2 min. čítanie

Sociálne siete a teenageri: Instagram vedie v používaní, TikTok je na vrchole popularity

Najnovšia štúdia spoločnosti Piper Sandler ukazuje isté posuny v trendoch a preferenciách u tínedžerov na sociálnych sieťach. Hoci TikTok je teraz u tínedžerov obľúbenejší ako Instagram z hľadiska zábavy, Instagram stále vedie v celkovom používaní. Podarilo sa mu získať o 7 % bodov viac používateľov ako v poslednom prieskume.

Sociálne siete a teenageri: Instagram vedie v používaní, TikTok je na vrchole popularity
Zdroj: Depositphotos

Každoročná štúdia, v ktorej bolo viac ako 13 000 tínedžerov v USA , ukazuje, že návyky tínedžerov v oblasti sociálnych médií a sledovania videí sa menia. Najobľúbenejšou aplikáciou na zábavu je TikTok, ale Instagram je stále najpopulárnejšou sociálnou sieťou v celosvetovej mierke.

Pokiaľ ide o sledovanie videí, Netflix len tesne poráža YouTube, ktorý z prieskumu vyšiel ako každodenný favorit. Vyplýva to z rozdelenia používania sociálnych médií:

  • Instagram je najpopulárnejší,
  • nasleduje TikTok (+5 %),
  • naopak, Snapchat (-3 %) sa v tomto najnovšom prieskume trochu stratil.

Zmeny nastali aj v tom, čo tínedžerov zaujíma na iných stránkach.

  • Pinterest získal veľkú popularitu (+6 %),
  • Facebook zaznamenal malý návrat (+2 %),
  • na druhej strane tínedžeri menej používajú aplikáciu X (-2 %).

Jedným z dôvodov, prečo je Instagram stále populárny, môže byť to, že používatelia si v aplikácii vybudovali svoje sociálne siete a väzby, ktoré ich udržujú aktívnymi. Prechod Meta na obsah navrhovaný umelou inteligenciou zvýšil čas strávený na platforme, a to aj napriek zmiešaným reakciám na túto zmenu.

To sa zhoduje s najnovšou správou spoločnosti Meta, podľa ktorej 40 miliónov mladých dospelých v USA a Kanade používa Facebook každý deň – čo je najvyšší počet za viac ako tri roky.

Z pohľadu strategického plánovania tieto poznatky väčšinou podporujú spôsoby, ktorými sa už teraz cieli na mladších používateľov. O Pinterest sa však zaujíma viac ľudí a reklamy Facebooku poháňané umelou inteligenciou sa zlepšujú, čo by mohlo znamenať nové spôsoby, ako sa spojiť s mladšími ľuďmi.

Aj napriek týmto zmenám sú  Instagram a TikTok stále najpopulárnejšími aplikáciami v tejto vekovej skupine.

Vyberáme
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?
3 min. čítanie

Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?

Najnovšie údaje od spoločnosti Ipsos odhaľujú, že zákazníci používajú video platformy ako TikTok pri hľadaní nápadov pre svoje nákupy. Zistilo sa, že 3 zo 4 nakupujúcich na TikToku považujú túto platformu za najrelevantnejšiu pri objavovaní nových značiek a produktov. Tento výskum sa snaží dokázať, že tradičné vyhľadávače už nie sú hlavným prostriedkom, cez ktorý spotrebitelia […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+