
Vzniká tak séria zdražovania – televízia totiž zvýšila cenu za reklamný priestor o 12 % už tento rok a o rovnakú výšku aj vlani. V roku 2021 sa cena dvihla o 5 %. Obchodný riaditeľ TV Nova, Jan Ulrych, uviedol: “Vzhľadom k rastúcemu dopytu po komerčnom priestore a súčasne vyšším nákladom pri výrobe programov sme nútení zvýšiť priemernú cenu pre klientov v roku 2024 o 18 %.”
Nova sa zameriava na cieľovú skupinu dospelých divákov vo veku od 15 do 54 rokov. Nová cenová politika bude zahŕňať úpravu koeficientu pri stopáži pätnásťsekundového spotu a navyšovanie koeficientov v najvyťaženejších mesiacoch máj, jún, september a október o 5 %. Navyše sa zvýši koeficient off prime time o päť percentuálnych bodov.
Pripravte sa na nové pravidlá a prémiový priestor
V roku 2024 televízia zavedie dve nové pravidlá pre svoju obchodnú politiku. Prvé zahŕňa 10% príplatok za umiestnenie reklamy v premiérových programoch s vysokým dopytom od zadávateľov. Druhou novinkou je 10% príplatok za neskoré objednávky, ktoré budú prijaté viac ako 10 pracovných dní po vydaní programu. Toto opatrenie má zaistiť dostatočnú dostupnosť reklamného priestoru v požadovaných časových pásmach.
Nova označuje ako “prémiové” programy tie, ktoré majú veľký očakávaný záujem od klientov. Medzi tieto programy patria napríklad Otec v nesnázích, populárne seriály ako Ulice a Kriminálka Anděl či reality show typu MasterChef. Hovorkyňa Novy, Barbora Dlabáčková, uviedla, že výber prémiových relácií môže byť aktualizovaný každý mesiac podľa aktuálneho dopytu. “Primárne pôjde o prime time programy na hlavnom kanále, ale rovnako tak môže ísť o programy v iných častiach dňoch na tematických kanáloch, typovo nové premiérové rady našich seriálov alebo reality show a úplne nové programové formáty,” dopĺňa.
Podľa plánu by malo byť 64 % reklamy vysielaných na hlavnom kanáli Novy, 14 % na kanáli Nova Cinema a zvyšných 22 % na ostatných kanáloch, ako sú Nova Fun, Nova Gold, Nova Lady, Markíza International a Nova.cz.
Televízia Nova, ktorá patrí do televíznej skupiny CME investičnej skupiny PPF, zaznamenala v minulom roku nárast tržieb o 15 % na 7,07 miliardy Kč a čistý zisk o 6 % na 1,11 miliardy Kč. Hlavným zdrojom tržieb boli príjmy z vysielanej reklamy, ktoré stúpli o necelé dve percentá na 4,43 miliardy Kč.