
Zníženie ekologickej stopy pomocou nových baliacich zariadení
“Poslaním našej spoločnosti je: Zvyšovať prosperitu ľudí. Snažíme sa plniť želania našich zákazníkov a zároveň neustále znižovať ekologickú stopu našich produktov a logistiky,” hovorí Thomas Rebmann, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Lampenwelt GmbH.
Za 20 rokov sa spoločnosť Lampenwelt GmbH stala jedným z najväčších online dodávateľov svetla a osvetlenia v Európe. Spoločnosť predáva svoje výrobky v 17 krajinách prostredníctvom rôznych domén. Patria sem medzinárodné domény, ako napríklad Lights.co.uk vo Veľkej Británii alebo Luminaire.fr vo Francúzsku. Spoločnosť ponúka takmer 500 značiek a viac ako 50 000 produktov.
Spoločnosť Lampenwelt je jedným z najväčších online dodávateľov svetla a osvetlenia v Európe
Plne automatizovaný systém obsluhujú dvaja pracovníci
Aby sa objednaný tovar dostal k zákazníkom čo najrýchlejšie, na dopravný pás zariadenia CVP Impack ho po prevzatí ukladajú len dvaja zamestnanci. Potom už prebieha automatizovaný proces balenia. Každých sedem sekúnd sa vyrobí jeden balík. Systém automaticky reže, plní, skladá, lepí, váži a označuje prepravné obaly. Dokonca aj v čase najväčšej špičky stačia dvaja zamestnanci na to, aby umiestnili objednané výrobky na dopravný pás systému.

Každý obal je zapečatený, odvážený a označený štítkom pre dopravcu. zdroj: sparcktechnologies.com
“V priebehu rokov sa nám podarilo vyvinúť veľmi úsporné a udržateľné riešenia. Balenia na mieru ušetria až 50 % prepravného objemu a až 30 % spotreby vlnitej lepenky. Výplň kartónov nie je vôbec nutná. Sme veľmi radi, že môžeme pomôcť spoločnosti Lampenwelt GmbH, ktorá si stanovila ambiciózne ciele v oblasti znižovania svojej ekologickej stopy. Týmto krokom sa stala jednoznačným príkladom pre celý segment,” zdôrazňuje Richard Nijboer, riaditeľ predaja a služieb spoločnosti Sparck Technologies.
Aby bola spoločnosť Lampenwelt pripravená na ďalší rast, rozšírila v roku 2017 svoje logistické centrum. Zakladatelia spoločnosti sa vtedy rozhodli, že skladovanie, balenie a prepravu, ako aj spracovanie vrátených produktov budú zabezpečovať sami. Cieľom bolo poskytovať zákazníkom služby z jedného centrálneho bodu.
Prečítajte si tiež: Spoločnosť JD.com spustila svoje prvé robotické predajne v Európe