Segmentácia trhu je marketingový nástroj na spoznanie a analýzu štruktúry trhu, na ktorom má predajca záujem ponúkať svoje výrobky, alebo služby. Pod pojmom segment si môžeme predstaviť skupinu zákazníkov, ktorí tvoria istý homogénny celok. Tento segment by mal byť dostatočné veľký na to, aby sa oplatilo cieliť na neho reklamu. Zákazníci by mali mať aspoň podobné vlastnosti, napríklad vek, vzdelanie, alebo geografickú polohu. Dôležité je aj, aby sa príliš často nemenil, aby sa dal lepšie zacieliť. Po kroku segmentácie nasleduje targeting, teda cielenie, ktorý sa už zameriava priamo na skupinu a positioning, ktorý sa ho snaží odlíšiť od konkurencie.
Televízia už nie je len televízia. Ako sa mení sledovanie videoobsahu a čo to znamená pre značky
Ako dnes ľudia sledujú videoobsah? Čo považujú za „televíziu“ a kde reklama funguje najlepšie? CTV zatiaľ nie je v stredobode pozornosti nášho e-commerce, no vývoj v zahraničí naznačuje, že by sa to mohlo čoskoro zmeniť. Nová štúdia RTL AdAlliance ponúka jasné dáta a trendy, ktoré sa oplatí vnímať. A ukazuje, že o úspechu videa nerozhoduje […]