Zdravá výživa je v dnešnej dobe veľmi komplexná a stále aktuálna téma. Výskum zahŕňal predovšetkým cereálie, orechy, bylinné zmesi, biopotraviny, superpotraviny a iné zdravé potraviny. Polovica slovenských internetových respondentov vo výskume uviedla, že nakupuje tieto zdravé potraviny aspoň niekoľkokrát do mesiaca, ďalších 17 % približne raz za mesiac a 10 % ich nenakupuje vôbec. K nákupu aspoň niekoľkokrát do mesiaca sa vo väčšej miere uchyľujú mladší respondenti: v rozmedzí 15 – 34 rokov takto nakupuje až 62 % z nich. Pre porovnanie, ľudia nad 55 rokov takto nakupujú len v 45 %.
Väčšina ľudí, ktorí zdravú výživu aspoň niekedy kupujú, ju obvykle nakupuje v supermarketoch (80 %). Menšia časť ľudí radšej zavíta do špecializovaných obchodov na zdravú výživu (23 %) a 20 % do drogérií.
Jeden z najčastejších dôvodov, prečo respondenti v obchode siahnu po zdravých potravinách, je podpora celkového zdravia (59 %), nasleduje vyššia kvalita týchto potravín (38 %) a lepšia chuť (23 %). Niektorí respondenti (12 %) sa pre zdravú výživu rozhodujú kvôli zdravotným obmedzeniam, ako je celiakia, cukrovka alebo intolerancia na laktózu, a ďalších 11 % kvôli zdravotným obmedzeniam člena domácnosti.
Od častejšieho nákupu zdravej výživy odradzuje slovenských používateľov internetu predovšetkým vysoká cena (71 %). Niektorých aj nedostatočná dostupnosť predajní s týmto tovarom (18 %). 12 % respondentov uviedlo, že sa vo výrobkoch zdravej výživy nevyzná a rovnakému percentu tieto potraviny nechutia.
Výskum realizovala výskumná agentúra ResSOLUTION Group metódou online zberu dát. Zúčastnila sa ho päťstovka internetových respondentov zo Slovenského národného panelu starších ako 15 rokov.
Tlačová správa