2 min. čítanie

Spoločnosť DHL zvýšila vlani tržby o vyše 15 percent

Firma oznámila, že za minulý rok tržby dosiahli 94,44 miliardy eur.

Spoločnosť DHL zvýšila vlani tržby o vyše 15 percent

Nemecká doručovateľská spoločnosť Deutsche Post DHL zvýšila za minulý rok tržby aj zisk a oznámila zvýšenie výplaty dividend a objemu spätného odkúpenia akcií. Zároveň však upozornila na pretrvávanie ekonomickej neistoty v tomto roku.

Firma vo štvrtok oznámila, že za minulý rok dosiahla čistý zisk 5,36 miliardy eur oproti 5,05 miliardy eur v roku 2021. Tržby dosiahli 94,44 miliardy eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje rast o 15,5 percent.

Tri možné varianty vývoja zisku

Upozornila však na pretrvávajúce neistoty v súvislosti s vývojom ekonomiky, v dôsledku čoho v tomto roku očakáva tri možné varianty vývoja zisku pred úrokmi a daňami (EBIT). Najoptimistickejší scenár, pri ktorom firma predpokladá začiatok zotavovania ekonomiky v polovici roka, počíta s EBIT na úrovni 7 miliárd eur. V prípade začiatku zotavovania ku koncu roka odhaduje spoločnosť EBIT na úrovni zhruba 6,5 miliardy eur a v prípade najpesimistickejšieho scenára, ktorý s výraznejším zotavovaním tento rok nepočíta, by EBIT mal dosiahnuť približne 6 miliárd eur.

Zvýšenie dividend

Deutsche Post DHL zároveň dodala, že na májovom valnom zhromaždení navrhne akcionárom zvýšenie dividend na 1,85 eura za akciu. Za rok 2021 vyplatila firma dividendy na úrovni 1,80 eura/akcia. Ak sa plánované zvýšenie dividend schváli, Deutsche Post DHL vyplatí na dividendách za minulý rok 2,2 miliardy eur.

Okrem toho oznámila, že hodnotu svojho programu spätného odkúpenia akcií, ktorý v súčasnosti dosahuje 3 miliardy eur, zvýši o 1 miliardu eur. Program firma plánuje dokončiť v závere budúceho roka, pričom ako vo štvrtok dodala, tento plán sa meniť nebude.

credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+