Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Slováci míňajú online rekordné sumy. Čo objednávajú viac ako minulý rok?

Slovenské e-shopy na platforme Shoptet len v priebehu novembra vybavili vyše pol milióna objednávok.

Slováci míňajú online rekordné sumy. Čo objednávajú viac ako minulý rok?
Zdroj: Freepik

Vianočná sezóna sa rozbehla naplno a Slováci nakupujú darčeky online. Shoptet, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 5 600 slovenských e-shopov, už teraz hlási rekordný rok. „Minuloročný obrat sme tento rok prekonali už v priebehu prvých desiatich mesiacov,“ hovorí CMO spoločnosti Shoptet Ivo Mrena. 

Black Friday týždeň opäť silnejší 

Ľudia pritom, samozrejme, pokračovali v nákupoch aj v novembri, ktorý bol podľa predpokladov zatiaľ rekordným tohtoročným mesiacom. Obraty e-shopov len za tento mesiac dosiahli viac ako 46 miliónov eur.

November sa už tradične spája s Black Friday a vianočnými nákupmi, keď e-shopy ponúkajú na tovary zaujímavé zľavy. A to nielen v piatok, ako tomu bolo kedysi, ale niekoľko dní, celý týždeň či dokonca ešte dlhšie. 

„Počet objednávok kontinuálne rástol celý november a vyvrcholil počas Black Friday týždňa. E-shopy na Shoptete počas týchto 7 dní vybavili vyše 160-tisíc objednávok s obratom takmer 13 miliónov eur,“ upresňuje Ivo Mrena.

Zľavy vyše 20 %, výrazne poskočili parfumy a kozmetika 

„Priemerné zľavy v e-shopoch na našej platforme počas Black Friday akcií predstavovali 21 %. Najvyššie zľavy pritom ponúkali obchody predávajúce hodinky a šperky – vyše 40 %,“ približuje Ivo Mrena. O 35 % lacnejšie mohli zákazníci kúpiť aj kozmetiku a parfumy.

Pre mnoho ľudí ide o lákavú ponuku, aj vzhľadom na zložitejšiu ekonomickú situáciu. Státisíce zákazníkov využilo možnosť nakúpiť za nižšie ceny a ušetriť. Zaujímavé je, že ľudia oproti minulému roku objednávajú tovar častejšie, ale priemerná hodnota objednávok je o niečo nižšia.

„Zloženie tovaru predávaného počas Black Friday týždňa odzrkadľuje obľúbené darčeky pod stromček. Oproti minulému roku najvýraznejšie stúpla kategória parfumov a kozmetiky – o vyše 60 %. Značne sa zvýšilo aj objednávanie detského tovaru a oblečenia,“ konštatuje Ivo Mrena.  

Black Friday ako príprava na Vianoce pre e-shopy aj prepravcov

Pred nami je ešte stále pár náročných týždňov, v ktorých dostanú zabrať ako pracovníci e-shopov, tak aj prepravcovia. Zatiaľ čo e-shopári sa vopred pripravujú a na toto obdobie napríklad najímajú ďalších brigádnikov, pri dopravcoch je situácia komplikovanejšia. 

Už dnes dodávanie niektorých zásielok trvá dlhšie, ako sme zvyknutí. Príčin je viacero vrátane prerušenia činnosti jednej z kuriérskych služieb či plných výdajných miest a boxov. „Ak chcete mať istotu, že zásielka dorazí do Vianoc, rozhodne odporúčam nenechávať objednávanie úplne na poslednú chvíľu,“ uzatvára Ivo Mrena.

Zdroj: Shoptet

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Tento článok ti prináša

Shoptet

Shoptet je platforma pre e-shopy, ktorá ponúka komplexné riešenia pre vytvorenie a správu internetových obchodov. Súčasťou ich služieb je aj podpora marketingu a možnosť automatizácie mnohých procesov. Shoptet je aktívny na slovenskom a českom trhu a v súčasnosti pomáha podnikať viac ako 34 000 e-shopom.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+