2 min. čítanie

Spoločnosť Groupon skončila minulý rok v strate 234 miliónov dolárov

Marketplace Groupon, ktorý by sme úplne regulérne mohli nazvať aj otcom zľavových portálov, má problémy. Jeho akcie sa minulý rok prepadli a firma počíta rekordnú stratu.

Spoločnosť Groupon skončila minulý rok v strate 234 miliónov dolárov
Zdroj: Depositphotos

Tvrdý pád v hodnote 350 miliónov dolárov

Ak by americká ecommerce platforma Groupon hodnotila minulý rok, pravdepodobne by ho označila za “nešťastný”. Potvrdzujú to finančné výsledky, ktoré spoločnosť zverejnila.Obrat klesol na 599 miliónov USD z 967 miliónov USD v predchádzajúcom roku a čistá strata predstavuje 234 miliónov USD z minuloročného zisku 120 miliónov USD.

„Sme uprostred transformačnej stratégie, ktorá by mala naplno rozvinúť potenciál spoločnosti Groupon,“ komentuje výsledky generálny riaditeľ Kedar Deshpande. Tento rok sa spoločnosť zameria na zlepšenie ponuky trhoviska, ako aj na úsporu nákladov, zjednodušenie firemných procesov a zníženie výdavkov na marketing.

Groupon chce tiež ušetriť na personálnych nákladoch. V tomto roku plánuje celosvetovo zrušiť približne 500 pracovných miest. Väčšina z nich bude prepustená koncom prvého polroka.

Týždenný podcast UPdate

Najväčším akcionárom Groupon sú Česi

Najväčším akcionárom Grouponu je český fond Pale Fire Capital, ktorý v súčasnosti vlastní približne 22 % akcií spoločnosti. Spolumajitelia fondu Jan Barta a Dušan Šenkypl sú zároveň členmi predstavenstva. 

Spoločnosť Groupon bola založená v roku 2008 a vydláždila cestu zľavovým portálom. V Českej republike bol jedným z jeho klonov Slevomat,  na Slovensku zase Zlavomat.

Česi chcú zastaviť pokles hodnoty Grouponu. Hodnota jej akcií na burze Nasdaq sa za posledný rok prepadla o viac ako 60 %. Jej trhová hodnota je aktuálne 240 miliónov dolárov.

Credit: Lupa.cz
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť
3 min. čítanie

Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť

Dognet sa po troch rokoch vývoja technologicky posúva na úplne novú úroveň. Po migrácii publisherov prichádza 20. mája na rad aj druhá fáza – prechod inzerentov na nový systém Dognet 2.0. Vlastné technické riešenie má priniesť väčšiu flexibilitu, lepší reporting a schopnosť reagovať na meniaci sa trh rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. To všetko pre tisíce […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+