2 min. čítanie

Slováci míňajú online rekordné sumy. Čo objednávajú viac ako minulý rok?

Slovenské e-shopy na platforme Shoptet len v priebehu novembra vybavili vyše pol milióna objednávok.

Slováci míňajú online rekordné sumy. Čo objednávajú viac ako minulý rok?
Zdroj: Freepik

Vianočná sezóna sa rozbehla naplno a Slováci nakupujú darčeky online. Shoptet, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 5 600 slovenských e-shopov, už teraz hlási rekordný rok. „Minuloročný obrat sme tento rok prekonali už v priebehu prvých desiatich mesiacov,“ hovorí CMO spoločnosti Shoptet Ivo Mrena. 

Black Friday týždeň opäť silnejší 

Ľudia pritom, samozrejme, pokračovali v nákupoch aj v novembri, ktorý bol podľa predpokladov zatiaľ rekordným tohtoročným mesiacom. Obraty e-shopov len za tento mesiac dosiahli viac ako 46 miliónov eur.

November sa už tradične spája s Black Friday a vianočnými nákupmi, keď e-shopy ponúkajú na tovary zaujímavé zľavy. A to nielen v piatok, ako tomu bolo kedysi, ale niekoľko dní, celý týždeň či dokonca ešte dlhšie. 

„Počet objednávok kontinuálne rástol celý november a vyvrcholil počas Black Friday týždňa. E-shopy na Shoptete počas týchto 7 dní vybavili vyše 160-tisíc objednávok s obratom takmer 13 miliónov eur,“ upresňuje Ivo Mrena.

Zľavy vyše 20 %, výrazne poskočili parfumy a kozmetika 

„Priemerné zľavy v e-shopoch na našej platforme počas Black Friday akcií predstavovali 21 %. Najvyššie zľavy pritom ponúkali obchody predávajúce hodinky a šperky – vyše 40 %,“ približuje Ivo Mrena. O 35 % lacnejšie mohli zákazníci kúpiť aj kozmetiku a parfumy.

Pre mnoho ľudí ide o lákavú ponuku, aj vzhľadom na zložitejšiu ekonomickú situáciu. Státisíce zákazníkov využilo možnosť nakúpiť za nižšie ceny a ušetriť. Zaujímavé je, že ľudia oproti minulému roku objednávajú tovar častejšie, ale priemerná hodnota objednávok je o niečo nižšia.

„Zloženie tovaru predávaného počas Black Friday týždňa odzrkadľuje obľúbené darčeky pod stromček. Oproti minulému roku najvýraznejšie stúpla kategória parfumov a kozmetiky – o vyše 60 %. Značne sa zvýšilo aj objednávanie detského tovaru a oblečenia,“ konštatuje Ivo Mrena.  

Black Friday ako príprava na Vianoce pre e-shopy aj prepravcov

Pred nami je ešte stále pár náročných týždňov, v ktorých dostanú zabrať ako pracovníci e-shopov, tak aj prepravcovia. Zatiaľ čo e-shopári sa vopred pripravujú a na toto obdobie napríklad najímajú ďalších brigádnikov, pri dopravcoch je situácia komplikovanejšia. 

Už dnes dodávanie niektorých zásielok trvá dlhšie, ako sme zvyknutí. Príčin je viacero vrátane prerušenia činnosti jednej z kuriérskych služieb či plných výdajných miest a boxov. „Ak chcete mať istotu, že zásielka dorazí do Vianoc, rozhodne odporúčam nenechávať objednávanie úplne na poslednú chvíľu,“ uzatvára Ivo Mrena.

Zdroj: Shoptet

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Tento článok ti prináša

Shoptet

Shoptet je platforma pre e-shopy, ktorá ponúka komplexné riešenia pre vytvorenie a správu internetových obchodov. Súčasťou ich služieb je aj podpora marketingu a možnosť automatizácie mnohých procesov. Shoptet je aktívny na slovenskom a českom trhu a v súčasnosti pomáha podnikať viac ako 34 000 e-shopom.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+