2 min. čítanie

Spoločnosti Asos a Boohoo vyšetrované za greenwashing

Britský úrad pre hospodársku súťaž vyšetruje módne platformy Asos a Boohoo v súvislosti s greenwashingom. Ich tvrdenia o udržateľnosti môžu zavádzať verejnosť. CMA tvrdí, že "nebude váhať podniknúť právne kroky".

Spoločnosti Asos a Boohoo vyšetrované za greenwashing

Vyšetrovanie sa týka niekoľkých kolekcií značiek 

Asos je popredná módna platforma zo Spojeného kráľovstva, ktorá pôsobí najmä v Spojených štátoch a Európe. Boohoo je ďalší britský online predajca módy. Skupina Boohoo Group vlastní aj populárne značky ako PrettyLittleThing a Nasty Gal.

Vyšetrovanie regulačného úradu CMA zahŕňa niekoľko kolekcií maloobchodných predajcov módy, napríklad “Responsible edit” od spoločnosti Asos a “Ready for the Future” od spoločnosti Boohoo. Podľa CMA sú vyhlásenia o udržateľnosti príliš všeobecné a vágne a mohli by zavádzať verejnosť. Súčasťou vyšetrovania je aj maloobchodný predajca módy George at Asda.

Nové dočasné vedenie úradu je nekompromisné

“Ak zistíme, že tieto spoločnosti používajú zavádzajúce ekologické tvrdenia, nebudeme váhať prijať opatrenia na presadzovanie práva, v prípade potreby aj prostredníctvom súdu,” hovorí dočasná výkonná riaditeľka CMA Sarah Cardell.

Obe módne spoločnosti dostali od CMA písomné pripomienky. Vyšetrovanie momentálne prebieha  a je vo fáze zhromažďovania informácií. Spoločnosti Boohoo a Asos uviedli, že spolupracujú a že sú odhodlané poskytovať jasné a presné informácie.

“Ľudia, ktorí chcú ‘nakupovať ekologicky’, by mali mať istotu, že nie sú zavádzaní,” hovorí dočasná výkonná riaditeľka. “Ekologické a udržateľné výrobky môžu zohrávať úlohu v boji proti klimatickým zmenám, ale len vtedy, ak sú skutočné.”

Skúmanie značiek ako Boohoo a Asos je súčasťou širšieho skúmania módneho priemyslu zo strany CMA. Vo všeobecnosti sa tvrdenia podnikov o udržateľnosti objavujú čoraz častejšie. Pred niekoľkými mesiacmi bol holandský maloobchodný predajca spodnej bielizne Hunkemöller zažalovaný nemeckým Úradom na ochranu spotrebiteľov za greenwashing.

Cardellová dodáva: “Toto je len začiatok našej práce v tomto sektore a všetky módne spoločnosti by si mali byť vedomé nasledovného: pozrite sa na svoje vlastné postupy a uistite sa, že sú v súlade so zákonom.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú
2 min. čítanie

Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú

Ide Shein a udržateľnosť dohromady? Firma tvrdí, že áno, no tieto tvrdia sú pod drobnohľadom. Taliansky úrad začal vyšetrovanie spoločnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinskej firmy spravujúcej taliansku webstránku Shein. Vyšetrovanie sa zameriava hlavne na potenciálne zavádzajúce environmentálne tvrdenia, ktoré platforma uvádzala.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+