
Spoločnosť avizovala lacnejšie predplatné už v apríli
Spoločnosť Netflix oznámila plán zaviesť lacnejšie predplatné v apríli, keď jej počet predplatiteľov prvýkrát za viac ako 10 rokov klesol. Výkonný riaditeľ spoločnosti Ted Sarandos potom v júni uviedol, že spoločnosť rokuje s niekoľkými spoločnosťami o možnostiach spolupráce v oblasti reklamy.
Microsoft bude zodpovedný za návrh a správu platformy pre inzerentov, ktorí chcú zobrazovať reklamy používateľom služby Netflix. “Spoločnosť Microsoft preukázala schopnosť splniť všetky naše reklamné potreby tým, že s nami spolupracuje na vytvorení novej ponuky predplatného založenej na reklamách,” povedal prevádzkový riaditeľ spoločnosti Netflix Greg Peters.
Oznámenie prichádza pred výsledkami druhého kvartálu
Oznámenie o partnerstve prichádza krátko pred správou o výsledkoch spoločnosti Netflix za druhý štvrťrok, ktorú spoločnosť zverejní budúci týždeň v utorok. Spoločnosť varovala investorov, že by v tomto období mohla prísť až o dva milióny predplatiteľov, a to aj napriek návratu populárnych seriálov, ako napríklad Stranger Things, ktoré lámu rekordy sledovanosti.
Spoločnosť Microsoft vlani zarobila 10 miliárd dolárov na príjmoch z reklamy, ktoré okrem iného predávala vo svojom vyhľadávači Bing a na sieti LinkedIn. Minulý mesiac spoločnosť Microsoft dokončila akvizíciu online reklamnej platformy Xandr spoločnosti AT&T, ktorá umožňuje inzerentom kupovať reklamný priestor na tisícoch webových stránok, uviedla agentúra Reuters.
Najväčší konkurent Netflixu, spoločnosť Disney+, už tiež uviedol, že zavedie predplatné s reklamou. Záujem o sledovanie streamovacích platforiem totiž klesá, pretože pandémia slabne, konkurencia sa stupňuje a spotrebitelia obmedzujú výdavky na zábavu v dôsledku vysokej inflácie.