2 min. čítanie

Spotify hlási nárast tržieb a predplatiteľov

Spotify minula miliardu eur na budovanie podnikania v oblasti podcastov, držala pevne pod kontrolou náklady, pričom prepustila časť zamestnancov

Spotify hlási nárast tržieb a predplatiteľov

Tržby Spotify prekonali očakávania trhu

Tržby švédskej firmy Spotify Technology, ktorá prevádzkuje populárnu hudobnú aplikáciu, v treťom štvrťroku prekonali očakávania trhu. Spoločnosť zaznamenala nárast predplatiteľov o 26 percent, k čomu prispeli všetky regióny.

Predpovedá tiež, že na konci roka dosiahne počet jej predplatiteľov 601 miliónov. Informuje agentúra Reuters.

Spotify vykázala za tretí kvartál prevádzkový zisk 32 miliónov eur, prvý kvartálny zisk od roku 2021. Prispela k tomu vyššia hrubá marža a nižšie marketingové a personálne náklady. Konkrétne, hrubá marža sa v období júl až september 2023 zvýšila na 26,4 percenta, čo je o 166 bázických bodov viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka.

Spotify minula viac ako miliardu eur na budovanie svojho podnikania v oblasti podcastov, držala pevne pod kontrolou náklady, pričom začiatkom roka prepustila šesť percent svojich zamestnancov a v júli zvýšila ceny svojich prémiových programov v niekoľkých krajinách.

Týždenný podcast UPdate

Návrat k zisku

Aj vďaka tomu sa vrátila k zisku, ktorý za tri mesiace do konca septembra 2023 dosiahol 65 miliónov eur po strate 166 miliónov eur pred rokom.

Aj tržby spoločnosti stúpli, o 11 percent na 3,36 miliardy eur z vlaňajších 3,04 miliardy eur a prekonali prognózy trhu na úrovni 3,33 miliardy eur. Počet aktívnych používateľov v treťom štvrťroku vzrástol o 26 percent na 574 miliónov, zatiaľ čo analytici očakávali, že stúpne na 565,7 milióna osôb.

Počet prémiových odberateľov, ktorí tvoria väčšinu príjmov spoločnosti, vzrástol o 16 percent na 226 miliónov, čo bolo tiež viac ako odhadovaných 223,7 milióna ľudí.

Spotify očakáva v posledných troch mesiacoch roka tržby 3,7 miliardy eur a 235 miliónov prémiových predplatiteľov. Analytici predpovedajú 232,4 milióna prémiových predplatiteľov a tržby 3,69 miliardy eur.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein