkazov zo stránok, ktoré vyhľadávače z rôznych dôvodov ignorujú a neprinesú vám žiadnu hodnotu. 10 lacných odkazov (článkov) zo stránok bez organiku vám prinesie menší úžitok ako 1 drahý článok s odkazom z webu so silným organikom za rovnakú cenu ako 10 lacných článkov.
10×15€ <1×150€
V stručnosti: organik sa delí na organické kľúčové slová a organickú návštevnosť. Organické kľúčové slová v prenesenom výraze hovoria o tom, či je na webe dosť kvalitného obsahu, aby vyhľadávaču stálo za to na ten obsah odkazovať z výsledkov vyhľadávania. Organická návštevnosť nám hovorí, aký je ten obsah kvalitný. Čím je obsah kvalitnejší, tým vyššie vo výsledkoch vyhľadávania vyhľadávač zobrazuje web a tým viac mu posiela návštevnosti.
Čo si zapamätať:
1) Tematická svätá trojica: téma na odkazujúcej stránke, téma odkazu a téma na odkazovanej stránke.
2) Vyberajte weby s „organikom“.