Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Spoločnosť GAP France bude predávať online. Značka čelí finančným ťažkostiam

Spoločnosť Hermione People and Brands, ktorá prevádzkuje francúzsky GAP sa rozhodla vstúpiť na trh elektronického obchodu a otvára eshop.

Spoločnosť GAP France bude predávať online. Značka čelí finančným ťažkostiam

Francúzski zákazníci môžu teraz navštíviť stránku gap-france.fr, kde majú prístup ku všetkým kolekciám značky GAP. Vybrané produkty budú dostupné iba online. Spoločnosť na webe avizuje popredajný servis, bezplatné vrátenie tovaru a doručenie zdarma pri nákupe nad 60 EUR. Vo Francúzsku sa nachádza 22 kamenných predajní a GAP v krajine pôsobí od roku 1994.

Spoločnosť čelí finančným ťažkostiam

Spoločnosť GAP má celosvetové finančné problémy. V druhom štvrťroku tohto roka sa spoločnosti nedarilo, keď vykázala čistú stratu vo výške 49 miliónov USD a 8% pokles tržieb (na 3,86 miliardy USD) v porovnaní s minulým rokom. Online predaj sa v porovnaní s minulým rokom znížil o 6 %. Podľa finančnej riaditeľky Katriny O’Connellovej, ako uviedla CNBC, v rámci úsilia o úsporu peňazí spoločnosť plánuje v tomto roku otvoriť menej obchodov Old Navy.  

V júli 2022 rezignovala generálna riaditeľka spoločnosti GAP Sonia Syngalová, keďže spoločnosť mala problémy aj v prvom štvrťroku. V porovnaní s minulým rokom jej čisté tržby klesli o 13 %. Dočasným generálnym riaditeľom sa stal riaditeľ Bob Martin.

Spoločnosť Hermione People and Brands riadi činnosť spoločnosti GAP vo Francúzsku od roku 2021, potom ako sa spoločnosť v rámci plánu “2023 Power Plan” na oživenie spoločnosti z Európy stiahla. Tento krok zahŕňal zatvorenie 81 predajní spoločnosti GAP v Spojenom kráľovstve a Írsku a odovzdanie kontroly nad činnosťou tretím stranám v Taliansku a Francúzsku.

Pandémia značku tvrdo zasiahla, pričom v priebehu roka 2020 sa nadobro zatvorilo 204 predajní. Spoločnosť tiež znížila počet zamestnancov, zatvorila svoju značku Hill City a predala značky Intermix a Janie & Jack.

Elektronický obchod vo Francúzsku

Z údajov štatistického portálu Statista vyplýva, že francúzsky trh elektronického obchodu s kozmetikou a módou mal v roku 2021 hodnotu približne 22 miliárd USD. Celkovo francúzsky trh elektronického obchodu v roku 2021 dosiahol tržby vo výške 66,9 miliardy USD a v porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástol o 14 %. Z údajov digitálnej marketingovej agentúry Gaasly vyplýva, že v súčasnosti nakupuje online približne 41,6 milióna Francúzov. Spoločnosť Gaasly tiež poukazuje na údaje spoločnosti JP Morgan, ktoré ukazujú rastúci význam mobilného obchodu pri online nakupovaní, pričom „m-obchod“ tvorí približne 40 % všetkého elektronického obchodu vo Francúzsku. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe