Segmentácia trhu je marketingový nástroj na spoznanie a analýzu štruktúry trhu, na ktorom má predajca záujem ponúkať svoje výrobky, alebo služby. Pod pojmom segment si môžeme predstaviť skupinu zákazníkov, ktorí tvoria istý homogénny celok. Tento segment by mal byť dostatočné veľký na to, aby sa oplatilo cieliť na neho reklamu. Zákazníci by mali mať aspoň podobné vlastnosti, napríklad vek, vzdelanie, alebo geografickú polohu. Dôležité je aj, aby sa príliš často nemenil, aby sa dal lepšie zacieliť. Po kroku segmentácie nasleduje targeting, teda cielenie, ktorý sa už zameriava priamo na skupinu a positioning, ktorý sa ho snaží odlíšiť od konkurencie.
Keď zľava ospravedlňuje nákup. Čo odhalil prieskum o slovenských a českých spotrebiteľoch
Zľava, pocit viny, impulzívne nákupy a rozdiely medzi generáciami. Nový prieskum Heureky ukazuje, že správanie spotrebiteľov sa mení nielen podľa veku a príjmu, ale aj podľa psychologických vzorcov. Zľava predáva, ale nie vždy preto, že by cena bola skutočne výhodnejšia. Často len dá zákazníkovi pocit, že sa rozhodol správne – a práve to je pre […]








