Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

Športová kategória Zalanda na Slovensku prekonáva európsky priemer na platforme

Zalando vyzdvihuje preferencie Slovákov v oblasti športového oblečenia. Na základe zistení platformy 85 % jej všetkých zákazníkov uvádza, že vykonáva športové aktivity aspoň raz týždenne.

Športová kategória Zalanda na Slovensku prekonáva európsky priemer na platforme

Zalando vyzdvihuje preferencie Slovákov v oblasti športového oblečenia. Na základe zistení platformy 85 % jej všetkých zákazníkov uvádza, že vykonáva športové aktivity aspoň raz týždenne. Zo získaných údajov však ďalej vyplýva, že práve Slováci majú ešte väčší záujem o nakupovanie v rámci kategórie športového oblečenia, ktorá na Slovensku prekonáva európsky priemer v porovnaní s ostatnými krajinami, v ktorých Zalando pôsobí.

Slovensko je vo všeobecnosti jedinou krajinou v Európe, kde sa ľudia sa venujú intenzívnej fyzickej aktivite aspoň štyri dni z predchádzajúcich siedmich (40 %, čo je rovnaký podiel ako tých, ktorí sa jej venovali jeden až tri dni). A v porovnaní s 50 % európskeho priemeru potom 67 % Slovákov prezradilo, že sa aspoň s určitou pravidelnosťou venujú inej pohybovej aktivite mimo športu.

Podľa údajov spoločnosti Zalando, Slovenky majú tendenciu nakupovať športové kúsky viac ako muži. Počas minulého roka slovenskí zákazníci výrazne nakupovali športové oblečenie a produkty. Zaujímavé je, že spodné diely sa kupovali častejšie ako zvršky. Tréningové, outdoorové, bežecké, futbalové a basketbalové položky boli najobľúbenejšími športovými produktmi. A čo sa týka obľúbených značiek zákazníkov, Nike, adidas, Under Armour, Champion, Puma patrili medzi tie najžiadanejšie.

Týždenný podcast UPdate
  • 85 % zákazníkov Zalanda uvádza, že športuje aspoň raz týždenne
  • Podiel predaja kategórie šport na Slovensku prevyšuje európsky priemer Zalanda
  • V roku 2022 boli obľúbenými športovými značkami slovenských zákazníkov na Zalande Nike, adidas, Under Armour, Champion a Puma
  • NEBBIA, prvá slovenská značka uvedená na platforme, vďaka spolupráci so Zalandom rozšírila svoju zákaznícku základňu

NEBBIA, prvá slovenská značka na palube

V roku 2021 Zalando získalo slovenskú značku NEBBIA, ktorá má takmer 26 rokov skúseností v oblasti fitness. Po necelých dvoch rokoch úspešne posilňuje svoju pozíciu medzi najobľúbenejšími športovými značkami na Zalande na Slovensku.

Prostredníctvom spolupráce so Zalandom si NEBBIA našla cestu k širšej skupine aktívnych ľudí, ktorí prichádzajú na platformu objavovať módnu inšpiráciu. Dominantnou kategóriou produktov v e-shope NEBBIA na Slovensku, rovnako ako vo väčšine krajín, sú fitness legíny, a najpredávanejším produktom NEBBIA na Zalande je tielko Honey Bunny.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

„Retail vnímam ako podstatnú časť nakupovania. Je to miesto, kde sa môžete lepšie oboznámiť so značkou, viac si užiť nakupovanie, a v neposlednom rade je priestorom pre komunitu. NEBBIA chce byť čoraz viac prítomná v retailovom priestore. Chceme nadviazať priamy kontakt s našimi zákazníkmi, aby sme sa navzájom lepšie spoznali. Preto sme tak nadšení, že sme dostupní na platforme Zalando. Hoci sme sa primárne zamerali na región DACH, podarilo sa nám prilákať aj nových slovenských zákazníkov a zároveň sa stať jednou z ich obľúbených značiek na Zalande,“ hovorí Martin Pecko, generálny riaditeľ spoločnosti NEBBIA.

„Radi podporujeme miestne značky pri oslovovaní nových zákazníkov v ich rodných krajinách, ako aj na medzinárodnom trhu, a súčasne rozširujeme náš sortiment a prehlbujeme jeho lokálnu relevanciu. Preto sa budeme aj naďalej zameriavať na začlenenie lokálnych značiek, aby sme ešte viac posilnili multibrandové prostredie. Prostredníctvom našich partnerských služieb môžu značky využívať naše profesionálne logistické služby v oblasti fulfillmentu, vrátenia tovaru a prepravy, či naše marketingové znalosti v oblasti marketingu zameraného na dáta, kampaní na podporu značky, efektívnych výkonnostných riešení a kreatívnych poznatkov,“ hovorí Daniel Rogiński, generálny riaditeľ Zalando pre Slovensko a krajiny východnej a strednej Európy.

Od začiatočníkov po športových nadšencov, Zalando uľahčuje športovanie

Za posledné dva roky Zalando okrem rozširovania svojej ponuky spustilo obsah zameraný na outdoorové športy, beh a silový tréning, aby zákazníkom pomohlo nájsť produkty, ktoré vyhovujú ich potrebám. V daných sekciách poskytujú zákazníkom rady a inšpiráciu príbehy značiek, ale aj obsah od influencerov, športovcov a atlétov. Cieľom je poskytovať personalizovaný zážitok, ktorý zákazníkom pomôže jednoducho sa orientovať v tejto ponuke.

Zdroj: TS Zalando

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+