Zaujíma ma
12. mája 2022
12. mája 2022

Spoločnosť Shopify posilňuje svoj logistický front akvizíciou spoločnosti Deliverr

2 min čítanie

Spoločnosť Shopify oznámila, že za rekordnú cenu získa logistický startup Deliverr so sídlom v San Franciscu.

Plánom je pridať možnosti spoločnosti Deliverr do služby spoločnosti Shopify Fulfilment Network, čím sa výrazne zvýši a zefektívni riadenie skladových zásob obchodníkov. Vďaka technológii Deliverr spoločnosť Shopify predstaví aj službu Shop Promise, ktorá obchodníkom okrem okamžitého a dvojdňového doručenia ponúkne aj ďalšie možnosti efektívnejšej správy vrátenia tovaru, predbežných objednávok a zásob.

Najväčšia akvizícia v histórii

Spoločnosť Shopify zaplatí za Deliverr približne 1,68 miliardy USD v hotovosti a 420 miliónov USD vo forme akcií, čím bývalý manažment poskytovateľov logistických služieb získa významný vplyv na budúcnosť spoločnosti. Shopify ešte nikdy nevyplatil žiadnej spoločnosti toľko peňazí. Spoločnosť pod vedením Tobiho Lütkeho sa netají tým, že chce pre obchodníkov, ktorí využívajú jej platformu, zabezpečiť celý logistický reťazec.

“Naším cieľom nie je len vyrovnať podmienky pre nezávislých obchodníkov, ale pomôcť im premeniť ich veľkosť a agilitu na superagilitu a formovať podmienky tak, aby boli pre nich výhodné,” vyjadril sa generálny riaditeľ v príspevku na blogu.

Spoločnosť Deliverr založili v roku 2017 dvaja bývalí kolegovia, Michal Krakaris a Harish Abott. Počas piatich rokov vybudovali spoločnosť, ktorú analytici ocenili na takmer 2 miliardy dolárov.

Pohyb zásob na základe predikcie

Deliverr využíva prediktívnu analýzu a strojové učenie na optimalizáciu svojich dodávok. Spoločnosť prenajíma sklady na rôznych miestach a s vysokou presnosťou predpovedá dopyt po konkrétnych produktoch v danom geografickom regióne. Na základe týchto údajov o predpovedi potom prakticky vopred dodá zásoby na očakávané predajné miesta, kde v prípade objednávky automaticky vyberie optimálny spôsob dodania výrobkov z triediacich centier a skladov.

Niektorí investiční guruovia tvrdia, že akvizičná cena je oveľa vyššia, než sa očakávalo.

Podľa minuloročného prieskumu spoločnosti PriceWaterhouseCoopers je takmer polovica zákazníkov (41 %) ochotná zaplatiť príplatok za doručenie v ten istý deň. Na druhej strane, len necelých 20 % spotrebiteľov je ochotných odpustiť predajcom meškanie spôsobené narušením dodávateľského reťazca. Trh so službami dodávateľského reťazca čaká v blízkej budúcnosti výrazný rast. 

Napriek vysokej cene je tiež isté, že narušené dodávateľské reťazce a rastúci dopyt spotrebiteľov po rýchlom doručení by mohli v budúcnosti poskytnúť obchodníkom spoločnosti Shopify významnú pozičnú výhodu, ak bude služba správne integrovaná do siete Shopify Fulfillment Network. 

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.


Posledné
Obľúbené