2 min. čítanie

Spolupráca Netflixu a Microsoftu. Streamovací gigant ponúkne lacnejšie predplatné

Netflix po výraznom odlive predplatiteľov prichádza s víziou nového príjmu. Spojí sily s Microsoftom, ktorý bude spravovať technológiu spoločnosti Netflix na predaj reklamného priestoru. Vďaka tomu bude môcť Netflix ponúknuť lacnejšie predplatné, ale s reklamami.

Spolupráca Netflixu a Microsoftu. Streamovací gigant ponúkne lacnejšie predplatné

Spoločnosť avizovala lacnejšie predplatné už v apríli

Spoločnosť Netflix oznámila plán zaviesť lacnejšie predplatné v apríli, keď jej počet predplatiteľov prvýkrát za viac ako 10 rokov klesol. Výkonný riaditeľ spoločnosti Ted Sarandos potom v júni uviedol, že spoločnosť rokuje s niekoľkými spoločnosťami o možnostiach spolupráce v oblasti reklamy.

Microsoft bude zodpovedný za návrh a správu platformy pre inzerentov, ktorí chcú zobrazovať reklamy používateľom služby Netflix. “Spoločnosť Microsoft preukázala schopnosť splniť všetky naše reklamné potreby tým, že s nami spolupracuje na vytvorení novej ponuky predplatného založenej na reklamách,” povedal prevádzkový riaditeľ spoločnosti Netflix Greg Peters.

Oznámenie prichádza pred výsledkami druhého kvartálu

Oznámenie o partnerstve prichádza krátko pred správou o výsledkoch spoločnosti Netflix za druhý štvrťrok, ktorú spoločnosť zverejní budúci týždeň v utorok. Spoločnosť varovala investorov, že by v tomto období mohla prísť až o dva milióny predplatiteľov, a to aj napriek návratu populárnych seriálov, ako napríklad Stranger Things, ktoré lámu rekordy sledovanosti.

Spoločnosť Microsoft vlani zarobila 10 miliárd dolárov na príjmoch z reklamy, ktoré okrem iného predávala vo svojom vyhľadávači Bing a na sieti LinkedIn. Minulý mesiac spoločnosť Microsoft dokončila akvizíciu online reklamnej platformy Xandr spoločnosti AT&T, ktorá umožňuje inzerentom kupovať reklamný priestor na tisícoch webových stránok, uviedla agentúra Reuters.

Najväčší konkurent Netflixu, spoločnosť Disney+, už tiež uviedol, že zavedie predplatné s reklamou. Záujem o sledovanie streamovacích platforiem totiž klesá, pretože pandémia slabne, konkurencia sa stupňuje a spotrebitelia obmedzujú výdavky na zábavu v dôsledku vysokej inflácie.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články