Okuliare s rozšírenou realitou končia
Technologický gigant vo vyhlásení uviedol, že s okamžitou platnosťou zastavuje predaj Glass Enterprise, pričom upozornil, že aj naďalej bude poskytovať aktualizácie softvéru a výmenu produktov do 15. septembra.
Napriek zrušeniu okuliarov hovorca spoločnosti Google uviedol, že spoločnosť je “hlboko oddaná rozšírenej realite” a plánuje nájsť spôsoby, ako túto technológiu integrovať do iných produktov.
Vyhlásenie spoločnosti Google prichádza v čase, keď dopyt spotrebiteľov po tejto technológii zaostáva za očakávaniami. V hre je viacero faktorov, a to vysoké ceny, nedostatočné povedomie spotrebiteľov o tejto technológií a vysoké percento porúch.
Pád okuliarov Google Glass
Pôvodný produkt bol prvýkrát predstavený ako Google Glass pred viac ako desiatimi rokmi. Bol navrhnutý ako osobný asistent, ktorý sa dá nosiť na tvári. Mohol napríklad posielať správy bez použitia rúk.
Hoci Google Glass vzbudili záujem pre svoj zdanlivo obrovský potenciál, cenovka 1500 dolárov bola pre mnohých premrštená. Ďalší problém predstavovala kamera v súprave. Niektorí ju považovali za potenciálny nástroj na nahrávanie alebo fotografovanie ľudí bez súhlasu.
Nakoniec vysoká cena okuliarov, ako aj obavy o ochranu súkromia viedli k nedostatočnému prijatiu okuliarov a následnému ukončeniu výroby v roku 2015.
V roku 2017 bol produkt znovu predstavený v novej biznis verzii. Tá bola istý čas úspešná a spoločnosť Google v roku 2019 vydala jej prepracovanú verziu s rôznymi technickými vylepšeniami.
Rozšírená realita zatiaľ neoslovila
Zdá sa, že ani druhý pokus Googlu nevyšiel. Problém možno nie je ani tak v spoločnosti ako v technológií samotnej. Konkurenti Meta, Microsoft a Snap sú na tom vlastne podobne ako Google. Tiež zápasia s prijatím AR produktov medzi vlastnými používateľmi, čo vedie kritikov k otázke, či sa najväčším svetovým technologickým spoločnostiam niekedy skutočne podarí dosiahnuť, aby sa táto technológia ujala medzi masami.