
Chladnička ako dobrý priateľ, ale so strojovým učením
Spoločnosť Subway predáva predpripravené sendviče v “inteligentných chladničkách”, ktoré vás vraj dokážu počúvať, porozumieť vám a odpovedať na vaše otázky.
Chladnička využíva umelú inteligenciu a spracovanie prirodzeného jazyka, takže zákazníci môžu hovoriť priamo s chladničkou a pýtať sa na ktorýkoľvek z ponúkaných produktov.
Subway uviedla, že v septembri nainštalovala svoju prvú interaktívnu, plne bezobslužnú inteligentnú chladničku na Kalifornskej univerzite v San Diegu, do ktorej zamestnanci miestnej predajne Subway dodávali sendviče.Prvé ohlasy boli “mimoriadne pozitívne”, študentom vyhovuje flexibilita, ktorá nie je viazaná na otváracie hodiny.
Budúcnosť chladničiek v nemocniciach, na univerzitách a letiskách
Inteligentné chladničky zaberú vďaka svojej kompaktnej veľkosti podstatne menej priestoru ako predajne Subway, čo by mohlo reťazcu umožniť predávať výrobky na miestach, kde by nebolo možné zriadiť predajňu v plnej veľkosti. O inteligentné chladničky je zo strany franšízantov veľký záujem a v budúcnosti by sa mohli inštalovať na miestach, ako sú letiská, univerzitné areály a nemocnice.
Spoločnosť Subway uviedla, že chladničky sú plne bezhotovostné a bezkontaktné, ale neuviedla, ako zákazníci za tovar platia. Podobné automaty na jedlo sa zväčša spoliehajú na to, že zákazníci si vyberú jedlo a potom zaň zaplatia naskenovaním QR kódu alebo pomocou špeciálnej aplikácie.