2 min. čítanie

Slováci si obľúbili virtuálne platobné karty

Rozdiely medzi používaním plastových a virtuálnych kariet nie sú nijako zásadné. Výnimkou v tomto prípade je predovšetkým situácia pri výbere hotovosti z bankomatov, kde si tradičné fyzické karty ešte stále držia svoju dominanciu.

Slováci si obľúbili virtuálne platobné karty

Virtuálne karty majú niekoľko výhod

Ešte pred niekoľkými rokmi boli plastové platobné karty nepopierateľnými vládcami slovenského finančného trhu. Avšak podľa údajov získaných od spoločnosti Home Credit, sa v súčasnosti stále viac ľudí obracia k virtuálnym kartám. Hlavné výhody, ktoré tieto virtuálne karty ponúkajú, sú rýchle zriadenie, vyššia bezpečnosť transakcií a menej vytvárania plastového odpadu.

Využívanie virtuálnych kariet cez bezpečné mobilné aplikácie prináša výraznú výhodu v podobe zvýšenej bezpečnosti. Práve tento aspekt odstraňuje obavy z toho, že by mohla byť virtuálna karta skradnutá zo peňaženky, čo sa pri plastových kartách môže stať. Virtuálnou kartou je možné platiť jednoduchým priložením mobilného telefónu alebo hodiniek k terminálu a dokonca si peniaze vybrať z bezkontaktného bankomatu. Údaje o karte, ktoré sa dajú využiť pre online platby v e-shopoch, sú dostupné len v rámci mobilnej aplikácie a prístup k nim je umožnený až po overení totožnosti užívateľa, buď biometricky alebo pomocou bezpečnostného kódu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ako Alessandro Villa, vedúci oddelenia kreditných kariet spoločnosti Home Credit, zdôraznil, hlavnými motívmi, prečo preferujeme virtuálne karty pred plastovými, sú silné tendencie smerujúce k globálnej digitalizácii všetkých služieb vrátane platobných. V tomto procese zohráva kľúčovú úlohu náš smartfón alebo iné prenosné zariadenia, ako sú smart hodinky alebo fitness náramok. Okrem toho, bezpečnosť virtuálnych kariet prevyšuje možnosti zneužitia v porovnaní s fyzickými kartami. A nesmieme zabudnúť na rýchlosť, ktorou je možné virtuálnu kartu získať, čo je výrazne rýchlejšie v porovnaní s fyzickými kartami.

Podľa dostupných údajov spoločnosti Home Credit, praktické rozdiely v používaní plastových a virtuálnych kariet nie sú v skutočnosti výrazné. Výnimkou je však oblasť výberu hotovosti z bankomatov, kde stále prevažuje používanie fyzických kariet. Toto je výsledkom obmedzenej dostupnosti bezkontaktných bankomatov, ale to by sa v budúcnosti malo zmeniť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky
4 min. čítanie

Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky

Značky, ktoré sa snažia spolupracovať s influencermi, často netrafia podstatu. Nový výskum ukazuje, že influenceri kladú oveľa väčší dôraz na zdieľané hodnoty a jasné finančné podmienky než na to, či ide o známu značku. A chcú mať aj slovo v kreatíve – čo im väčšina firiem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge