Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Sociálne siete a teenageri: Instagram vedie v používaní, TikTok je na vrchole popularity

Najnovšia štúdia spoločnosti Piper Sandler ukazuje isté posuny v trendoch a preferenciách u tínedžerov na sociálnych sieťach. Hoci TikTok je teraz u tínedžerov obľúbenejší ako Instagram z hľadiska zábavy, Instagram stále vedie v celkovom používaní. Podarilo sa mu získať o 7 % bodov viac používateľov ako v poslednom prieskume.

Sociálne siete a teenageri: Instagram vedie v používaní, TikTok je na vrchole popularity
Zdroj: Depositphotos

Každoročná štúdia, v ktorej bolo viac ako 13 000 tínedžerov v USA , ukazuje, že návyky tínedžerov v oblasti sociálnych médií a sledovania videí sa menia. Najobľúbenejšou aplikáciou na zábavu je TikTok, ale Instagram je stále najpopulárnejšou sociálnou sieťou v celosvetovej mierke.

Pokiaľ ide o sledovanie videí, Netflix len tesne poráža YouTube, ktorý z prieskumu vyšiel ako každodenný favorit. Vyplýva to z rozdelenia používania sociálnych médií:

  • Instagram je najpopulárnejší,
  • nasleduje TikTok (+5 %),
  • naopak, Snapchat (-3 %) sa v tomto najnovšom prieskume trochu stratil.

Zmeny nastali aj v tom, čo tínedžerov zaujíma na iných stránkach.

  • Pinterest získal veľkú popularitu (+6 %),
  • Facebook zaznamenal malý návrat (+2 %),
  • na druhej strane tínedžeri menej používajú aplikáciu X (-2 %).

Jedným z dôvodov, prečo je Instagram stále populárny, môže byť to, že používatelia si v aplikácii vybudovali svoje sociálne siete a väzby, ktoré ich udržujú aktívnymi. Prechod Meta na obsah navrhovaný umelou inteligenciou zvýšil čas strávený na platforme, a to aj napriek zmiešaným reakciám na túto zmenu.

To sa zhoduje s najnovšou správou spoločnosti Meta, podľa ktorej 40 miliónov mladých dospelých v USA a Kanade používa Facebook každý deň – čo je najvyšší počet za viac ako tri roky.

Z pohľadu strategického plánovania tieto poznatky väčšinou podporujú spôsoby, ktorými sa už teraz cieli na mladších používateľov. O Pinterest sa však zaujíma viac ľudí a reklamy Facebooku poháňané umelou inteligenciou sa zlepšujú, čo by mohlo znamenať nové spôsoby, ako sa spojiť s mladšími ľuďmi.

Aj napriek týmto zmenám sú  Instagram a TikTok stále najpopulárnejšími aplikáciami v tejto vekovej skupine.

Vyberáme
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Facebook aktualizuje pravidlá pre ukladanie živých vysielaní
2 min. čítanie

Facebook aktualizuje pravidlá pre ukladanie živých vysielaní

Facebook oznámil významné zmeny týkajúce sa správy živých videí na svojej sieti. Dôležitá zmena vstupuje do platnosti dnes, 19. februára 2025 – všetky nové živé vysielania budú na platforme dostupné len 30 dní po ich odvysielaní. Po mesiaci Facebook automaticky vymaže všetky videá zo svojich serverov. Zistite, ako bude fungovať ukladanie živých vysielaní na Facebooku […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Čo ľudia očakávajú od značiek na sociálnych sieťach v roku 2025?
5 min. čítanie

Čo ľudia očakávajú od značiek na sociálnych sieťach v roku 2025?

Sociálne médiá sú dnes jedným z najdôležitejších kanálov pre značky, ktoré chcú zaujať, budovať vzťahy so zákazníkmi a podporovať predaj. Najnovší Sprout Social Index™ 2025 odhaľuje, ako sa menia očakávania spotrebiteľov a čo musia značky urobiť, aby zostali relevantné. Aké sú očakávania od značiek na sociálnych sieťach v roku 2025?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+