Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Španielsko, krajina toreadorov a cross-border predaja

Španielsky ecommerce mal v roku 2021 hodnotu viac ako 57,7 miliardy eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom išlo o 11,7% nárast. Veľká časť tohto rastu pochádzala z cezhraničného predaja.

Španielsko, krajina toreadorov a cross-border predaja

Atraktívna destinácia pre cross-border predaj

V porovnaní s inými európskymi krajinami sa španielsky online trh rozvíja pomerne pomaly. Keďže ho ešte nemožno označiť za vyspelý, je atraktívnou destináciou pre medzinárodných online predajcov.

Španielsko prešlo ťažkým obdobím, keď sa zotavovalo z recesie a bolo tiež postihnuté pandémiou koronavírusu. Tento trh je však jedným z popredných trhov elektronického obchodu v južnej Európe. Považuje sa tiež za štvrtý najväčší trh elektronického obchodu B2C v Európe po Nemecku, Spojenom kráľovstve a Francúzsku.

Najmenej 60 % obratu vo štvrtom štvrťroku pochádzalo z cezhraničného predaja.

V poslednom štvrťroku 2021 dosiahol elektronický obchod v Španielsku celkovú hodnotu 16,9 miliardy eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavovalo 15,8% nárast. Vyplýva to z najnovších údajov španielskej Národnej komisie pre trhy a kompetencie (CNMC).

V roku 2021 vzrástol objem transakcií o 8,6 % na 334 miliónov. Veľká väčšina (66,5 %) týchto transakcií bola zaregistrovaná v zahraničí. To znamená, že veľkú časť online transakcií v Španielsku tvoril cezhraničný predaj.Ten dosiahol hodnotu 10,156 miliardy eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje 14% nárast. Väčšina cezhraničného predaja smerovala k spotrebiteľom žijúcim v Európskej únii (90 %).

Na druhej strane transakcie zo zahraničných miest do Španielska dosiahli v 4. štvrťroku obrat 1,56 mld. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka ide o nárast o 27,7 %. Najmenej 59,6 % týchto nákupov pochádzalo z Európskej únie.

Ak sa rozhodnete pridať Španielsko na váš wishlist z pohľadu cross-border stratégie, možno je načase premýšľať ako si vybrať vhodný marketplace. Prečítajte si článok “10 výhod pri expanzii do zahraničia prostredníctvom marketplace”.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+