2 min. čítanie

Spoločnosť Pilulka čelí miliónovému poklesu tržieb

E-commerce spoločnosť Pilulka, ktorá je kótovaná na pražskej burze cenných papierov a ktorá od leta brutálne znižuje náklady, zaznamenala v prvom polroku tohto roka citeľný pokles.

Spoločnosť Pilulka čelí miliónovému poklesu tržieb

Príjmy klesli o 200 miliónov korún

Tržby klesli o 200 miliónov Kč, čo odráža problémy, ktorým spoločnosť čelí. Skupina Pilulka dosiahla za január až jún 2023 konsolidované tržby vo výške 1,12 miliardy Kč, čo predstavuje výrazný pokles oproti predchádzajúcemu roku, kedy dosiahla 1,3 miliardy. Partnerské lekárne pod značkou Pilulka pridali ďalších 500 miliónov korún.

Najväčší podiel na týchto tržbách mal český online kanál, ktorý sa na celkových tržbách podieľal viac ako 50 percentami. Z celkových tržieb pripadlo na český online trh 614 miliónov Kč, na český offline trh 174 miliónov Kč a na slovenský online trh 239 miliónov Kč.

Celkový hrubý prevádzkový zisk EBITDA za prvý polrok 2023 bol záporný vo výške 35 miliónov Kč, pričom v jednotlivých oblastiach bolo dosiahnutých niekoľko kladných výsledkov. Spoločnosť pripisuje zápornú EBITDA makroekonomickým faktorom a ukončeniu spolupráce s významným poskytovateľom benefitných programov, tzv. “Benefit Management.”

Spoločnosť Pilulka očakáva, že celkové konsolidované tržby za rok 2023 dosiahnu 2,2 miliardy Kč, čo predstavuje mierny pokles v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

“V druhej polovici roka sa Pilulka zameria predovšetkým na dokončenie transformačného procesu,” uviedol Petr Kasa, generálny riaditeľ a spolumajiteľ spoločnosti Pilulka.

Týždenný podcast UPdate

Drastické znižovanie nákladov

Proces transformácie, ktorý sa začal koncom prvého polroka 2023, zahŕňal ukončenie rumunských prevádzok a optimalizáciu štruktúry spoločnosti. To zahŕňalo prepustenie až desiatky zamestnancov v rôznych častiach spoločnosti vrátane rumunského tímu a časti prevádzkových a riadiacich tímov v Prahe a Bratislave.

“Do konca roka 2023 ušetríme viac ako 10 miliónov korún. V roku 2024 očakávame, že transformačné kroky budú mať pozitívny vplyv na ziskovosť už v rádoch desiatok miliónov korún,” dodal Tomáš Hospůdka, finančný riaditeľ Pilulka Group.

Táto transformácia predstavuje pre Pilulku výzvu, ktorá však môže priniesť pozitívne zmeny a zvýšenie konkurencieschopnosti v oblasti elektronického obchodu. Zároveň ukazuje, že spoločnosti pôsobiace v oblasti elektronického obchodu musia byť schopné rýchlo reagovať na zmenené okolnosti a prispôsobiť sa novým podmienkam na trhu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+