3 min. čítanie

Švédsky PriceRunner žaluje Google o 2,1 miliardy eur

Švédsky porovnávač cien PriceRunner žaluje spoločnosť Google. Tá prevádzkuje vlastný cenový porovnávač Google Shopping a údajne mala zneužiť svoje postavenie pri propagovaní vlastnej služby. Spoločnosť PriceRunner požaduje odškodné vo výške 2,1 miliardy eur. Spoločnosť Google Shopping už bola za svoje konanie v Európe pokutovaná.

Švédsky PriceRunner žaluje Google o 2,1 miliardy eur

PriceRunner od novembra 2021 vlastní švédska fintech spoločnosť Klarna. Podľa údajov spoločnosti má na výber viac ako 3,7 milióna produktov z 22 500 e-shopov v rámci 25 krajín.

Desiatky porovnávačov sa obrátilo na Európsku komisiu s hromadným listom

V roku 2019 spoločnosť PriceRunner spolu s ďalšími 40 spoločnosťami, vrátane slovenskej Pricemanie, napísali Európskej komisii hromadný list. Poukazujú v ňom na zneužívanie trhového postavenia spoločnosti Google. Vyzývajú Európsku komisiu na prijatie opatrení proti spoločnosti Google za nedodržiavanie predpisov zavedených ešte v roku 2017.

Komisia vtedy (2017) dospela k záveru, že spoločnosť Google umožnila výhodnejšie umiestnenie a zobrazenie svojej vlastnej služby Google Shopping v porovnaní s konkurenčnými službami. Spoločnosť vtedy dostala rekordnú pokutu vo výške 2,4 miliardy eur. Podľa konkurentov však spoločnosť Google stále zneužíva svoje trhové postavenie.

zdroj: pexels

“Samozrejme, že sa budeme domáhať náhrady škody, ktorú nám spoločnosť Google počas mnohých rokov spôsobila. Túto žalobu vnímame aj ako boj za spotrebiteľov, ktorí v posledných štrnástich rokoch a ešte aj dnes nesmierne trpia porušovaním práva hospodárskej súťaže zo strany spoločnosti Google,” uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ spoločnosti PriceRunner Mikael Lindahl

Google je pripravený brániť sa súdnou cestou

Spoločnosť PriceRunner chce, aby Google zaplatil náhradu za zisky, o ktoré prišiel v Spojenom kráľovstve od roku 2008 a vo Švédsku a Dánsku od roku 2013. Podľa spoločnosti Google vykonala v roku 2017 viacero zmien, aby reagovala na obavy EK.

“Zmeny, ktoré sme vykonali v roku 2017, úspešne fungujú a generujú rast spolu s pracovnými miestami pre stovky podobných služieb. V rámci Európy tieto spoločnosti prevádzkujú viac ako 800 webových stránok,” uviedol hovorca spoločnosti Google. “Spoločnosť PriceRunner sa rozhodla nepoužívať reklamy na Googli, takže možno nebola taká úspešná ako ostatní. Sme pripravení obhájiť našu pozíciu na súde,” povedal Frederic Abrard, riaditeľ oddelenia CSS Shopping Ads v spoločnosti Google.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

Virtuálny obchod Lacoste chce meniť e-commerce

Lacoste považuje svoj virtuálny projekt za ambiciózny a ponúka pohlcujúcu interaktívnu cestu, ktorá podľa značky znamená “znovuobjavenie elektronického obchodu”. Nech to už znamená čokoľvek, Lacoste nastúpila do vlaku, v ktorom sa vezú už Gucci, Adidas a ďalší. 

Redakcia Redakcia
Prečítať článok