Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Spoločnosť Rohlik chce kúpiť nemecký online supermarket Bringmeister od spoločnosti Rockaway

Nemecký trh je pre českého internetového predajcu potravín Rohlik kľúčovým trhom. Dokazuje to aj možná akvizícia spoločnosti Bringmeister, ktorú v súčasnosti schvaľuje nemecký protimonopolný úrad. Nemeckú spoločnosť už dva roky vlastní česká investičná skupina Rockaway Jakuba Havrlanta.

Spoločnosť Rohlik chce kúpiť nemecký online supermarket Bringmeister od spoločnosti Rockaway
Zdroj: Rohlik

Fúziu oznámil nemecký protimonopolný úrad

Informácie o akvizícii sa stali verejnými, keďže nemecký regulačný orgán zverejnil správu o schválení potenciálnej fúzie na svojej webovej stránke. „Bringmeister je na ceste stať sa súčasťou skupiny Rohlik,“ potvrdil informácie z nemeckých médií hovorca spoločnosti Rockaway Marek Blahuta. „Transakcia však ešte podlieha schváleniu protimonopolného úradu, a preto nebudeme komentovať podrobnosti,“ dodal. Rokovania potvrdil aj zástupca spoločnosti Rohlik.

Ak sa transakcia uskutoční, bude to prvá takáto akvizícia, ktorú spoločnosť Rohlik uskutočnila. Startup Tomáša Čupra doteraz rástol organicky a na všetky trhy vstupoval pod vlastnou značkou. Kúpou spoločnosti Bringmeister by Rohlik mohol vstúpiť do ďalších oblastí, v ktorých doteraz nepôsobil. Konkrétne ide o Berlín, Postupim, Augsburg alebo Ingolstadt. Bringmeister pôsobí aj v Mníchove, kam Rohlik vstúpil pred dvoma rokmi pod značkou Knuspr, a v blízkosti mesta má Rohlik moderný sklad.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Spoločnosť Bringmeister pôsobí na nemeckom trhu od roku 1997, pôvodne v rámci maloobchodnej skupiny Edeka, ale pred dvoma rokmi ju za bližšie nešpecifikovanú sumu kúpila česká skupina Rockaway. Podľa posledných verejne dostupných informácií by mal obrat spoločnosti predstavovať 100 miliónov EUR, teda približne 2,4 miliardy Kč.

„Nemecký trh je pre nás v zahraničí kľúčový a chceme sa naň viac zamerať,“ povedal v čase akvizície Jakub Havrlant, zakladateľ skupiny Rockaway. Partner spoločnosti Rockaway Dušan Zábrodský, ktorý mal na starosti skupinu Bringmeister, označil online predaj a rozvoz potravín za „Next Big Thing

„Tento rok sme na ceste k obratu viac ako 100 miliónov eur (2,5 miliardy Kč), ale v priebehu troch až piatich rokov chceme dosiahnuť obrat viac ako 1 miliardu eur (viac ako 25 miliárd Kč). E-predaj má z obchodného hľadiska jednu výhodu – nízku penetráciu trhu,“ uviedol v komentári pre Czech Crunch.“.

Credit: E15

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe