2 min. čítanie

Spoločnosť Google Glass ukončila svoju činnosť

Spoločnosť Google zastavuje predaj okuliarov s rozšírenou realitou Google Glass Enterprise Edition, čím už druhýkrát ukončila predaj tohto produktu. 

Spoločnosť Google Glass ukončila svoju činnosť

Okuliare s rozšírenou realitou končia

Technologický gigant vo vyhlásení uviedol, že s okamžitou platnosťou zastavuje predaj Glass Enterprise, pričom upozornil, že aj naďalej bude poskytovať aktualizácie softvéru a výmenu produktov do 15. septembra. 

Napriek zrušeniu okuliarov hovorca spoločnosti Google uviedol, že spoločnosť je “hlboko oddaná rozšírenej realite” a plánuje nájsť spôsoby, ako túto technológiu integrovať do iných produktov.

Vyhlásenie spoločnosti Google prichádza v čase, keď dopyt spotrebiteľov po tejto technológii zaostáva za očakávaniami. V hre je viacero faktorov, a to vysoké ceny, nedostatočné povedomie spotrebiteľov o tejto technológií a vysoké percento porúch.

Týždenný podcast UPdate

Pád okuliarov Google Glass

Pôvodný produkt bol prvýkrát predstavený ako Google Glass pred viac ako desiatimi rokmi. Bol navrhnutý ako osobný asistent, ktorý sa dá nosiť na tvári. Mohol napríklad posielať správy bez použitia rúk.

Hoci Google Glass vzbudili záujem pre svoj zdanlivo obrovský potenciál, cenovka 1500 dolárov bola pre mnohých premrštená. Ďalší problém predstavovala kamera v súprave. Niektorí ju považovali za potenciálny nástroj na nahrávanie alebo fotografovanie ľudí bez súhlasu.

Nakoniec vysoká cena okuliarov, ako aj obavy o ochranu súkromia viedli k nedostatočnému prijatiu okuliarov a následnému ukončeniu výroby v roku 2015.

V roku 2017 bol produkt znovu predstavený v novej biznis verzii. Tá bola istý čas úspešná a spoločnosť Google v roku 2019 vydala jej prepracovanú verziu s rôznymi technickými vylepšeniami. 

Rozšírená realita zatiaľ neoslovila

Zdá sa, že ani druhý pokus Googlu nevyšiel. Problém možno nie je ani tak v spoločnosti ako v technológií samotnej. Konkurenti Meta, Microsoft a Snap sú na tom vlastne podobne ako Google. Tiež zápasia s prijatím AR produktov medzi vlastnými používateľmi, čo vedie kritikov k otázke, či sa najväčším svetovým technologickým spoločnostiam niekedy skutočne podarí dosiahnuť, aby sa táto technológia ujala medzi masami.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+