MarTech upozorňuje, že prílišné spoliehanie sa na výpredaje nemusí vytvárať pevné väzby so zákazníkmi.
RJ Licata zo spoločnosti Terakeet vysvetľuje:
“Firmy by mali začať tým, že si odpovedia na tieto otázky:
- Koľko z nárastu tržieb predstavuje dlhodobú spotrebiteľskú hodnotu pre našu značku?
- Akú veľkú dôveru v nás spotrebitelia majú?
- O koľko viac sme mohli zarobiť počas tohto Black Friday a Cyber Week, keby sme do toho išli s väčšou dlhodobou dôverou a spojením?
- A nakoľko nám naše marketingové taktiky Cyber Week dlhodobo pomáhajú alebo škodia?”
Zmena nákupného správania je citeľná najmä v presune z kamenných obchodov do online prostredia. Marketing, ktorému spotrebitelia v období Cyber Week čelia, môže priniesť krátkodobý úspech, no je šanca, že v dlhodobej dôvere a lojalite zákazníkov skôr uškodí.
RJ Licata vidí riešenie v upustení od agresívneho marketingu a sústredení sa na budovanie dôvery. Skúma koncept reception marketingu, ktorý sa snaží poskytovať zákazníkom hodnotu a informácie, namiesto toho, aby ich nutilo k nákupu.
Komunikácia počas celého roka je dôležitá
V kontexte reception marketingu ide o prístup zameraný na počúvanie potrieb zákazníkov a poskytovanie informácií v súlade s ich aktuálnymi záujmami. Akcie značky by mali byť vnímané ako reakcia na potreby zákazníkov, čo môže prispieť k budovaniu autentickej a dlhodobo udržateľnej vzájomnej komunikácie.
Oplatí sa budovať vzťah so zákazníkmi celoročne, nielen počas obdobia výpredajov. Značky by mali aktívne pracovať na vytváraní spojenia so zákazníkmi, aby si získali ich dôveru a lojalitu. Toto spojenie by malo byť založené na poskytovaní užitočného obsahu, ktorý zákazníci považujú za relevantný a hodnotný.
Príliš veľké zameranie sa na výpredaje môže mať dlhodobé dôsledky na hodnotu značky. Zákazníci, ktorí značke dôverujú a cítia sa s ňou spojení, sú ochotnejší investovať nielen počas špeciálnych výpredajov. Udržiavanie dôvery je kľúčovým faktorom pre dlhodobý úspech v oblasti marketingu.