Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Sú vysoké predaje počas Black Friday skutočným úspechom?

Tento rok konzumenti v USA počas Cyber Week minuli 70,8 miliardy dolárov, čo je o 5 % viac ako minulý rok. Otázne je, či výpredaje zaručia dlhodobý úspech.

Sú vysoké predaje počas Black Friday skutočným úspechom?
Zdroj: Depositphotos

MarTech upozorňuje, že prílišné spoliehanie sa na výpredaje nemusí vytvárať pevné väzby so zákazníkmi. 

RJ Licata zo spoločnosti Terakeet vysvetľuje:

“Firmy by mali začať tým, že si odpovedia na tieto otázky:

  • Koľko z nárastu tržieb predstavuje dlhodobú spotrebiteľskú hodnotu pre našu značku?
  • Akú veľkú dôveru v nás spotrebitelia majú?
  • O koľko viac sme mohli zarobiť počas tohto Black Friday a Cyber Week, keby sme do toho išli s väčšou dlhodobou dôverou a spojením?
  • A nakoľko nám naše marketingové taktiky Cyber Week dlhodobo pomáhajú alebo škodia?”

Zmena nákupného správania je citeľná najmä v presune z kamenných obchodov do online prostredia. Marketing, ktorému spotrebitelia v období Cyber Week čelia, môže priniesť krátkodobý úspech, no je šanca, že v dlhodobej dôvere a lojalite zákazníkov skôr uškodí.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

RJ Licata vidí riešenie v upustení od agresívneho marketingu a sústredení sa na budovanie dôvery. Skúma koncept reception marketingu, ktorý sa snaží poskytovať zákazníkom hodnotu a informácie, namiesto toho, aby ich nutilo k nákupu.

Komunikácia počas celého roka je dôležitá

V kontexte reception marketingu ide o prístup zameraný na počúvanie potrieb zákazníkov a poskytovanie informácií v súlade s ich aktuálnymi záujmami. Akcie značky by mali byť vnímané ako reakcia na potreby zákazníkov, čo môže prispieť k budovaniu autentickej a dlhodobo udržateľnej vzájomnej komunikácie.

Oplatí sa budovať vzťah so zákazníkmi celoročne, nielen počas obdobia výpredajov. Značky by mali aktívne pracovať na vytváraní spojenia so zákazníkmi, aby si získali ich dôveru a lojalitu. Toto spojenie by malo byť založené na poskytovaní užitočného obsahu, ktorý zákazníci považujú za relevantný a hodnotný.

Príliš veľké zameranie sa na výpredaje môže mať dlhodobé dôsledky na hodnotu značky. Zákazníci, ktorí značke dôverujú a cítia sa s ňou spojení, sú ochotnejší investovať nielen počas špeciálnych výpredajov. Udržiavanie dôvery je kľúčovým faktorom pre dlhodobý úspech v oblasti marketingu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+