Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Slováci si obľúbili virtuálne platobné karty

Rozdiely medzi používaním plastových a virtuálnych kariet nie sú nijako zásadné. Výnimkou v tomto prípade je predovšetkým situácia pri výbere hotovosti z bankomatov, kde si tradičné fyzické karty ešte stále držia svoju dominanciu.

Slováci si obľúbili virtuálne platobné karty

Virtuálne karty majú niekoľko výhod

Ešte pred niekoľkými rokmi boli plastové platobné karty nepopierateľnými vládcami slovenského finančného trhu. Avšak podľa údajov získaných od spoločnosti Home Credit, sa v súčasnosti stále viac ľudí obracia k virtuálnym kartám. Hlavné výhody, ktoré tieto virtuálne karty ponúkajú, sú rýchle zriadenie, vyššia bezpečnosť transakcií a menej vytvárania plastového odpadu.

Využívanie virtuálnych kariet cez bezpečné mobilné aplikácie prináša výraznú výhodu v podobe zvýšenej bezpečnosti. Práve tento aspekt odstraňuje obavy z toho, že by mohla byť virtuálna karta skradnutá zo peňaženky, čo sa pri plastových kartách môže stať. Virtuálnou kartou je možné platiť jednoduchým priložením mobilného telefónu alebo hodiniek k terminálu a dokonca si peniaze vybrať z bezkontaktného bankomatu. Údaje o karte, ktoré sa dajú využiť pre online platby v e-shopoch, sú dostupné len v rámci mobilnej aplikácie a prístup k nim je umožnený až po overení totožnosti užívateľa, buď biometricky alebo pomocou bezpečnostného kódu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ako Alessandro Villa, vedúci oddelenia kreditných kariet spoločnosti Home Credit, zdôraznil, hlavnými motívmi, prečo preferujeme virtuálne karty pred plastovými, sú silné tendencie smerujúce k globálnej digitalizácii všetkých služieb vrátane platobných. V tomto procese zohráva kľúčovú úlohu náš smartfón alebo iné prenosné zariadenia, ako sú smart hodinky alebo fitness náramok. Okrem toho, bezpečnosť virtuálnych kariet prevyšuje možnosti zneužitia v porovnaní s fyzickými kartami. A nesmieme zabudnúť na rýchlosť, ktorou je možné virtuálnu kartu získať, čo je výrazne rýchlejšie v porovnaní s fyzickými kartami.

Podľa dostupných údajov spoločnosti Home Credit, praktické rozdiely v používaní plastových a virtuálnych kariet nie sú v skutočnosti výrazné. Výnimkou je však oblasť výberu hotovosti z bankomatov, kde stále prevažuje používanie fyzických kariet. Toto je výsledkom obmedzenej dostupnosti bezkontaktných bankomatov, ale to by sa v budúcnosti malo zmeniť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+