
Od 28. do 30. mája sa Palác Lucerna premenil na pulzujúce centrum technologickej komunity. Konferencia WebExpo už sedemnástykrát priviedla do Prahy špičky českého aj svetového biznisu, marketingu, vývoja a UX dizajnu. Počas trojdňového kľúčového podujatia roka sa navzájom inšpirovalo 1583 účastníkov a 97 speakrov či mentorov. Podporovali sa aj v prekonávaní výziev, ktoré prináša súčasná práca v technologickom odvetví.
Keď jeden odbor nestačí
Tohtoročný ročník konferencie prirodzene zdôraznil nevyhnutnosť využívania AI a potvrdil smerovanie tech sveta k holistickému prístupu. Prakticky všetky prednášky a workshopy účastníkov presvedčili, že jednotlivec či firma nedosiahne úspech iba zameraním sa na hard skills.
„Súčasní tech odborníci potrebujú nahliadnuť ďaleko za hranice svojho odboru,“ hovorí Šárka Štrossová, riaditeľka konferencie WebExpo. „Tí, ktorí sa vyznajú vo viacerých oblastiach, majú v rýchlo sa meniacom svete výrazný náskok. Vďaka svojmu multipotenciálu sú aj v dobe AI ťažko nahraditeľní.“
Naživo a bez príkras
Úvodnú keynote na konferencii priniesol Mark Pollard, stratég pôvodom z Austrálie pôsobiaci v USA. Ten vtiahol publikum do svojho myšlienkového procesu. Na praktickej ukážke s dobrovoľníčkou z publika a jej skutočným výskumom demonštroval, ako sa stavia funkčná stratégia, a namiesto slidov ponúkol pohľad do svojho uvažovania v reálnom čase.
V tomto duchu sa nieslo aj množstvo ďalších prednášok. Dizajnérka Nadieh Bremer zaujala publikum pútavou vizualizáciou dát, vývojár Tejas Kumar sršal nápadmi, ako na prirodzenejšie zážitky pomocou generatívnej umelej inteligencie.
Sales nie je nadávka
Tohtoročné WebExpo rozžiaril Tomáš Čupr, stojaci za úspešnými projektmi Slevomat, Dámejídlo a Rohlik.cz. Čupr sa verejným vystúpeniam obvykle vyhýba – a je to škoda. Svojou prednáškou vtiahol do deja celý Veľký sál Lucerny, kde vizionársky hovoril o budovaní značky a kvalite služby s nevyhnutnou pomocou AI.
Na pódiu sa objavil nemenej známy Jan Řežáb, podnikateľ stojaci za Socialbakers či aktuálne Ravineo. Řežáb rozčeril vody hneď na začiatku svojou priamočiarosťou. „Sú tu nejakí ľudia zo sales a marketingu? Prepáčte, vlastne ich v Česku nemáme,“ rozosmial publikum. Podnikateľ opísal svoju cestu a zároveň vyzval Česko k otvorenejšej imigračnej politike, vďaka ktorej by sa dali doplniť chýbajúce kapacity.
Testovanie ako základný kameň
Skúsenosti speakrov WebExpo sa zhodovali – viac ako kedykoľvek predtým potrebujeme medzi sebou komunikovať a byť neustále pripravení na zmeny. Rečníci naprieč odbormi ukazovali, ako nástroje ako AI, prototypovanie či prieskum trhu tvoria základ každodennej práce.
WebExpo 2026 láka už teraz
Ďalší ročník WebExpo sa uskutoční 27.–29. mája 2026 v Prahe. Základné vstupenky sú už teraz v predaji za zvýhodnenú cenu 4 999 Kč v limitovanom počte.
Účasť už teraz potvrdili popredné kapacity ako Ben Morss (Developer Advocate v DeepL, predtým v Google), Julian Della Matia (špecialista na budovanie výskumných tímov) či Barbora Obračajová, ktorá prináša unikátne spojenie práva, dizajnu a technológií.
Vstupenky na WebExpo 2026 si môžete zakúpiť v predpredaji na https://webexpo.net/tickets/.
Tlačová správa