
Spoločnosť Klarna, platobná a nákupná služba, ktorá plne využíva umelú inteligenciu, dnes oznamuje svoje finančné výsledky za prvý polrok 2023, ktoré zahŕňajú jeden ziskový mesiac na konci druhého štvrťroka, čím spoločnosť predstihla svoje prognózy. Podarilo sa jej tak úspešne realizovať svoju stratégiu zameranú na rast aj ziskovosť. Úplná správa o výsledkoch bola sprístupnená na webovej stránke spoločnosti pre vzťahy s investormi.
“Som veľmi hrdý na to, že sme sa vrátili do čiernych čísel a vykázali sme ziskový mesiac už v 2. štvrťroku 2023, čo je oveľa viac, ako bol náš pôvodný cieľ stanovený na koniec tohto roka. Dnešné výsledky jasne vyvracajú mylné predstavy o obchodnom modeli spoločnosti Klarna a dokazujú, že sme neuveriteľne agilní a udržateľní, a to najmä vďaka podpore našej zdravej spotrebiteľskej základne pri prijímaní správnych finančných rozhodnutí. Niektorí tvrdili, že spoločnosť Klarna bude čeliť ťažkostiam v náročnom makroekonomickom prostredí s vysokými úrokovými sadzbami. Keďže som však viedol spoločnosť počas finančnej krízy v roku 2008, vedel som, že máme silný a odolný obchodný model, ktorý nás z tejto situácie dostane. Napriek neistote sme urobili presne to, čo sme si predsavzali,” hovorí Sebastian Siemiatkowski, generálny riaditeľ spoločnosti Klarna.
Návrat k medzimesačnej ziskovosti výrazne pred cieľom
Spoločnosť Klarna opakovane preukázala, že jej prístup k upisovaniu krátkodobých úverov zodpovedným spotrebiteľom, ktorí sa orientujú na zákazníka, a k financovaniu obchodníkov funguje. Výkonnosť v oblasti úverových strát sa medziročne zlepšila o -41 %, čím sa globálny pomer úverových strát za prvý polrok znížil na 0,39 %. To sa podarilo dosiahnuť vďaka rastu výkonnosti, keďže GMV naďalej prekonáva elektronický obchod, ktorý v 2. štvrťroku 2023 medziročne vzrástol o 14 %, zatiaľ čo globálny elektronický obchod zostal na rovnakej úrovni 0 %.*
Tržby sa v 2. štvrťroku 2023 medziročne zvýšili o 17 % na 5,5 miliardy švédskych korún, pričom maloobchodníci v rovnakom období vzrástli o 23 % vďaka novým obchodným partnerom – najnovšie Airbnb, Boden, Deichmann, Selfridges, Juventus, AC Milan a Uniqlo.
Odloženými platba sa zaoberá aj česká firma Twisto. Spolupracuje so stovkami e-shopov ako Elnino, Siko, Eyerim či najnovšie s gigantom Allegro.
Spoločnosť Klarna je naďalej úspešná na každom trhu, na ktorý vstúpila, pričom jej plán zamerať sa v posledných rokoch na dobývanie USA sa naďalej vypláca. Druhý štvrťrok bol tretím po sebe idúcim štvrťrokom, v ktorom spoločnosť vykázala na tomto trhu hrubý zisk. USA sú jedným z najväčších spotrebiteľských trhov na svete, a to aj vďaka novému partnerstvu spoločnosti Klarna s Airbnb, ktoré sa v najbližších týždňoch rozšíri aj na európske trhy.
Zvyšovanie hodnoty pre zákazníkov prostredníctvom umelej inteligencie
Klarna, prvá európska banka využívajúca umelú inteligenciu, rýchlo zintenzívňuje svoju misiu revolučnej zmeny v retailovom bankovníctve tým, že sa zameriava na hodnotu pre zákazníka namiesto výnosov z neho. Desiatky iniciatív vo všetkých oblastiach – od analytiky cez marketing až po interakcie so zákazníkmi – už preukázateľne ovplyvňujú výkonnosť a zlepšujú skúsenosti 150 miliónov zákazníkov na celom svete. Nedávno spustené riešenie zákazníckeho servisu zefektívnilo tok obchodných sporov pre zákazníkov a ušetrilo viac ako 60 000 hodín ročne. Vývoj v oblasti umelej inteligencie prispel k ďalšiemu výraznému zlepšeniu nákladovej výkonnosti, pričom celkové prevádzkové náklady pred úverovými stratami medziročne klesli o 24 %.
Vzrušujúce uvedenie výrobku na trh podnecuje náklonnosť a lojalitu spotrebiteľov. Nový vyhľadávač a osobný nákupný asistent na báze umelej inteligencie Ask Klarna teraz dokáže vyhľadávať v 10 miliónoch produktov.
Tlačová správa