2 min. čítanie

Spoločnosť Alma v Európe expanduje. Na rozvoj získala ďalších 210 miliónov €

Francúzska fintech spoločnosť Alma získala finančné prostriedky vo výške 210 miliónov eur. Vďaka kapitálovej injekcii chce expandovať po celej Európe do Rakúska, Luxemburska, Portugalska, Írska a Holandska. Spoločnosť už pôsobí na medzinárodnej úrovni v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Španielsku.

Spoločnosť Alma v Európe expanduje. Na rozvoj získala ďalších 210 miliónov €

Francúzska platforma “buy now, pay later” Alma bola spustená pred 3 rokmi ako konkurencia k spoločnosti Klarna. V roku 2021 poskytovateľ platobných služieb rozšíril svoj produktový rad uvedením služby Pay Later, ktorá umožňuje zákazníkom zakúpiť si produkt a zaplatiť zaň po 15 alebo 30 dňoch. Ponúka tiež platbu v 12 mesačných splátkach.

6000 obchodných partnerov a spracované platby v hodnote 1 miliardy 

Podľa zverejnených údajov spoločnosť Alma spolupracuje so 6 000 obchodníkmi a ročne spracuje viac ako 1 miliardu eur. Alma neúčtuje poplatky za oneskorené platby, ale namiesto toho účtuje poplatky za spracovanie, ktoré zaplatia predajcovia.

Chceme byť zdravá alternatíva k tradičným spotrebiteľským úverom.

“Vyvíjame bezpečné a spoľahlivé riešenie, ktoré rezonuje s očakávaniami obchodníkov a spotrebiteľov,” vysvetlil Louis Chatriot, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Alma. “Chceme byť súčasťou každodenného života spotrebiteľov a pomôcť im nakupovať lepšie, nielen viac. Chceme byť zdravou alternatívou k tradičným spotrebiteľským úverom. Je pre nás dôležité podporovať rast obchodníkov tým, že im prinesieme nových zákazníkov”.

Alma prilákala nových investorov aj nových zákazníkov 

V uzavretom kole série C sa spoločnosti podarilo získať 115 miliónov eur. Okrem toho získala 95 miliónov eur v rámci dlhového financovania, čím sa celkové získané prostriedky zvýšili na 210 miliónov eur. Do startupu opäť investovali jeho existujúci investori, ale prilákal aj nových investorov, ako sú Tencent, GR Capital a Roosh Ventures.

Alma očakáva, že v Európe osloví viac ako 270 miliónov zákazníkov.

Finančné prostriedky budú použité na expanziu na nové trhy v Európe v tomto roku. Vďaka expanzii do Holandska, Luxemburska, Portugalska, Írska a Rakúska spoločnosť očakáva, že osloví viac ako 270 miliónov zákazníkov. V prvej polovici tohto roka budú môcť zákazníci vďaka mobilnej aplikácii používať Almu ako platobnú metódu u akéhokoľvek obchodníka.

 Spoločnosť má v súčasnosti 200 zamestnancov, ale na podporu rastu v Európe sa jej počet zdvojnásobí. Pozíciu CFO už prijala Stéphanie Combe zo spoločnosti Square a pozíciu riaditeľa pre príjmy zastúpi Jonathan Trepo-Lantelme (predtým Zalando).

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov
3 min. čítanie

Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov

Český e-commerce, ktorý v posledných dvoch rokoch zaznamenal výrazný pokles, čaká tento rok oživenie a návrat k udržateľnému rastu. Najväčší podiel na tržbách pochopiteľne vykazuje drahší tovar z kategórií ako elektronika, náradie či stavebné materiály, ako vyplynulo z analýzy spoločnosti Upgates.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+