Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Spotrebitelia hlásia únavu z reklám a hľadajú nové kanály. Ako si s tým poradiť?

Predajcovia čelia dvojitej výzve: na jednej strane chcú zaujať zákazníkov inovatívnymi reklamami, pričom výborným prostredím sú sociálne siete. Na druhej strane však musia bojovať s únavou z reklám.

Spotrebitelia hlásia únavu z reklám a hľadajú nové kanály. Ako si s tým poradiť?
Zdroj: Depositphotos

Spotrebitelia sú čoraz viac otrávení z prehnaného množstva reklám na sociálnych sieťach. Keďže spotrebitelia hľadajú únik pred týmto náporom, čoraz viac sa obracajú na iné kanály – súkromné správy a skupiny, kde hľadajú odporúčania. Prieskum, ktorý uskutočnila Capterra medzi 499 pravidelnými online nakupujúcimi v Spojenom kráľovstve, ukázal, že drvivá väčšina – presnejšie 91 % z nich sa cíti byť zahltená reklamami na sociálnych sieťach.

Únava z reklám nastáva, keď sú spotrebitelia vystavení príliš mnohým nerelevantným reklamám, čo vedie k nezáujmu a negatívnemu vnímaniu značky.

Ako bojovať proti únave z reklám?

1. Kvalita nad kvantitou v kampaniach

  • Cielená reklama: Zamerajte sa na personalizované, relevantné reklamy, ktoré oslovia konkrétne záujmy publika.
  • Meranie engagementu a konverzií: Používajte analytické nástroje na meranie miery interakcie, konverzií, dosahu a zobrazení. Vďaka tomu viete vylepšiť svoje reklamné stratégie a zabezpečiť, že oslovujú to správne publikum.
  • Monitoring sociálnych médií: Využívanie nástrojov na monitoring sociálnych médií môže pomôcť objaviť nové názory a trendy. Vďaka tomu viete prispôsobiť svoje stratégie na základe reálnych spätných väzieb.

2. Transparentnosť a dôvera

  • Jasné pravidlá používania údajov: Vybudujte si dôveru spotrebiteľov tým, že transparentne komunikujete, ako sú ich údaje používané a rešpektujete ich preferencie ochrany súkromia.
  • Efektívne využitie „dark“ social media: Používajte skracovače URL a UTM parametre na sledovanie, kde sa šíria odkazy a získate poznatky o zdrojoch návštevnosti.

Ako uvádza správa spoločnosti Capterra: „Spotrebitelia sa sťahujú do tzv. Dark Social Media kanálov. Ide o sociálne zdieľanie, ktoré prebieha prostredníctvom súkromných kanálov, ako sú priame správy, e-mail alebo zabezpečené prehliadanie, čo sťažuje jeho sledovanie a meranie. Pri hľadaní oddychu od otvorenej reklamy môžu online spotrebitelia používať nesledovateľné metódy na interakciu alebo odporúčanie produktov. Na rozdiel od 24 % online spotrebiteľov, ktorí odporúčajú produkty na kanáloch sociálnych médií, medzi ďalšie metódy patria buď osobné, alebo telefonické rozhovory (76 %), súkromné správy a/alebo skupinové chaty (49 %) či e-mail (12 %).

3. Podpora pozitívnej interakcie

Posielajte personalizované ponuky a zľavy – povzbudíte tým interakcie. Podľa prieskumu je 48 % spotrebiteľov ochotných komunikovať so značkami, ak dostanú ponuku, zatiaľ čo 45 % opýtaných je ochotných prijímať reklamy na relevantné produkty.

Nezanedbávajte web

Hoci sú sociálne médiá populárne, firmy nemôžu zabudnúť na kvalitný zážitok na webe samotnom. Sústreďte sa na optimalizáciu funkcií vyhľadávania a filtrovania, aby spotrebitelia mohli rýchlo a efektívne nájsť všetko, čo potrebujú.

Okrem kvalitných filtrov môže pomôcť využitie umelej inteligencie. Zvážte, či je pre vás možné zakomponovať AI nástroje na odporúčania ako strojové učenie a prediktívna analýza na ponúkanie personalizovaných výsledkov vyhľadávania a odporúčaní. Za zamyslenie stojí aj integrácia QR kódov do marketingových materiálov, čím prepojíte offline a online objavovanie produktov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?
3 min. čítanie

Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?

Online recenzie sú dôležitý nástroj pri rozhodovaní spotrebiteľov a budovaní dôvery. Najnovší prieskum, ktorý realizovala platforma Trustpilot medzi 600 decision makermi v britských malých a stredných podnikoch a 2 000 spotrebiteľmi, ukazuje na ich význam pre ekonomický rast aj výzvy, ktoré so sebou prinášajú.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+