
Predajca športového oblečenia
V našich končinách 4F poznáme predovšetkým ako odevnú značku so športovým zameraním. Svoj e-shop prevádzkuje od roku 2016. O tri roky neskôr sa poľská značka stala partnerom olympijského a športového výboru ako aj dodávateľom športového oblečenia a obuvi na všetky olympijské podujatia.

zdroj: 4F
Zameranie na recykláciu a opätovné použitie surovín
Spoločnosť 4F sa neustále snaží znižovať množstvo vyprodukovaného odpadu, zameriava sa na recykláciu a opätovné použitie surovín. Minulý rok sa pripojila k poľskému paktu Plastic Pact. V marci prišiel čas na ďalšiu fázu zmien – do zásielkového predaja sa zaviedli udržateľnejšie obaly.
“Uvedomujeme si negatívny vplyv odevného a textilného priemyslu na životné prostredie, preto neustále prijímame ďalšie iniciatívy na zníženie tohto vplyvu našich značiek. V januári sme predstavili stratégiu 4F Change, ktorá je založená na prechode z lineárneho modelu na kruhový obeh oblečenia. V rámci 4F Change sme už vo vybraných predajniach 4F zaviedli zóny Wear Fair s oblečením z druhej ruky. Nastal čas na ďalší krok, tentoraz v oblasti online predaja,” hovorí Magdalena Stepień-Łyga, členka predstavenstva OTCF.
Každá online objednávka z udržateľného obalu
Všetky online objednávky, bez ohľadu na formu doručenia a cieľovú krajinu, budú odteraz zasielané v ekologických obaloch – papierových obálkach a kartónových škatuliach.
“Tam, kde nie je možné zbaviť sa plastových obalov, plánujeme zaviesť 100% recyklovateľné obaly,” dodáva Magdalena Stepień-Łyga.
V rámci zavádzania udržateľných riešení zavádza spoločnosť aj tzv. modernú logistiku odpadu, napr. opätovné použitie kartónových krabíc a recykláciu odpadu v kanceláriách či na predajniach. Ďalším krokom plánovaným v rámci stratégie 4F Change je zavedenie nového prístupu k dizajnu recyklovaných materiálov.