Atraktívna destinácia pre cross-border predaj
V porovnaní s inými európskymi krajinami sa španielsky online trh rozvíja pomerne pomaly. Keďže ho ešte nemožno označiť za vyspelý, je atraktívnou destináciou pre medzinárodných online predajcov.
Španielsko prešlo ťažkým obdobím, keď sa zotavovalo z recesie a bolo tiež postihnuté pandémiou koronavírusu. Tento trh je však jedným z popredných trhov elektronického obchodu v južnej Európe. Považuje sa tiež za štvrtý najväčší trh elektronického obchodu B2C v Európe po Nemecku, Spojenom kráľovstve a Francúzsku.
Najmenej 60 % obratu vo štvrtom štvrťroku pochádzalo z cezhraničného predaja.
V poslednom štvrťroku 2021 dosiahol elektronický obchod v Španielsku celkovú hodnotu 16,9 miliardy eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavovalo 15,8% nárast. Vyplýva to z najnovších údajov španielskej Národnej komisie pre trhy a kompetencie (CNMC).
V roku 2021 vzrástol objem transakcií o 8,6 % na 334 miliónov. Veľká väčšina (66,5 %) týchto transakcií bola zaregistrovaná v zahraničí. To znamená, že veľkú časť online transakcií v Španielsku tvoril cezhraničný predaj.Ten dosiahol hodnotu 10,156 miliardy eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje 14% nárast. Väčšina cezhraničného predaja smerovala k spotrebiteľom žijúcim v Európskej únii (90 %).
Na druhej strane transakcie zo zahraničných miest do Španielska dosiahli v 4. štvrťroku obrat 1,56 mld. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka ide o nárast o 27,7 %. Najmenej 59,6 % týchto nákupov pochádzalo z Európskej únie.
Ak sa rozhodnete pridať Španielsko na váš wishlist z pohľadu cross-border stratégie, možno je načase premýšľať ako si vybrať vhodný marketplace. Prečítajte si článok “10 výhod pri expanzii do zahraničia prostredníctvom marketplace”.