
Mango zaznamenalo dobré výsledky a sústredí sa na rast
Prítomnosť španielskej módnej spoločnosti je na niektoých trhoch úplnou novinkou (Haiti, Ghana), na niektoých už prevádzkuje kamenné predajne (Kamerun, Keňa).
Konkrétne, spoločnosť Mango rozšírila svoj online kanál do Senegalu, Ghany, Kamerunu, Konžskej republiky, Kene, na Bermudy, Haiti, do Dominikánskej republiky, na Srí Lanku, do Kambodže, Beninu, Etiópie, Tanzánie, Zambie, Zimbabwe, Mali, Čadu, Rwandy, Ugandy, Mozambiku, Madagaskaru a Malawi.
“Rozšírenie nášho internetového obchodu na viac ako dvadsať trhov je veľkým krokom vpred v našej stratégii. Cieľom spoločnosti je priniesť našu ponuku do celého sveta,” povedala Elena Carasso, riaditeľka ecommerce v spoločnosti Mango. Zároveň uviedla, že otvorenie elektronického obchodu v niekoľkých afrických krajinách, najmä v tých, kde spoločnosť Mango nemá obchody, umožní spoločnosti získať dôležité poznatky o trhu.
V prvej polovici roka 2023 rástol online predaj v porovnaní s minulým rokom o 10 % percent. Online kanál sa podieľal na celkovom obrate spoločnosti 36 percentami a čoraz viac sa približuje k polovici celkových tržieb. V priebehu roka 2022 boli webové stránky Mango zobrazené viac ako 885 milión krát a ecommerce kanál dosiahol obrat 960 miliónov eur.
Rok 2022 bol pre Mango mimoriadne úspešný. Módna firma dosiahla zisk 81 miliónov eur, čo predstavuje nárast o 20,9 % v porovnaní s rokom 2021. Tržby dosiahli 2,6 miliardy eur, čo predstavuje nárast o 20,3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom a o 13,2 % v porovnaní s rokom 2019, kedy spoločnosť dosiahla svoje predchádzajúce maximum.