2 min. čítanie

Sociálne siete v hľadáčiku Čechov: Ako sa vyvíja návštevnosť?

Sociálne siete zohrávajú v živote českej internetovej populácie dôležitú úlohu. Čo zistil najnovší prieskum AMI Digital Index 2024?

Sociálne siete v hľadáčiku Čechov: Ako sa vyvíja návštevnosť?
Zdroj: Depositphotos

Čas strávený na sieťach sa znižuje, frekvencia sa zvyšuje

Hoci priemerný čas strávený na sociálnych sieťach mierne klesol zo 147 minút denne v roku 2023 na 144 minút v tomto roku, počet návštev sa zvýšil. Generácia Z (27 rokov a mladší) trávi na sociálnych médiách najviac času s priemerom 210 minút denne.

Sociálne siete denne navštevuje 80 % českých používateľov internetu starších ako 15 rokov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Mobilné telefóny sa stávajú dominantnou platformou pre prístup k týmto sieťam, pričom 82 % používateľov uprednostňuje mobil pred notebookom alebo stolným počítačom (31 %, resp. 23 %).

 

 

Zdroj: zdroj: AMI Digital Index

Sledovanie z rozhrania mobilného telefónu vyhráva u všetkých generácií. Iba Boomeri uprednostňujú PC, ale v tomto roku môžeme očakávať zmeny. Výrazná popularita prístupnosti smartfónov odpovedá aj na dilemu, či natáčať videá vertikálne alebo horizontálne.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Tipnete si top 3?

YouTube (90 %), Facebook (89 %) a Instagram (63 %) zostávajú najpoužívanejšími sociálnymi sieťami.

Zdroj: AMI Digital Index

Pozoruhodné je, že správa nezabúda ani na menej frekventované siete, ako je Pinterest alebo Snapchat.

Najrýchlejšie rastie TikTok a nové formáty. Instagram dobieha Facebook v expanzii a oslovuje Gen Z. Na Facebooku dominujú ľudia z Generácie Boomers a X.

AMI Digital Index každoročne skúma trh sociálnych médií, tento rok už po ôsmykrát. Prieskum sa uskutočnil na vzorke 1 003 používateľov internetu v Českej republike starších ako 15 rokov. Prieskum uskutočnila spoločnosť AMI Digital v spolupráci so spoločnosťou Xiaomi Technology Czech.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
TikTok predstavuje Search Ads Campaign
3 min. čítanie

TikTok predstavuje Search Ads Campaign

TikTok rozširuje svoje reklamné možnosti uvedením novej funkcie Search Ads Campaign. Jej cieľom je osloviť používateľov s vysokou pravdepodobnosťou nákupu prostredníctvom výsledkov vyhľadávania v aplikácii TikTok. Čoraz viac ľudí používa sociálne platformy na vyhľadávanie produktov namiesto tradičných vyhľadávačov. A TikTok chce inzerentom umožniť cielenie na používateľov práve v momente, keď aktívne hľadajú informácie.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+