Čas strávený na sieťach sa znižuje, frekvencia sa zvyšuje
Hoci priemerný čas strávený na sociálnych sieťach mierne klesol zo 147 minút denne v roku 2023 na 144 minút v tomto roku, počet návštev sa zvýšil. Generácia Z (27 rokov a mladší) trávi na sociálnych médiách najviac času s priemerom 210 minút denne.
Sociálne siete denne navštevuje 80 % českých používateľov internetu starších ako 15 rokov.
Mobilné telefóny sa stávajú dominantnou platformou pre prístup k týmto sieťam, pričom 82 % používateľov uprednostňuje mobil pred notebookom alebo stolným počítačom (31 %, resp. 23 %).
Sledovanie z rozhrania mobilného telefónu vyhráva u všetkých generácií. Iba Boomeri uprednostňujú PC, ale v tomto roku môžeme očakávať zmeny. Výrazná popularita prístupnosti smartfónov odpovedá aj na dilemu, či natáčať videá vertikálne alebo horizontálne.
Tipnete si top 3?
YouTube (90 %), Facebook (89 %) a Instagram (63 %) zostávajú najpoužívanejšími sociálnymi sieťami.
Pozoruhodné je, že správa nezabúda ani na menej frekventované siete, ako je Pinterest alebo Snapchat.
„Najrýchlejšie rastie TikTok a nové formáty. Instagram dobieha Facebook v expanzii a oslovuje Gen Z. Na Facebooku dominujú ľudia z Generácie Boomers a X.“
AMI Digital Index každoročne skúma trh sociálnych médií, tento rok už po ôsmykrát. Prieskum sa uskutočnil na vzorke 1 003 používateľov internetu v Českej republike starších ako 15 rokov. Prieskum uskutočnila spoločnosť AMI Digital v spolupráci so spoločnosťou Xiaomi Technology Czech.