2 min. čítanie

Syn Michaela Jordana investuje do startupu Äktiiv

Pracovali pre značku Nike, dnes jej chcú konkurovať. Syn basketbalovej legendy Jeffrey Jordan a bývalý dlhoročný zamestnanec Tim Gobet zakladajú značku udržateľného tréningového oblečenia Äktiiv. Svoje prvé produkty uviedli na Kickstarteri.

Syn Michaela Jordana investuje do startupu Äktiiv

Oblečenie z rastlín

Spoločnosť Äktiiv chce na trhu prémiových legín a aktívneho oblečenia pre ženy konkurovať značkám Lululemon a Nike. Produkty Äktiiv sú biologicky rozložiteľné a vyrobené z rastlín, nie z materiálov pochádzajúcich z ropy alebo plastov. 

Udržateľné legíny predávané inými značkami obsahujú recyklovaný polyester, ktorý sa zvyčajne získava z ropy. Polyester je základom športovej obuvi a oblečenia, pretože je ľahký, odolný a univerzálny. „Ropa je nepriateľ,“ povedal Tim Gobet, 15-ročný veterán spoločnosti Nike a spoluzakladateľ spoločnosti Äktiiv. 

Spoločnosť Äktiiv je udržateľná značka, ktorá je odhodlaná odkloniť športový priemysel od plastov.

Predstavenie na Kickstarteri

Äktiiv spustila 1. novembra na Kickstarteri jednomesačnú kampaň v hodnote 25 000 USD. Na trh bola uvedená podprsenka, legíny, krátke nohavice, tielko a top s krátkym rukávom. Legíny boli počas kampane na Kickstarteri zľavnené a budú sa predávať za 100 USD.

zdroj: Äktiiv

Produkty spoločnosti sa vyrábajú v zmluvnej továrni v Šanghaji z patentovaného rastlinného materiálu, ktorý sa vyrába spletením troch druhov prírodných nití. „Je to ako nylon alebo polyester,“ povedal Gobet. „Nikdy by ste nepovedali, že je vyrobený z rastlín.“

Jordan a Gobet sa spoznali v Nike

Jordan a Gobet sa spoznali počas práce v spoločnosti Nike približne pred desiatimi rokmi a podľa ich slov si okamžite „padli do oka“. „O udržateľnosti sme sa rozprávali dosť často,“ povedal Jordan. „Tento typ produktu jednoducho neexistuje.“

Týždenný podcast UPdate

Gobet ako hlavný produktový manažér pre basketbal, pracoval aj na línii odevov Nike Pro, ktorá sa zameriava na technický výkon. Podobne aj produkty Äktiiv sú určené na nosenie v telocvični, nie na behanie po úradoch.

Gobet a Jordan sa pochvalne vyjadrili o spoločnosti Nike, ale vyjadrili nádej, že veľké odevné a športové značky ich budú nasledovať v oblasti udržateľnosti a eliminácie plastov. „Nike bola najlepšia škola v histórii,“ povedal Gobet. „Milujem spoločnosť Nike. Milujem spoločnosť Jordan. Ale chcem inovovať. Skutočne verím, že všetky tieto veľké značky budú musieť nasledovať to, kam smerujeme my.“

Spoločnosť Äktiiv sa v prvom rade zameria na predaj spotrebiteľom, ale zakladatelia uviedli, že zvažujú niekoľko maloobchodných partnerstiev. Plánujú tiež rozšíriť svoju pôsobnosť na pánske výrobky.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+