3 min. čítanie

Stratégia a AI ako kľúč. Do Prahy prišli špičky technologického sveta

Ako vzniká stratégia pod rukami svetového experta? Prečo by malo Česko výrazne podporovať legálnu imigráciu? A naozaj prenikla AI do všetkých odborov? Medzinárodná konferencia WebExpo 2025 ukázala, že budúcnosť technológií sa netvorí len v Silicon Valley, ale pod rukami každého s otvorenou mysľou a chuťou experimentovať.

Stratégia a AI ako kľúč. Do Prahy prišli špičky technologického sveta
Zdroj: WebExpo

Od 28. do 30. mája sa Palác Lucerna premenil na pulzujúce centrum technologickej komunity. Konferencia WebExpo už sedemnástykrát priviedla do Prahy špičky českého aj svetového biznisu, marketingu, vývoja a UX dizajnu. Počas trojdňového kľúčového podujatia roka sa navzájom inšpirovalo 1583 účastníkov a 97 speakrov či mentorov. Podporovali sa aj v prekonávaní výziev, ktoré prináša súčasná práca v technologickom odvetví.

Keď jeden odbor nestačí

Tohtoročný ročník konferencie prirodzene zdôraznil nevyhnutnosť využívania AI a potvrdil smerovanie tech sveta k holistickému prístupu. Prakticky všetky prednášky a workshopy účastníkov presvedčili, že jednotlivec či firma nedosiahne úspech iba zameraním sa na hard skills.

„Súčasní tech odborníci potrebujú nahliadnuť ďaleko za hranice svojho odboru,“ hovorí Šárka Štrossová, riaditeľka konferencie WebExpo. „Tí, ktorí sa vyznajú vo viacerých oblastiach, majú v rýchlo sa meniacom svete výrazný náskok. Vďaka svojmu multipotenciálu sú aj v dobe AI ťažko nahraditeľní.“

Naživo a bez príkras

Úvodnú keynote na konferencii priniesol Mark Pollard, stratég pôvodom z Austrálie pôsobiaci v USA. Ten vtiahol publikum do svojho myšlienkového procesu. Na praktickej ukážke s dobrovoľníčkou z publika a jej skutočným výskumom demonštroval, ako sa stavia funkčná stratégia, a namiesto slidov ponúkol pohľad do svojho uvažovania v reálnom čase.

V tomto duchu sa nieslo aj množstvo ďalších prednášok. Dizajnérka Nadieh Bremer zaujala publikum pútavou vizualizáciou dát, vývojár Tejas Kumar sršal nápadmi, ako na prirodzenejšie zážitky pomocou generatívnej umelej inteligencie.

Sales nie je nadávka

Tohtoročné WebExpo rozžiaril Tomáš Čupr, stojaci za úspešnými projektmi Slevomat, Dámejídlo a Rohlik.cz. Čupr sa verejným vystúpeniam obvykle vyhýba – a je to škoda. Svojou prednáškou vtiahol do deja celý Veľký sál Lucerny, kde vizionársky hovoril o budovaní značky a kvalite služby s nevyhnutnou pomocou AI.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Na pódiu sa objavil nemenej známy Jan Řežáb, podnikateľ stojaci za Socialbakers či aktuálne Ravineo. Řežáb rozčeril vody hneď na začiatku svojou priamočiarosťou. „Sú tu nejakí ľudia zo sales a marketingu? Prepáčte, vlastne ich v Česku nemáme,“ rozosmial publikum. Podnikateľ opísal svoju cestu a zároveň vyzval Česko k otvorenejšej imigračnej politike, vďaka ktorej by sa dali doplniť chýbajúce kapacity.

Testovanie ako základný kameň

Skúsenosti speakrov WebExpo sa zhodovali – viac ako kedykoľvek predtým potrebujeme medzi sebou komunikovať a byť neustále pripravení na zmeny. Rečníci naprieč odbormi ukazovali, ako nástroje ako AI, prototypovanie či prieskum trhu tvoria základ každodennej práce.

WebExpo 2026 láka už teraz

Ďalší ročník WebExpo sa uskutoční 27.–29. mája 2026 v Prahe. Základné vstupenky sú už teraz v predaji za zvýhodnenú cenu 4 999 Kč v limitovanom počte.

Účasť už teraz potvrdili popredné kapacity ako Ben Morss (Developer Advocate v DeepL, predtým v Google), Julian Della Matia (špecialista na budovanie výskumných tímov) či Barbora Obračajová, ktorá prináša unikátne spojenie práva, dizajnu a technológií.

Vstupenky na WebExpo 2026 si môžete zakúpiť v predpredaji na https://webexpo.net/tickets/.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Shopcamp vsádza na poctivý obsah
3 min. čítanie

Shopcamp vsádza na poctivý obsah

Čo spája riadenie miliardových obratov, škálovanie značiek do zahraničia, influencer marketing, dáta v HR a neustály súboj medzi výkonnostným marketingom a budovaním značky? Všetky tieto výzvy riešia e-commerce profesionáli každý deň – a práve na ne sa tento rok zameria Shopcamp. Konferencia pre e-commerce profesionálov sa vracia 17. septembra na ČVUT v Prahe a jej […]

Redakcia Redakcia
Bezplatný webinár o technickom SEO, ktorý vám pomôže získať lepšie konverzie a ušetriť na reklame
2 min. čítanie

Bezplatný webinár o technickom SEO, ktorý vám pomôže získať lepšie konverzie a ušetriť na reklame

Pomalá a zle optimalizovaná webová stránka je v súčasnosti najbežnejší scenár, vďaka ktorému mnohé spoločnosti strácajú tisíce eur mesačne. Prečo tomu tak je, sa dozviete v bezplatnom webinári, ktorý organizuje TechSEO Vitals po prvýkrát aj na Slovensku.

Martin Štěpánek Martin Štěpánek
Konzultant technického SEO a optimalizácie rýchlosti stránok, TechSEO Vitals
Čo zaznelo na Ecommerce Bridge LIVE Nitra – poslednou konferenciou pred letnou pauzou?
5 min. čítanie

Čo zaznelo na Ecommerce Bridge LIVE Nitra – poslednou konferenciou pred letnou pauzou?

Plné sály, úprimné diskusie a energia, ktorá sa nedá vytvoriť online. Aj tentoraz sa potvrdilo, že keď sa stretne komunita ľudí, ktorí e-commerce nielen robia, ale reálne sa oň zaujímajú, vzniká niečo viac, než len konferencia. Na pódiu sa vystriedali rečníci s rozdielnymi pohľadmi od výkonu až po budovanie značky, od stability v čase poklesu […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge