Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Sú vysoké predaje počas Black Friday skutočným úspechom?

Tento rok konzumenti v USA počas Cyber Week minuli 70,8 miliardy dolárov, čo je o 5 % viac ako minulý rok. Otázne je, či výpredaje zaručia dlhodobý úspech.

Sú vysoké predaje počas Black Friday skutočným úspechom?
Zdroj: Depositphotos

MarTech upozorňuje, že prílišné spoliehanie sa na výpredaje nemusí vytvárať pevné väzby so zákazníkmi. 

RJ Licata zo spoločnosti Terakeet vysvetľuje:

“Firmy by mali začať tým, že si odpovedia na tieto otázky:

  • Koľko z nárastu tržieb predstavuje dlhodobú spotrebiteľskú hodnotu pre našu značku?
  • Akú veľkú dôveru v nás spotrebitelia majú?
  • O koľko viac sme mohli zarobiť počas tohto Black Friday a Cyber Week, keby sme do toho išli s väčšou dlhodobou dôverou a spojením?
  • A nakoľko nám naše marketingové taktiky Cyber Week dlhodobo pomáhajú alebo škodia?”

Zmena nákupného správania je citeľná najmä v presune z kamenných obchodov do online prostredia. Marketing, ktorému spotrebitelia v období Cyber Week čelia, môže priniesť krátkodobý úspech, no je šanca, že v dlhodobej dôvere a lojalite zákazníkov skôr uškodí.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

RJ Licata vidí riešenie v upustení od agresívneho marketingu a sústredení sa na budovanie dôvery. Skúma koncept reception marketingu, ktorý sa snaží poskytovať zákazníkom hodnotu a informácie, namiesto toho, aby ich nutilo k nákupu.

Komunikácia počas celého roka je dôležitá

V kontexte reception marketingu ide o prístup zameraný na počúvanie potrieb zákazníkov a poskytovanie informácií v súlade s ich aktuálnymi záujmami. Akcie značky by mali byť vnímané ako reakcia na potreby zákazníkov, čo môže prispieť k budovaniu autentickej a dlhodobo udržateľnej vzájomnej komunikácie.

Oplatí sa budovať vzťah so zákazníkmi celoročne, nielen počas obdobia výpredajov. Značky by mali aktívne pracovať na vytváraní spojenia so zákazníkmi, aby si získali ich dôveru a lojalitu. Toto spojenie by malo byť založené na poskytovaní užitočného obsahu, ktorý zákazníci považujú za relevantný a hodnotný.

Príliš veľké zameranie sa na výpredaje môže mať dlhodobé dôsledky na hodnotu značky. Zákazníci, ktorí značke dôverujú a cítia sa s ňou spojení, sú ochotnejší investovať nielen počas špeciálnych výpredajov. Udržiavanie dôvery je kľúčovým faktorom pre dlhodobý úspech v oblasti marketingu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+