1 min. čítanie

Net Promoter Score (NPS)

Net Promoter Score (NPS) je metrika, ktorá meria spokojnosť a lojalitu zákazníkov na základe jednoduchej otázky: „Ako pravdepodobné je, že by ste nás odporučili známemu alebo kolegovi?“ Zákazníci odpovedajú na škále od 0 (vôbec by neodporučil) po 10 (určite by odporučil).

Net Promoter Score (NPS) je metrika, ktorá meria spokojnosť a lojalitu zákazníkov na základe jednoduchej otázky: „Ako pravdepodobné je, že by ste nás odporučili známemu alebo kolegovi?“

Zákazníci odpovedajú na škále od 0 (vôbec by neodporučil) po 10 (určite by odporučil). Na základe odpovedí sa rozdelia do troch skupín:

  • Promotéri (9 – 10): verní a spokojní zákazníci

  • Pasívni (7 – 8): spokojní, ale nie nadšení

  • Kritici (0 – 6): nespokojní zákazníci

Ako vypočítať NPS?

NPS sa vypočíta ako rozdiel medzi podielom promotérov a kritikov:

NPS = percento promotérov – percento kritikov

Výsledná hodnota sa pohybuje od -100 do +100. Čím vyššie číslo, tým väčšia spokojnosť a pravdepodobnosť, že zákazníci značku odporučia ďalej.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Od 50 objednávok denne začína vážna logistika. Ako ju zvládnuť bez chaosu? (Viktor Veteška, An Systems)
6 min. čítanie

Od 50 objednávok denne začína vážna logistika. Ako ju zvládnuť bez chaosu? (Viktor Veteška, An Systems)

E-shopy rastú, no mnohé sa potichu dusia pod vlastnými objednávkami. Balíky meškajú, zásoby miznú, Excel horí a reputácia padá. Kedy je ten bod zlomu, kedy už nestačí baliť z garáže a treba zapnúť vážnu logistiku? V tomto rozhovore odhaľujeme zákulisie migrácie na ERP systém, ktorý vám môže zachrániť firmu. Prečo sa ho nebáť, ako ho […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+