
Tieto údaje pochádzajú z prieskumu predplatiteľských služieb od logistickej spoločnosti Whistl. Silný nárast predplatného znamená, že trh by mal v roku 2025 prekročiť 2,16 miliardy eur, a to vďaka očakávanému ročnému rastu 23 percent.
Domácnosti minuli na predplatné 742,7 EUR ročne
Domácnosti v Spojenom kráľovstve minuli v roku 2021 na predplatné 742,7 eur ročne, pričom priemerná mesačná útrata bola 62,3 eur. Podľa prieskumu dĺžka predplatného u kupujúcich predstavovala v priemere 9 mesiacov. Jedná sa o výrazný nárast oproti priemeru 5,6 mesiaca v roku 2017.
Väčšina nakupujúcich má záujem o predplatné v kategórii potravín (52 %). Nasledujú produkty na holenie (24 %), oblečenie (22 %), parfumy a kozmetika (18 %) a produkty pre domácich miláčikov (14 %).
Spotrebitelia chcú prístup k exkluzívnemu obsahu.
Najdôležitejším dôvodom odberu predplatného je prístup k exkluzívnemu obsahu. Túto možnosť uvidelo 57 % spotrebiteľov. V tesnom závese nasledujú úspora času (55 %) a dobrá hodnota (54 %). Ďalšími dôvodmi sú skutočnosť, že box prináša vysoko prispôsobené produkty (52 %), pomáha udržiavať poriadok vo financiách (50 %). A samozrejme, spotrebitelia si pochvaľujú pohodlie pri predplatených boxoch (40 %).
Maloobchodní predajcovia integrujú do svojho podnikania služby predplatného
“Pokrok v technológiách, využívanie sociálnych sietí a v neposlednom rade pandémia spôsobili masívny nárast ponuky predplatiteľských služieb, čoho výsledkom je prudký nárast počtu boxov, ktoré pristávajú pri našich dverách,” uviedla Melanie Darvallová, riaditeľka marketingovej komunikácie spoločnosti Whistl.
Obľubu predplatného medzi spotrebiteľmi zaznamenali aj maloobchodní predajcovia. Najmenej 36 % predajcov plánuje spustiť v najbližšom čase ponuku ich vlastných predplatiteľských boxov. Na Slovensku túto službu ponúka niekoľko spoločností.