Britský úrad pre hospodársku súťaž vyšetruje módne platformy Asos a Boohoo v súvislosti s greenwashingom. Ich tvrdenia o udržateľnosti môžu zavádzať verejnosť. CMA tvrdí, že “nebude váhať podniknúť právne kroky”.
Asos je popredná módna platforma zo Spojeného kráľovstva, ktorá pôsobí najmä v Spojených štátoch a Európe. Boohoo je ďalší britský online predajca módy. Skupina Boohoo Group vlastní aj populárne značky ako PrettyLittleThing a Nasty Gal.
Vyšetrovanie regulačného úradu CMA zahŕňa niekoľko kolekcií maloobchodných predajcov módy, napríklad “Responsible edit” od spoločnosti Asos a “Ready for the Future” od spoločnosti Boohoo. Podľa CMA sú vyhlásenia o udržateľnosti príliš všeobecné a vágne a mohli by zavádzať verejnosť. Súčasťou vyšetrovania je aj maloobchodný predajca módy George at Asda.
“Ak zistíme, že tieto spoločnosti používajú zavádzajúce ekologické tvrdenia, nebudeme váhať prijať opatrenia na presadzovanie práva, v prípade potreby aj prostredníctvom súdu,” hovorí dočasná výkonná riaditeľka CMA Sarah Cardell.
Obe módne spoločnosti dostali od CMA písomné pripomienky. Vyšetrovanie momentálne prebieha a je vo fáze zhromažďovania informácií. Spoločnosti Boohoo a Asos uviedli, že spolupracujú a že sú odhodlané poskytovať jasné a presné informácie.
“Ľudia, ktorí chcú ‘nakupovať ekologicky’, by mali mať istotu, že nie sú zavádzaní,” hovorí dočasná výkonná riaditeľka. “Ekologické a udržateľné výrobky môžu zohrávať úlohu v boji proti klimatickým zmenám, ale len vtedy, ak sú skutočné.”
Skúmanie značiek ako Boohoo a Asos je súčasťou širšieho skúmania módneho priemyslu zo strany CMA. Vo všeobecnosti sa tvrdenia podnikov o udržateľnosti objavujú čoraz častejšie. Pred niekoľkými mesiacmi bol holandský maloobchodný predajca spodnej bielizne Hunkemöller zažalovaný nemeckým Úradom na ochranu spotrebiteľov za greenwashing.
Cardellová dodáva: “Toto je len začiatok našej práce v tomto sektore a všetky módne spoločnosti by si mali byť vedomé nasledovného: pozrite sa na svoje vlastné postupy a uistite sa, že sú v súlade so zákonom.”
Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhobobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.