Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Televízia Nova plánuje významné zdraženie reklamy vo svojom vysielaní

Jedna z najväčších komerčných televízií v Česku bude zdražovať reklamný priestor. Toto rozhodnutie bolo zdôvodnené rastúcim dopytom po reklamnom priestore a zvýšenými nákladmi spojenými s výrobou televíznych programov.

Televízia Nova plánuje významné zdraženie reklamy vo svojom vysielaní

Vzniká tak séria zdražovania – televízia totiž zvýšila cenu za reklamný priestor o 12 % už tento rok a o rovnakú výšku aj vlani. V roku 2021 sa cena dvihla o 5 %. Obchodný riaditeľ TV Nova, Jan Ulrych, uviedol: “Vzhľadom k rastúcemu dopytu po komerčnom priestore a súčasne vyšším nákladom pri výrobe programov sme nútení zvýšiť priemernú cenu pre klientov v roku 2024 o 18 %.”

Nova sa zameriava na cieľovú skupinu dospelých divákov vo veku od 15 do 54 rokov. Nová cenová politika bude zahŕňať úpravu koeficientu pri stopáži pätnásťsekundového spotu a navyšovanie koeficientov v najvyťaženejších mesiacoch máj, jún, september a október o 5 %. Navyše sa zvýši koeficient off prime time o päť percentuálnych bodov.

Pripravte sa na nové pravidlá a prémiový priestor

V roku 2024 televízia zavedie dve nové pravidlá pre svoju obchodnú politiku. Prvé zahŕňa 10% príplatok za umiestnenie reklamy v premiérových programoch s vysokým dopytom od zadávateľov. Druhou novinkou je 10% príplatok za neskoré objednávky, ktoré budú prijaté viac ako 10 pracovných dní po vydaní programu. Toto opatrenie má zaistiť dostatočnú dostupnosť reklamného priestoru v požadovaných časových pásmach.

Nova označuje ako “prémiové” programy tie, ktoré majú veľký očakávaný záujem od klientov. Medzi tieto programy patria napríklad Otec v nesnázích, populárne seriály ako Ulice a Kriminálka Anděl či reality show typu MasterChef. Hovorkyňa Novy, Barbora Dlabáčková, uviedla, že výber prémiových relácií môže byť aktualizovaný každý mesiac podľa aktuálneho dopytu. “Primárne pôjde o prime time programy na hlavnom kanále, ale rovnako tak môže ísť o programy v iných častiach dňoch na tematických kanáloch, typovo nové premiérové rady našich seriálov alebo reality show a úplne nové programové formáty,” dopĺňa.

Podľa plánu by malo byť 64 % reklamy vysielaných na hlavnom kanáli Novy, 14 % na kanáli Nova Cinema a zvyšných 22 % na ostatných kanáloch, ako sú Nova Fun, Nova Gold, Nova Lady, Markíza International a Nova.cz.

Televízia Nova, ktorá patrí do televíznej skupiny CME investičnej skupiny PPF, zaznamenala v minulom roku nárast tržieb o 15 % na 7,07 miliardy Kč a čistý zisk o 6 % na 1,11 miliardy Kč. Hlavným zdrojom tržieb boli príjmy z vysielanej reklamy, ktoré stúpli o necelé dve percentá na 4,43 miliardy Kč.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+