Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Slováci hľadajú zdravé potraviny najmä v supermarketoch

Až polovica Slovákov pravidelne, aspoň niekoľkokrát mesačne, siahne po zdravých potravinách. Najobľúbenejším miestom na ich nákup sú supermarkety, ktoré ponúkajú široký výber. Hlavným dôvodom, prečo sa ľudia rozhodujú pre zdravšie alternatívy, je snaha zlepšiť svoje celkové zdravie a podporiť životný štýl plný vitality.

Slováci hľadajú zdravé potraviny najmä v supermarketoch
Zdroj: Depositphotos

Zdravá výživa je v dnešnej dobe veľmi komplexná a stále aktuálna téma. Výskum zahŕňal predovšetkým cereálie, orechy, bylinné zmesi, biopotraviny, superpotraviny a iné zdravé potraviny. Polovica slovenských internetových respondentov vo výskume uviedla, že nakupuje tieto zdravé potraviny aspoň niekoľkokrát do mesiaca, ďalších 17 % približne raz za mesiac a 10 % ich nenakupuje vôbec. K nákupu aspoň niekoľkokrát do mesiaca sa vo väčšej miere uchyľujú mladší respondenti: v rozmedzí 15 – 34 rokov takto nakupuje až 62 % z nich. Pre porovnanie, ľudia nad 55 rokov takto nakupujú len v 45 %.

Väčšina ľudí, ktorí zdravú výživu aspoň niekedy kupujú, ju obvykle nakupuje v supermarketoch (80 %). Menšia časť ľudí radšej zavíta do špecializovaných obchodov na zdravú výživu (23 %) a 20 % do drogérií.

Jeden z najčastejších dôvodov, prečo respondenti v obchode siahnu po zdravých potravinách, je podpora celkového zdravia (59 %), nasleduje vyššia kvalita týchto potravín (38 %) a lepšia chuť (23 %). Niektorí respondenti (12 %) sa pre zdravú výživu rozhodujú kvôli zdravotným obmedzeniam, ako je celiakia, cukrovka alebo intolerancia na laktózu, a ďalších 11 % kvôli zdravotným obmedzeniam člena domácnosti.

Od častejšieho nákupu zdravej výživy odradzuje slovenských používateľov internetu predovšetkým vysoká cena (71 %). Niektorých aj nedostatočná dostupnosť predajní s týmto tovarom (18 %). 12 % respondentov uviedlo, že sa vo výrobkoch zdravej výživy nevyzná a rovnakému percentu tieto potraviny nechutia.

Výskum realizovala výskumná agentúra ResSOLUTION Group metódou online zberu dát. Zúčastnila sa ho päťstovka internetových respondentov zo Slovenského národného panelu starších ako 15 rokov.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+