Každoročná štúdia, v ktorej bolo viac ako 13 000 tínedžerov v USA , ukazuje, že návyky tínedžerov v oblasti sociálnych médií a sledovania videí sa menia. Najobľúbenejšou aplikáciou na zábavu je TikTok, ale Instagram je stále najpopulárnejšou sociálnou sieťou v celosvetovej mierke.
Pokiaľ ide o sledovanie videí, Netflix len tesne poráža YouTube, ktorý z prieskumu vyšiel ako každodenný favorit. Vyplýva to z rozdelenia používania sociálnych médií:
- Instagram je najpopulárnejší,
- nasleduje TikTok (+5 %),
- naopak, Snapchat (-3 %) sa v tomto najnovšom prieskume trochu stratil.
Zmeny nastali aj v tom, čo tínedžerov zaujíma na iných stránkach.
- Pinterest získal veľkú popularitu (+6 %),
- Facebook zaznamenal malý návrat (+2 %),
- na druhej strane tínedžeri menej používajú aplikáciu X (-2 %).
Jedným z dôvodov, prečo je Instagram stále populárny, môže byť to, že používatelia si v aplikácii vybudovali svoje sociálne siete a väzby, ktoré ich udržujú aktívnymi. Prechod Meta na obsah navrhovaný umelou inteligenciou zvýšil čas strávený na platforme, a to aj napriek zmiešaným reakciám na túto zmenu.
To sa zhoduje s najnovšou správou spoločnosti Meta, podľa ktorej 40 miliónov mladých dospelých v USA a Kanade používa Facebook každý deň – čo je najvyšší počet za viac ako tri roky.
Z pohľadu strategického plánovania tieto poznatky väčšinou podporujú spôsoby, ktorými sa už teraz cieli na mladších používateľov. O Pinterest sa však zaujíma viac ľudí a reklamy Facebooku poháňané umelou inteligenciou sa zlepšujú, čo by mohlo znamenať nové spôsoby, ako sa spojiť s mladšími ľuďmi.
Aj napriek týmto zmenám sú Instagram a TikTok stále najpopulárnejšími aplikáciami v tejto vekovej skupine.