Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Spoločnosť Google Glass ukončila svoju činnosť

Spoločnosť Google zastavuje predaj okuliarov s rozšírenou realitou Google Glass Enterprise Edition, čím už druhýkrát ukončila predaj tohto produktu. 

Spoločnosť Google Glass ukončila svoju činnosť

Okuliare s rozšírenou realitou končia

Technologický gigant vo vyhlásení uviedol, že s okamžitou platnosťou zastavuje predaj Glass Enterprise, pričom upozornil, že aj naďalej bude poskytovať aktualizácie softvéru a výmenu produktov do 15. septembra. 

Napriek zrušeniu okuliarov hovorca spoločnosti Google uviedol, že spoločnosť je “hlboko oddaná rozšírenej realite” a plánuje nájsť spôsoby, ako túto technológiu integrovať do iných produktov.

Vyhlásenie spoločnosti Google prichádza v čase, keď dopyt spotrebiteľov po tejto technológii zaostáva za očakávaniami. V hre je viacero faktorov, a to vysoké ceny, nedostatočné povedomie spotrebiteľov o tejto technológií a vysoké percento porúch.

Týždenný podcast UPdate

Pád okuliarov Google Glass

Pôvodný produkt bol prvýkrát predstavený ako Google Glass pred viac ako desiatimi rokmi. Bol navrhnutý ako osobný asistent, ktorý sa dá nosiť na tvári. Mohol napríklad posielať správy bez použitia rúk.

Hoci Google Glass vzbudili záujem pre svoj zdanlivo obrovský potenciál, cenovka 1500 dolárov bola pre mnohých premrštená. Ďalší problém predstavovala kamera v súprave. Niektorí ju považovali za potenciálny nástroj na nahrávanie alebo fotografovanie ľudí bez súhlasu.

Nakoniec vysoká cena okuliarov, ako aj obavy o ochranu súkromia viedli k nedostatočnému prijatiu okuliarov a následnému ukončeniu výroby v roku 2015.

V roku 2017 bol produkt znovu predstavený v novej biznis verzii. Tá bola istý čas úspešná a spoločnosť Google v roku 2019 vydala jej prepracovanú verziu s rôznymi technickými vylepšeniami. 

Rozšírená realita zatiaľ neoslovila

Zdá sa, že ani druhý pokus Googlu nevyšiel. Problém možno nie je ani tak v spoločnosti ako v technológií samotnej. Konkurenti Meta, Microsoft a Snap sú na tom vlastne podobne ako Google. Tiež zápasia s prijatím AR produktov medzi vlastnými používateľmi, čo vedie kritikov k otázke, či sa najväčším svetovým technologickým spoločnostiam niekedy skutočne podarí dosiahnuť, aby sa táto technológia ujala medzi masami.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+