2 min. čítanie

Spoločnosť DHL zvýšila vlani tržby o vyše 15 percent

Firma oznámila, že za minulý rok tržby dosiahli 94,44 miliardy eur.

Spoločnosť DHL zvýšila vlani tržby o vyše 15 percent

Nemecká doručovateľská spoločnosť Deutsche Post DHL zvýšila za minulý rok tržby aj zisk a oznámila zvýšenie výplaty dividend a objemu spätného odkúpenia akcií. Zároveň však upozornila na pretrvávanie ekonomickej neistoty v tomto roku.

Firma vo štvrtok oznámila, že za minulý rok dosiahla čistý zisk 5,36 miliardy eur oproti 5,05 miliardy eur v roku 2021. Tržby dosiahli 94,44 miliardy eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje rast o 15,5 percent.

Tri možné varianty vývoja zisku

Upozornila však na pretrvávajúce neistoty v súvislosti s vývojom ekonomiky, v dôsledku čoho v tomto roku očakáva tri možné varianty vývoja zisku pred úrokmi a daňami (EBIT). Najoptimistickejší scenár, pri ktorom firma predpokladá začiatok zotavovania ekonomiky v polovici roka, počíta s EBIT na úrovni 7 miliárd eur. V prípade začiatku zotavovania ku koncu roka odhaduje spoločnosť EBIT na úrovni zhruba 6,5 miliardy eur a v prípade najpesimistickejšieho scenára, ktorý s výraznejším zotavovaním tento rok nepočíta, by EBIT mal dosiahnuť približne 6 miliárd eur.

Zvýšenie dividend

Deutsche Post DHL zároveň dodala, že na májovom valnom zhromaždení navrhne akcionárom zvýšenie dividend na 1,85 eura za akciu. Za rok 2021 vyplatila firma dividendy na úrovni 1,80 eura/akcia. Ak sa plánované zvýšenie dividend schváli, Deutsche Post DHL vyplatí na dividendách za minulý rok 2,2 miliardy eur.

Okrem toho oznámila, že hodnotu svojho programu spätného odkúpenia akcií, ktorý v súčasnosti dosahuje 3 miliardy eur, zvýši o 1 miliardu eur. Program firma plánuje dokončiť v závere budúceho roka, pričom ako vo štvrtok dodala, tento plán sa meniť nebude.

credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť
3 min. čítanie

Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť

Dognet sa po troch rokoch vývoja technologicky posúva na úplne novú úroveň. Po migrácii publisherov prichádza 20. mája na rad aj druhá fáza – prechod inzerentov na nový systém Dognet 2.0. Vlastné technické riešenie má priniesť väčšiu flexibilitu, lepší reporting a schopnosť reagovať na meniaci sa trh rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. To všetko pre tisíce […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+