Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Sú vysoké predaje počas Black Friday skutočným úspechom?

Tento rok konzumenti v USA počas Cyber Week minuli 70,8 miliardy dolárov, čo je o 5 % viac ako minulý rok. Otázne je, či výpredaje zaručia dlhodobý úspech.

Sú vysoké predaje počas Black Friday skutočným úspechom?
Zdroj: Depositphotos

MarTech upozorňuje, že prílišné spoliehanie sa na výpredaje nemusí vytvárať pevné väzby so zákazníkmi. 

RJ Licata zo spoločnosti Terakeet vysvetľuje:

“Firmy by mali začať tým, že si odpovedia na tieto otázky:

  • Koľko z nárastu tržieb predstavuje dlhodobú spotrebiteľskú hodnotu pre našu značku?
  • Akú veľkú dôveru v nás spotrebitelia majú?
  • O koľko viac sme mohli zarobiť počas tohto Black Friday a Cyber Week, keby sme do toho išli s väčšou dlhodobou dôverou a spojením?
  • A nakoľko nám naše marketingové taktiky Cyber Week dlhodobo pomáhajú alebo škodia?”

Zmena nákupného správania je citeľná najmä v presune z kamenných obchodov do online prostredia. Marketing, ktorému spotrebitelia v období Cyber Week čelia, môže priniesť krátkodobý úspech, no je šanca, že v dlhodobej dôvere a lojalite zákazníkov skôr uškodí.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

RJ Licata vidí riešenie v upustení od agresívneho marketingu a sústredení sa na budovanie dôvery. Skúma koncept reception marketingu, ktorý sa snaží poskytovať zákazníkom hodnotu a informácie, namiesto toho, aby ich nutilo k nákupu.

Komunikácia počas celého roka je dôležitá

V kontexte reception marketingu ide o prístup zameraný na počúvanie potrieb zákazníkov a poskytovanie informácií v súlade s ich aktuálnymi záujmami. Akcie značky by mali byť vnímané ako reakcia na potreby zákazníkov, čo môže prispieť k budovaniu autentickej a dlhodobo udržateľnej vzájomnej komunikácie.

Oplatí sa budovať vzťah so zákazníkmi celoročne, nielen počas obdobia výpredajov. Značky by mali aktívne pracovať na vytváraní spojenia so zákazníkmi, aby si získali ich dôveru a lojalitu. Toto spojenie by malo byť založené na poskytovaní užitočného obsahu, ktorý zákazníci považujú za relevantný a hodnotný.

Príliš veľké zameranie sa na výpredaje môže mať dlhodobé dôsledky na hodnotu značky. Zákazníci, ktorí značke dôverujú a cítia sa s ňou spojení, sú ochotnejší investovať nielen počas špeciálnych výpredajov. Udržiavanie dôvery je kľúčovým faktorom pre dlhodobý úspech v oblasti marketingu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+