Oblečenie z rastlín
Spoločnosť Äktiiv chce na trhu prémiových legín a aktívneho oblečenia pre ženy konkurovať značkám Lululemon a Nike. Produkty Äktiiv sú biologicky rozložiteľné a vyrobené z rastlín, nie z materiálov pochádzajúcich z ropy alebo plastov.
Udržateľné legíny predávané inými značkami obsahujú recyklovaný polyester, ktorý sa zvyčajne získava z ropy. Polyester je základom športovej obuvi a oblečenia, pretože je ľahký, odolný a univerzálny. “Ropa je nepriateľ,” povedal Tim Gobet, 15-ročný veterán spoločnosti Nike a spoluzakladateľ spoločnosti Äktiiv.
Spoločnosť Äktiiv je udržateľná značka, ktorá je odhodlaná odkloniť športový priemysel od plastov.
Predstavenie na Kickstarteri
Äktiiv spustila 1. novembra na Kickstarteri jednomesačnú kampaň v hodnote 25 000 USD. Na trh bola uvedená podprsenka, legíny, krátke nohavice, tielko a top s krátkym rukávom. Legíny boli počas kampane na Kickstarteri zľavnené a budú sa predávať za 100 USD.
Produkty spoločnosti sa vyrábajú v zmluvnej továrni v Šanghaji z patentovaného rastlinného materiálu, ktorý sa vyrába spletením troch druhov prírodných nití. “Je to ako nylon alebo polyester,” povedal Gobet. “Nikdy by ste nepovedali, že je vyrobený z rastlín.”
Jordan a Gobet sa spoznali v Nike
Jordan a Gobet sa spoznali počas práce v spoločnosti Nike približne pred desiatimi rokmi a podľa ich slov si okamžite “padli do oka”. “O udržateľnosti sme sa rozprávali dosť často,” povedal Jordan. “Tento typ produktu jednoducho neexistuje.”
Gobet ako hlavný produktový manažér pre basketbal, pracoval aj na línii odevov Nike Pro, ktorá sa zameriava na technický výkon. Podobne aj produkty Äktiiv sú určené na nosenie v telocvični, nie na behanie po úradoch.
Gobet a Jordan sa pochvalne vyjadrili o spoločnosti Nike, ale vyjadrili nádej, že veľké odevné a športové značky ich budú nasledovať v oblasti udržateľnosti a eliminácie plastov. “Nike bola najlepšia škola v histórii,” povedal Gobet. “Milujem spoločnosť Nike. Milujem spoločnosť Jordan. Ale chcem inovovať. Skutočne verím, že všetky tieto veľké značky budú musieť nasledovať to, kam smerujeme my.”
Spoločnosť Äktiiv sa v prvom rade zameria na predaj spotrebiteľom, ale zakladatelia uviedli, že zvažujú niekoľko maloobchodných partnerstiev. Plánujú tiež rozšíriť svoju pôsobnosť na pánske výrobky.