Cross selling, teda v preklade krížový predaj je jednou z predajných taktík, ktoré ponúkajú už existujúcim zákazníkom ďalšie produkty, alebo služby. Up selling je podobnou taktikou, ktorá má ale za cieľ ponúknuť drahší výrobok. Pri cross sellingu to nemusí byť drahší výrobok, ale napríklad príslušenstvo. Teda zákazník si kúpi napríklad mobil a predajca mu k nemu ponúkne ďalšie príslušenstvo ako napríklad obal na mobil, či pamäťovú kartu. Takýto predaj sa nemusí týkať len eshopov, kde sa môžu ďalšie výrobky, alebo služby zobraziť pri nákupe, ale aj pri osobnom predaji, kde priamo predajca ponúka dodatočné výrobky, alebo služby nakupujúcemu.
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.