
Taliansky Yoox je pojmom v internetovom predaji módy a módnych doplnkov. Je súčasťou skupiny Yoox Net-a-Porter Group (YNAP), ktorú vlastní spoločnosť Richemont a rozširuje svoj obchodný model o platformu marketplace. Táto platforma bude fungovať popri existujúcom veľkoobchode.
Novú obchodnú platformu spustia v 30 krajinách Európy.
“Zákazníci budú mať okamžitý prístup k rozmanitej ponuke sortimentu vrátane 700 značiek a 150 000 nových položiek z oblasti šperkov, konfekcie, doplnkov a obuvi,” uviedla Valentina Visconti Prada, výkonná riaditeľka spoločnosti Yoox.
Partnermi projektu budú predovšetkým menšie značky
Predajcovia, ktorí by sa chceli stať partnermi projektu, sa môžu na marketplace zaregistrovať. Z tohto partnerstva budú profitovať predovšetkým menšie značky. Marketplace im poskytuje možnosť spojiť sa s globálnou zákazníckou základňou. Yoox svojim klientom sľubuje plnú kontrolu nad konečnými cenami produktov spolu s prístupom k údajom o predaji v reálnom čase.
Novú obchodnú platformu spustia v 30 krajinách Európy a Yoox má v pláne ďalšie rozšírenie v USA, severnej Afrike, Japonsku a na Blízkom východe v budúcom roku. Taliansky predajca oblečenia chce týmto krokom dosiahnuť svoj dlhodobý cieľ. Prekročiť 1 milión položiek dostupných na jeho e-shope.
Ako tento krok súvisí s konkurenčnou spoločnosťou Farfetch?
Prechod spoločnosti Yoox na marketplace pravdepodobne súvisí so snahou jej materskej spoločnosti Richemont zlúčiť svoju platformu YNAP s konkurenčnou spoločnosťou Farfetch. Farfetch sa podarilo presadiť práve počas pandémie, kedy YNAP, naopak, upadala.
Yoox svojim klientom sľubuje plnú kontrolu nad konečnými cenami produktov.
Spoločnosť Richemont v novembri 2020 investovala do spoločnosti Farfetch 550 miliónov dolárov. Koncom minulého roka oznámila, že sa nachádzajú v “pokročilom” štádiu rokovaní o predaji menšinového podielu svojej stratovej prevádzky YNAP spoločnosti Farfetch v rámci širšej dohody medzi oboma subjektmi. Spoločnosť Farfetch tieto rozhovory potvrdila, ale uviedla, že neexistuje žiadna záruka, že medzi nimi dôjde k dohode.
Podľa prieskumu agentúry Mirakl takmer tri štvrtiny spotrebiteľov uprednostňujú online marketplace a 66 % by privítalo, keby ich obľúbený retailer spustil tzv. trhovisko. Viacerí veľkí hráči už prešli na tento obchodný model. Zdá sa, že marketplace je novodobým fenoménom online nakupovania a Yoox nastupuje do tohto vlaku.