1 min. čítanie

Lifetime value (LTV)

Lifetime value (LTV) alebo celoživotná hodnota zákazníka je metrika, ktorá vyjadruje, koľko celkovo firma zarobí na jednom zákazníkovi počas celej dĺžky jeho vzťahu so značkou. Je to súčet všetkých príjmov, ktoré zákazník firme prinesie, kým s ňou nakupuje.

Lifetime value (LTV) alebo celoživotná hodnota zákazníka je metrika, ktorá vyjadruje, koľko celkovo firma zarobí na jednom zákazníkovi počas celej dĺžky jeho vzťahu so značkou. Je to súčet všetkých príjmov, ktoré zákazník firme prinesie, kým s ňou nakupuje. Nejde teda o jeden nákup, ale o opakované nákupy v priebehu mesiacov či rokov.

LTV pomáha firmám rozhodnúť sa, koľko sa oplatí investovať do získania zákazníka (napr. cez reklamu) a ukazuje, ktorí zákazníci sú najziskovejší v dlhodobom horizonte.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Od 50 objednávok denne začína vážna logistika. Ako ju zvládnuť bez chaosu? (Viktor Veteška, An Systems)
6 min. čítanie

Od 50 objednávok denne začína vážna logistika. Ako ju zvládnuť bez chaosu? (Viktor Veteška, An Systems)

E-shopy rastú, no mnohé sa potichu dusia pod vlastnými objednávkami. Balíky meškajú, zásoby miznú, Excel horí a reputácia padá. Kedy je ten bod zlomu, kedy už nestačí baliť z garáže a treba zapnúť vážnu logistiku? V tomto rozhovore odhaľujeme zákulisie migrácie na ERP systém, ktorý vám môže zachrániť firmu. Prečo sa ho nebáť, ako ho […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+