2 min. čítanie

Spoločnosti Asos a Boohoo vyšetrované za greenwashing

Britský úrad pre hospodársku súťaž vyšetruje módne platformy Asos a Boohoo v súvislosti s greenwashingom. Ich tvrdenia o udržateľnosti môžu zavádzať verejnosť. CMA tvrdí, že "nebude váhať podniknúť právne kroky".

Spoločnosti Asos a Boohoo vyšetrované za greenwashing

Vyšetrovanie sa týka niekoľkých kolekcií značiek 

Asos je popredná módna platforma zo Spojeného kráľovstva, ktorá pôsobí najmä v Spojených štátoch a Európe. Boohoo je ďalší britský online predajca módy. Skupina Boohoo Group vlastní aj populárne značky ako PrettyLittleThing a Nasty Gal.

Vyšetrovanie regulačného úradu CMA zahŕňa niekoľko kolekcií maloobchodných predajcov módy, napríklad “Responsible edit” od spoločnosti Asos a “Ready for the Future” od spoločnosti Boohoo. Podľa CMA sú vyhlásenia o udržateľnosti príliš všeobecné a vágne a mohli by zavádzať verejnosť. Súčasťou vyšetrovania je aj maloobchodný predajca módy George at Asda.

Nové dočasné vedenie úradu je nekompromisné

“Ak zistíme, že tieto spoločnosti používajú zavádzajúce ekologické tvrdenia, nebudeme váhať prijať opatrenia na presadzovanie práva, v prípade potreby aj prostredníctvom súdu,” hovorí dočasná výkonná riaditeľka CMA Sarah Cardell.

Obe módne spoločnosti dostali od CMA písomné pripomienky. Vyšetrovanie momentálne prebieha  a je vo fáze zhromažďovania informácií. Spoločnosti Boohoo a Asos uviedli, že spolupracujú a že sú odhodlané poskytovať jasné a presné informácie.

“Ľudia, ktorí chcú ‘nakupovať ekologicky’, by mali mať istotu, že nie sú zavádzaní,” hovorí dočasná výkonná riaditeľka. “Ekologické a udržateľné výrobky môžu zohrávať úlohu v boji proti klimatickým zmenám, ale len vtedy, ak sú skutočné.”

Skúmanie značiek ako Boohoo a Asos je súčasťou širšieho skúmania módneho priemyslu zo strany CMA. Vo všeobecnosti sa tvrdenia podnikov o udržateľnosti objavujú čoraz častejšie. Pred niekoľkými mesiacmi bol holandský maloobchodný predajca spodnej bielizne Hunkemöller zažalovaný nemeckým Úradom na ochranu spotrebiteľov za greenwashing.

Cardellová dodáva: “Toto je len začiatok našej práce v tomto sektore a všetky módne spoločnosti by si mali byť vedomé nasledovného: pozrite sa na svoje vlastné postupy a uistite sa, že sú v súlade so zákonom.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+