2 min. čítanie

Škrty v Amazone. Nové logistické centrá v Španielsku sa odkladajú

Spoločnosť Amazon plánovala v Španielsku tento rok vybudovať niekoľko logistických centier na ploche približne 150 000 m2. Tieto plány sú momentálne pozastavené. Dôvodom pozastavenia je inflácia a pokles spotrebiteľského dopytu.

Škrty v Amazone. Nové logistické centrá v Španielsku sa odkladajú

Spoločnosť Amazon nedávno získala špecialistu na mechatroniku, spoločnosť Cloostermans, v snahe posilniť svoje robotické operácie. Spoločnosť síce investuje, ale zároveň odkladá otvorenie nových plniacich a logistických centier na všetkých svojich trhoch.

Vysoké prevádzkové náklady 

V porovnaní s poslednými dvoma rokmi, počas ktorých ecommerce zaznamenal prudký rast, sa teraz dopyt spotrebiteľov výrazne znížil. Mnohé spoločnosti však nastavili svoje procesy a ciele podľa ružových okuliarov rastu, Amazon nebol výnimkou. V období rastu spoločnosť výrazne rozširovala svoju logistickú sieť, ktorá ju teraz stojí nemalé prevádzkové náklady. Podľa Amazonu nadbytočná kapacita, strata produktivity a inflácia stáli spoločnosť v druhom štvrťroku tohto roka 5,6 mld. dolárov.

Výstavba nových logistických centier v Španielsku sa odkladá minimálne do roku 2024.

Okrem toho inflácia v Španielsku dosiahla približne 10,5 % a celý ecommerce trh spomaľuje. Rozhodnutie Amazonu sa dotkne nových skladov v španielskych mestách Murcia, Zaragoza, Vitoria, San Sebastián, Astúria, Vigo, Sevilla, Girona a Reus (Tarragona). Ich spustenie sa zatiaľ odkladá minimálne do roku 2024.

Spoločnosť má v súčasnosti v Španielsku 28 logistických centier. Momentálne sa neplánuje zatvorenie ani jedného z nich. Posledné centrum Amazon otvoril v júli. Sklad s rozlohou viac ako 130 000 m2 a kapacitou 4 milióny objednávok vyrástol v meste Onda.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe