2 min. čítanie

Španielsko, krajina toreadorov a cross-border predaja

Španielsky ecommerce mal v roku 2021 hodnotu viac ako 57,7 miliardy eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom išlo o 11,7% nárast. Veľká časť tohto rastu pochádzala z cezhraničného predaja.

Španielsko, krajina toreadorov a cross-border predaja

Atraktívna destinácia pre cross-border predaj

V porovnaní s inými európskymi krajinami sa španielsky online trh rozvíja pomerne pomaly. Keďže ho ešte nemožno označiť za vyspelý, je atraktívnou destináciou pre medzinárodných online predajcov.

Španielsko prešlo ťažkým obdobím, keď sa zotavovalo z recesie a bolo tiež postihnuté pandémiou koronavírusu. Tento trh je však jedným z popredných trhov elektronického obchodu v južnej Európe. Považuje sa tiež za štvrtý najväčší trh elektronického obchodu B2C v Európe po Nemecku, Spojenom kráľovstve a Francúzsku.

Najmenej 60 % obratu vo štvrtom štvrťroku pochádzalo z cezhraničného predaja.

V poslednom štvrťroku 2021 dosiahol elektronický obchod v Španielsku celkovú hodnotu 16,9 miliardy eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavovalo 15,8% nárast. Vyplýva to z najnovších údajov španielskej Národnej komisie pre trhy a kompetencie (CNMC).

V roku 2021 vzrástol objem transakcií o 8,6 % na 334 miliónov. Veľká väčšina (66,5 %) týchto transakcií bola zaregistrovaná v zahraničí. To znamená, že veľkú časť online transakcií v Španielsku tvoril cezhraničný predaj.Ten dosiahol hodnotu 10,156 miliardy eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje 14% nárast. Väčšina cezhraničného predaja smerovala k spotrebiteľom žijúcim v Európskej únii (90 %).

Na druhej strane transakcie zo zahraničných miest do Španielska dosiahli v 4. štvrťroku obrat 1,56 mld. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka ide o nárast o 27,7 %. Najmenej 59,6 % týchto nákupov pochádzalo z Európskej únie.

Ak sa rozhodnete pridať Španielsko na váš wishlist z pohľadu cross-border stratégie, možno je načase premýšľať ako si vybrať vhodný marketplace. Prečítajte si článok “10 výhod pri expanzii do zahraničia prostredníctvom marketplace”.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+