Príjmy klesli o 200 miliónov korún
Tržby klesli o 200 miliónov Kč, čo odráža problémy, ktorým spoločnosť čelí. Skupina Pilulka dosiahla za január až jún 2023 konsolidované tržby vo výške 1,12 miliardy Kč, čo predstavuje výrazný pokles oproti predchádzajúcemu roku, kedy dosiahla 1,3 miliardy. Partnerské lekárne pod značkou Pilulka pridali ďalších 500 miliónov korún.
Najväčší podiel na týchto tržbách mal český online kanál, ktorý sa na celkových tržbách podieľal viac ako 50 percentami. Z celkových tržieb pripadlo na český online trh 614 miliónov Kč, na český offline trh 174 miliónov Kč a na slovenský online trh 239 miliónov Kč.
Celkový hrubý prevádzkový zisk EBITDA za prvý polrok 2023 bol záporný vo výške 35 miliónov Kč, pričom v jednotlivých oblastiach bolo dosiahnutých niekoľko kladných výsledkov. Spoločnosť pripisuje zápornú EBITDA makroekonomickým faktorom a ukončeniu spolupráce s významným poskytovateľom benefitných programov, tzv. “Benefit Management.”
Spoločnosť Pilulka očakáva, že celkové konsolidované tržby za rok 2023 dosiahnu 2,2 miliardy Kč, čo predstavuje mierny pokles v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
“V druhej polovici roka sa Pilulka zameria predovšetkým na dokončenie transformačného procesu,” uviedol Petr Kasa, generálny riaditeľ a spolumajiteľ spoločnosti Pilulka.
Drastické znižovanie nákladov
Proces transformácie, ktorý sa začal koncom prvého polroka 2023, zahŕňal ukončenie rumunských prevádzok a optimalizáciu štruktúry spoločnosti. To zahŕňalo prepustenie až desiatky zamestnancov v rôznych častiach spoločnosti vrátane rumunského tímu a časti prevádzkových a riadiacich tímov v Prahe a Bratislave.
“Do konca roka 2023 ušetríme viac ako 10 miliónov korún. V roku 2024 očakávame, že transformačné kroky budú mať pozitívny vplyv na ziskovosť už v rádoch desiatok miliónov korún,” dodal Tomáš Hospůdka, finančný riaditeľ Pilulka Group.
Táto transformácia predstavuje pre Pilulku výzvu, ktorá však môže priniesť pozitívne zmeny a zvýšenie konkurencieschopnosti v oblasti elektronického obchodu. Zároveň ukazuje, že spoločnosti pôsobiace v oblasti elektronického obchodu musia byť schopné rýchlo reagovať na zmenené okolnosti a prispôsobiť sa novým podmienkam na trhu.