2 min. čítanie

Skončí prominentná spolupráca failom roka? Nike a Tiffany čelia výsmechu

Spájanie známych značiek tzv. cobranding sa v poslednom čase teší veľkej obľube. Predovšetkým u širokej verejnosti a prospieva to aj trhu. Najnovšou správou je spojenie spoločnosti Nike s ikonickým predajcom klenotov Tiffany. Výsledkom sú ikonické tenisky. Myslí si to aj verejnosť? 

Skončí prominentná spolupráca failom roka? Nike a Tiffany čelia výsmechu

Tiffany cieli na mladšie publikum 

Ikonické klenotníctvo Tiffany & Co. kúpila v januári 2021 spoločnosť LVMH, ktorej majiteľ Bernard Arnault je aktuálne najbohatším človekom planéty. Tiffany za 15,8 miliardy USD prevzal podľa tradície člen rodiny, konkrétne syn miliardára Alexandre Arnault, a výrazne sa za dva roky pričinil o jej priblíženie k mladšej generácii. A to napríklad a zapájaním ambasádorov ako Jay Z a Beyoncé, ktorí majú vplyv na cieľovú skupinou.

Výsledkom je zvýšenie hodnoty Tiffany o viac ako 18 percent a rýchlejší rast ako kedykoľvek predtým. Arnault mladší na margo novej spolupráce hovorí, že spolupráca s Nike má za cieľ dostať šperky Tiffany do sveta módy.

Nudné tenisky za 400 dolárov sú na smiech celému svetu

A o ako vyzerá prvý plod spolupráce oboch značiek? Tenisky Nike x Tiffany & Co. Air Force 1 1837 v čiernej semišovej farbe s tyrkysovým logom značky Nike a strieborným prvkom na päte pôjdu do predaja od 7. marca 2023. Nike reagovala na spoluprácu a pár tenisiek nazvala vôbec prvým „legendárnym párom” topánok, ktoré vzišli z ich výrobného pása. 

Legendárne síce, nakoniec, sú, avšak v úplne inom zmysle, než sa čakalo. Predovšetkým TikTok je doslova zaplavený rôznymi reakciami, v ktorých sa ľudia takmer jednohlasne zhodujú na tom, že aktuálne ide o fashion fail roka – a aj keď je ešte len február, dizajnéri budú mať čo robiť, aby tento nelichotivý titul „prekonali“. 

zdroj: Twitter

Ako informuje Hollywood Reporter, model Nike x Tiffany & Co. Air Force 1 1837 mal byť oslavou 40. narodenín modelu Air Force. Fanúšikovia týchto ikonických tenisiek teda oprávnene čakali naozaj veľa, pretože tento model je nielenže mimoriadne obľúbeným, ale Nike v minulosti predstavili hneď niekoľko extrémne vydarených spoluprác. 

Medzi ne patrila napríklad kolaborácia s luxusnými značkami ako Dior, Louis Vuitton či Swarovski. Tieto modely sa stali doslova dizajnérskymi klenotmi a dnes majú hodnotu tisícok eur. V prípade kolaborácie s Tiffany to tak ale, žiaľ, nebude. Tisíce priaznivcov totiž označilo tenisky za nudné a predražené.

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+