2 min. čítanie

Slovenský e-commerce zakončil prvý kvartál so 4 % rastom. Značí to návrat do pozitívnych hodnôt?

Slovenský e-commerce po dvoch rokoch poklesu začína rásť. Dlhoočakávané zlepšenie odštartovali už Vianoce a vyšší záujem o online nákupy pretrval aj počas novoročných výpredajov. Skorší nástup jari pomohol februáru a, naopak, spomalil marec. Analýzu prvého štvrťroka 2024 prináša pravidelný eCommerce Insider z analýz nákupného poradcu Heureka.

Slovenský e-commerce zakončil prvý kvartál so 4 % rastom. Značí to návrat do pozitívnych hodnôt?
Zdroj: Depositphotos

Prvý mesiac nového roka pokračoval v pozitívnom svetle a vďaka novoročným výpredajom medziročne vzrástol o +5 %. „Registrujeme nesmelé náznaky zlepšenia spotrebiteľskej nálady, keďže spotrebitelia začali nakupovať produkty s vyššou cenou vrátane elektroniky, ktorej sa v poslednom období nedarilo,“ hovorí David Chmelař, CEO Heureka Group. V susednom Česku dosiahol rast e-commerce v 1. kvartáli takmer identické čísla.

Skokani a prepadáky kvartálu

Okrem spomínaného skokana, ktorým je záhradný ratanový nábytok (+83 %), zaznamenali nárast viaceré produkty súvisiace so skorším príchodom jari. Ide o krovinorezy (+41 %), záhradné nožnice (+33 %), kosačky (+26 %), kultivátory (+24 %) či hnojivá (+20 %), ale aj veterinárne produkty (+34 %) z dôvodu skorého štartu kliešťovej sezóny. Medzi prepadákmi sú okrem zjazdových lyží (-56 %) automatické kávovary (-54 %), herné konzoly (-48 %) a grafické karty (-40 %) či elektrokolobežky (-34 %).

„Pozitívnym signálom sú vírivky (+72 %), ktoré patria do kategórie citlivej na spotrebiteľskú náladu. Pokles predaja herných konzol bol očakávaný, keďže v poslednom období absentujú nové modely a trh je tak nasýtený. Rovnako považujeme za nasýtený trh s automatickými kávovarmi,“ hovorí David Chmelař.

Zdroj: Heureka

Priemerná hodnota objednávky je 69 eur

V porovnaní s minuloročnými hodnotami priemerná hodnota objednávky narástla o +7 %. „Za nárastom vidíme najmä infláciu, keďže popularita a dostupnosť online nakupovania, naopak, podporujú aj menšie nákupy,“ hovorí David Chmelař.

Slovenské e‑shopy dosahujú výnimočné výsledky „customer satisfaction“ je 95,3 %

„Vysoká a pretrvávajúca miera spokojnosti s e‑shopmi ukazuje dlhodobú spokojnosť zákazníkov. Vysoká a zároveň rastúca konkurencia v slovenskom e-commerce vytvára silný tlak, z ktorého ťaží predovšetkým spotrebiteľ,“ hodnotí David Chmelař.

Čo nás čaká v ďalšom kvartáli? Zlepšenie spotrebiteľskej nálady by sa mohlo preklopiť aj do leta

„Aj keď druhý kvartál roka nepatrí medzi objemovo silné, očakávame, že e-commerce sa už stabilizoval. Veríme v čierne čísla, pretože ak sa potvrdí zlepšenie spotrebiteľskej nálady, e-commerce na Slovensku má veľký priestor rásť,“ uzatvára David Chmelař.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Britský Amazon sprísňuje pravidlá pre vrátenie tovaru pre medzinárodných predajcov
2 min. čítanie

Britský Amazon sprísňuje pravidlá pre vrátenie tovaru pre medzinárodných predajcov

Bristký Amazon oznámil, že k 11. novembru 2024 prídu do platnosti nové pravidlá pre vrátenie tovaru. Tento krok je súčasťou snahy Amazonu o zjednodušenie procesu vrátenia tovaru a zvýšenie spokojnosti zákazníkov na platforme v Spojenom kráľovstve, čím sa vytvára spoľahlivejšia a jednotná skúsenosť s vrátením tovaru. Zmeny však priamo ovplyvnia medzinárodných predajcov.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+