Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Televízia Nova plánuje významné zdraženie reklamy vo svojom vysielaní

Jedna z najväčších komerčných televízií v Česku bude zdražovať reklamný priestor. Toto rozhodnutie bolo zdôvodnené rastúcim dopytom po reklamnom priestore a zvýšenými nákladmi spojenými s výrobou televíznych programov.

Televízia Nova plánuje významné zdraženie reklamy vo svojom vysielaní

Vzniká tak séria zdražovania – televízia totiž zvýšila cenu za reklamný priestor o 12 % už tento rok a o rovnakú výšku aj vlani. V roku 2021 sa cena dvihla o 5 %. Obchodný riaditeľ TV Nova, Jan Ulrych, uviedol: „Vzhľadom k rastúcemu dopytu po komerčnom priestore a súčasne vyšším nákladom pri výrobe programov sme nútení zvýšiť priemernú cenu pre klientov v roku 2024 o 18 %.“

Nova sa zameriava na cieľovú skupinu dospelých divákov vo veku od 15 do 54 rokov. Nová cenová politika bude zahŕňať úpravu koeficientu pri stopáži pätnásťsekundového spotu a navyšovanie koeficientov v najvyťaženejších mesiacoch máj, jún, september a október o 5 %. Navyše sa zvýši koeficient off prime time o päť percentuálnych bodov.

Pripravte sa na nové pravidlá a prémiový priestor

V roku 2024 televízia zavedie dve nové pravidlá pre svoju obchodnú politiku. Prvé zahŕňa 10% príplatok za umiestnenie reklamy v premiérových programoch s vysokým dopytom od zadávateľov. Druhou novinkou je 10% príplatok za neskoré objednávky, ktoré budú prijaté viac ako 10 pracovných dní po vydaní programu. Toto opatrenie má zaistiť dostatočnú dostupnosť reklamného priestoru v požadovaných časových pásmach.

Nova označuje ako „prémiové“ programy tie, ktoré majú veľký očakávaný záujem od klientov. Medzi tieto programy patria napríklad Otec v nesnázích, populárne seriály ako Ulice a Kriminálka Anděl či reality show typu MasterChef. Hovorkyňa Novy, Barbora Dlabáčková, uviedla, že výber prémiových relácií môže byť aktualizovaný každý mesiac podľa aktuálneho dopytu. „Primárne pôjde o prime time programy na hlavnom kanále, ale rovnako tak môže ísť o programy v iných častiach dňoch na tematických kanáloch, typovo nové premiérové rady našich seriálov alebo reality show a úplne nové programové formáty,“ dopĺňa.

Podľa plánu by malo byť 64 % reklamy vysielaných na hlavnom kanáli Novy, 14 % na kanáli Nova Cinema a zvyšných 22 % na ostatných kanáloch, ako sú Nova Fun, Nova Gold, Nova Lady, Markíza International a Nova.cz.

Televízia Nova, ktorá patrí do televíznej skupiny CME investičnej skupiny PPF, zaznamenala v minulom roku nárast tržieb o 15 % na 7,07 miliardy Kč a čistý zisk o 6 % na 1,11 miliardy Kč. Hlavným zdrojom tržieb boli príjmy z vysielanej reklamy, ktoré stúpli o necelé dve percentá na 4,43 miliardy Kč.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?
4 min. čítanie

Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?

Kedysi sa pozornosť sústredila takmer výhradne na samotný príspevok. Riešila sa jeho forma, dĺžka, vizuál, načasovanie. Dnes sa rovnako dôležitým priestorom stáva sekcia komentárov. Sociálne siete čoraz viac podporujú obsah, ktorý vyvoláva interakciu a práve komentáre sú signálom, ktorý algoritmy sledujú veľmi pozorne.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.
3 min. čítanie

Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.

Rýchlosť webu je stále dôležitejšia téma. Používatelia sú netrpezlivejší, vývojárske trendy komplikujú rýchlosť u používateľov, zariadenia sú čoraz rozmanitejšie. A do toho prichádza Black Friday a nová hrozba v podobe AI botov, ktoré dokážu vyčerpať server rovnako rýchlo ako reálni zákazníci. Rýchlosť prestala byť technickým detailom. Je to otázka biznisu. Práve preto sme tento rok […]

Redakcia Redakcia