Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
1 min. čítanie

Net Promoter Score (NPS)

Net Promoter Score (NPS) je metrika, ktorá meria spokojnosť a lojalitu zákazníkov na základe jednoduchej otázky: „Ako pravdepodobné je, že by ste nás odporučili známemu alebo kolegovi?“ Zákazníci odpovedajú na škále od 0 (vôbec by neodporučil) po 10 (určite by odporučil).

Net Promoter Score (NPS) je metrika, ktorá meria spokojnosť a lojalitu zákazníkov na základe jednoduchej otázky: „Ako pravdepodobné je, že by ste nás odporučili známemu alebo kolegovi?“

Zákazníci odpovedajú na škále od 0 (vôbec by neodporučil) po 10 (určite by odporučil). Na základe odpovedí sa rozdelia do troch skupín:

  • Promotéri (9 – 10): verní a spokojní zákazníci

  • Pasívni (7 – 8): spokojní, ale nie nadšení

  • Kritici (0 – 6): nespokojní zákazníci

Ako vypočítať NPS?

NPS sa vypočíta ako rozdiel medzi podielom promotérov a kritikov:

NPS = percento promotérov – percento kritikov

Výsledná hodnota sa pohybuje od -100 do +100. Čím vyššie číslo, tým väčšia spokojnosť a pravdepodobnosť, že zákazníci značku odporučia ďalej.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako sa z vášne k futbalu stal e-commerce biznis s tržbami cez 11 miliónov eur (Matej Očenáš, FutbalTour)
7 min. čítanie

Ako sa z vášne k futbalu stal e-commerce biznis s tržbami cez 11 miliónov eur (Matej Očenáš, FutbalTour)

Čo sa stane, keď sa partia mladých futbalistov rozhodne ísť na zápas a namiesto výletu si domov donesie nápad, ktorý sa zmení na miliónový biznis? Tento rozhovor odhaľuje zákulisie športových zájazdov, emócie tribún, tvrdé biznisové rozhodnutia aj to, prečo im pandémia paradoxne zachránila firmu. Vypočujte si, ako sa z nadšenia stala značka, ktorá dnes posiela […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge