
Francúzska platforma “buy now, pay later” Alma bola spustená pred 3 rokmi ako konkurencia k spoločnosti Klarna. V roku 2021 poskytovateľ platobných služieb rozšíril svoj produktový rad uvedením služby Pay Later, ktorá umožňuje zákazníkom zakúpiť si produkt a zaplatiť zaň po 15 alebo 30 dňoch. Ponúka tiež platbu v 12 mesačných splátkach.
6000 obchodných partnerov a spracované platby v hodnote 1 miliardy
Podľa zverejnených údajov spoločnosť Alma spolupracuje so 6 000 obchodníkmi a ročne spracuje viac ako 1 miliardu eur. Alma neúčtuje poplatky za oneskorené platby, ale namiesto toho účtuje poplatky za spracovanie, ktoré zaplatia predajcovia.
Chceme byť zdravá alternatíva k tradičným spotrebiteľským úverom.
“Vyvíjame bezpečné a spoľahlivé riešenie, ktoré rezonuje s očakávaniami obchodníkov a spotrebiteľov,” vysvetlil Louis Chatriot, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Alma. “Chceme byť súčasťou každodenného života spotrebiteľov a pomôcť im nakupovať lepšie, nielen viac. Chceme byť zdravou alternatívou k tradičným spotrebiteľským úverom. Je pre nás dôležité podporovať rast obchodníkov tým, že im prinesieme nových zákazníkov”.
Alma prilákala nových investorov aj nových zákazníkov
V uzavretom kole série C sa spoločnosti podarilo získať 115 miliónov eur. Okrem toho získala 95 miliónov eur v rámci dlhového financovania, čím sa celkové získané prostriedky zvýšili na 210 miliónov eur. Do startupu opäť investovali jeho existujúci investori, ale prilákal aj nových investorov, ako sú Tencent, GR Capital a Roosh Ventures.
Alma očakáva, že v Európe osloví viac ako 270 miliónov zákazníkov.
Finančné prostriedky budú použité na expanziu na nové trhy v Európe v tomto roku. Vďaka expanzii do Holandska, Luxemburska, Portugalska, Írska a Rakúska spoločnosť očakáva, že osloví viac ako 270 miliónov zákazníkov. V prvej polovici tohto roka budú môcť zákazníci vďaka mobilnej aplikácii používať Almu ako platobnú metódu u akéhokoľvek obchodníka.
Spoločnosť má v súčasnosti 200 zamestnancov, ale na podporu rastu v Európe sa jej počet zdvojnásobí. Pozíciu CFO už prijala Stéphanie Combe zo spoločnosti Square a pozíciu riaditeľa pre príjmy zastúpi Jonathan Trepo-Lantelme (predtým Zalando).