Spotrebitelia sú čoraz viac otrávení z prehnaného množstva reklám na sociálnych sieťach. Keďže spotrebitelia hľadajú únik pred týmto náporom, čoraz viac sa obracajú na iné kanály – súkromné správy a skupiny, kde hľadajú odporúčania. Prieskum, ktorý uskutočnila Capterra medzi 499 pravidelnými online nakupujúcimi v Spojenom kráľovstve, ukázal, že drvivá väčšina – presnejšie 91 % z nich sa cíti byť zahltená reklamami na sociálnych sieťach.
Únava z reklám nastáva, keď sú spotrebitelia vystavení príliš mnohým nerelevantným reklamám, čo vedie k nezáujmu a negatívnemu vnímaniu značky.
Ako bojovať proti únave z reklám?
1. Kvalita nad kvantitou v kampaniach
- Cielená reklama: Zamerajte sa na personalizované, relevantné reklamy, ktoré oslovia konkrétne záujmy publika.
- Meranie engagementu a konverzií: Používajte analytické nástroje na meranie miery interakcie, konverzií, dosahu a zobrazení. Vďaka tomu viete vylepšiť svoje reklamné stratégie a zabezpečiť, že oslovujú to správne publikum.
- Monitoring sociálnych médií: Využívanie nástrojov na monitoring sociálnych médií môže pomôcť objaviť nové názory a trendy. Vďaka tomu viete prispôsobiť svoje stratégie na základe reálnych spätných väzieb.
2. Transparentnosť a dôvera
- Jasné pravidlá používania údajov: Vybudujte si dôveru spotrebiteľov tým, že transparentne komunikujete, ako sú ich údaje používané a rešpektujete ich preferencie ochrany súkromia.
- Efektívne využitie „dark“ social media: Používajte skracovače URL a UTM parametre na sledovanie, kde sa šíria odkazy a získate poznatky o zdrojoch návštevnosti.
Ako uvádza správa spoločnosti Capterra: „Spotrebitelia sa sťahujú do tzv. Dark Social Media kanálov. Ide o sociálne zdieľanie, ktoré prebieha prostredníctvom súkromných kanálov, ako sú priame správy, e-mail alebo zabezpečené prehliadanie, čo sťažuje jeho sledovanie a meranie. Pri hľadaní oddychu od otvorenej reklamy môžu online spotrebitelia používať nesledovateľné metódy na interakciu alebo odporúčanie produktov. Na rozdiel od 24 % online spotrebiteľov, ktorí odporúčajú produkty na kanáloch sociálnych médií, medzi ďalšie metódy patria buď osobné, alebo telefonické rozhovory (76 %), súkromné správy a/alebo skupinové chaty (49 %) či e-mail (12 %).
3. Podpora pozitívnej interakcie
Posielajte personalizované ponuky a zľavy – povzbudíte tým interakcie. Podľa prieskumu je 48 % spotrebiteľov ochotných komunikovať so značkami, ak dostanú ponuku, zatiaľ čo 45 % opýtaných je ochotných prijímať reklamy na relevantné produkty.
Nezanedbávajte web
Hoci sú sociálne médiá populárne, firmy nemôžu zabudnúť na kvalitný zážitok na webe samotnom. Sústreďte sa na optimalizáciu funkcií vyhľadávania a filtrovania, aby spotrebitelia mohli rýchlo a efektívne nájsť všetko, čo potrebujú.
Okrem kvalitných filtrov môže pomôcť využitie umelej inteligencie. Zvážte, či je pre vás možné zakomponovať AI nástroje na odporúčania ako strojové učenie a prediktívna analýza na ponúkanie personalizovaných výsledkov vyhľadávania a odporúčaní. Za zamyslenie stojí aj integrácia QR kódov do marketingových materiálov, čím prepojíte offline a online objavovanie produktov.