Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Španielsko, krajina toreadorov a cross-border predaja

Španielsky ecommerce mal v roku 2021 hodnotu viac ako 57,7 miliardy eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom išlo o 11,7% nárast. Veľká časť tohto rastu pochádzala z cezhraničného predaja.

Španielsko, krajina toreadorov a cross-border predaja

Atraktívna destinácia pre cross-border predaj

V porovnaní s inými európskymi krajinami sa španielsky online trh rozvíja pomerne pomaly. Keďže ho ešte nemožno označiť za vyspelý, je atraktívnou destináciou pre medzinárodných online predajcov.

Španielsko prešlo ťažkým obdobím, keď sa zotavovalo z recesie a bolo tiež postihnuté pandémiou koronavírusu. Tento trh je však jedným z popredných trhov elektronického obchodu v južnej Európe. Považuje sa tiež za štvrtý najväčší trh elektronického obchodu B2C v Európe po Nemecku, Spojenom kráľovstve a Francúzsku.

Najmenej 60 % obratu vo štvrtom štvrťroku pochádzalo z cezhraničného predaja.

V poslednom štvrťroku 2021 dosiahol elektronický obchod v Španielsku celkovú hodnotu 16,9 miliardy eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavovalo 15,8% nárast. Vyplýva to z najnovších údajov španielskej Národnej komisie pre trhy a kompetencie (CNMC).

V roku 2021 vzrástol objem transakcií o 8,6 % na 334 miliónov. Veľká väčšina (66,5 %) týchto transakcií bola zaregistrovaná v zahraničí. To znamená, že veľkú časť online transakcií v Španielsku tvoril cezhraničný predaj.Ten dosiahol hodnotu 10,156 miliardy eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje 14% nárast. Väčšina cezhraničného predaja smerovala k spotrebiteľom žijúcim v Európskej únii (90 %).

Na druhej strane transakcie zo zahraničných miest do Španielska dosiahli v 4. štvrťroku obrat 1,56 mld. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka ide o nárast o 27,7 %. Najmenej 59,6 % týchto nákupov pochádzalo z Európskej únie.

Ak sa rozhodnete pridať Španielsko na váš wishlist z pohľadu cross-border stratégie, možno je načase premýšľať ako si vybrať vhodný marketplace. Prečítajte si článok “10 výhod pri expanzii do zahraničia prostredníctvom marketplace”.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nákupné správanie Indov sa mení
2 min. čítanie

Nákupné správanie Indov sa mení

Čína už nie je najľudnatejšou krajinou. V roku 2022 ju predbehla India s viac ako 1,43 miliardami ľudí. Sledovať zmenu spotrebiteľského správania v najobývanejšej krajine preto môže byť dobrý indikátor toho, kam sa uberá nákupné správanie.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+