2 min. čítanie

Singapurský marketplace Shopee opúšťa Európu

Shopee opustilo Poľsko, ktoré bolo poslednou európskou baštou trhoviska. Spoločnosť tam začala svoju činnosť pred sedemnástimi mesiacmi. Po tom, čo minulý rok zrušila svoju činnosť aj vo Francúzsku, sa Shopee lúči s celou Európou.

Singapurský marketplace Shopee opúšťa Európu

Ázijské trhoviská to v Európe nemajú jednoduché

 Spoločnosť Shopee bola založená v roku 2015 a v Ázii je veľmi úspešná. Rýchla expanzná politika jej na starom kontinente viac uškodila ako pomohla. V Európe marketplace pôsobil od roku 2021. 

Spoločnosť minulý týždeň zverejnila oznámenie na svojej poľskej webovej stránke. Agentúra Reuters píše, že táto správa nie je prekvapením, keďže niektoré poľské pracovné miesta Shopee boli zrušené už pred niekoľkými mesiacmi. Spoločnosť Shopee pôsobila v Poľsku od septembra 2021, keď zároveň vstúpila do Európy.Singapurská spoločnosť v tom istom roku spustila prevádzku aj v Španielsku.

V marci minulého roka spoločnosť ukončila svoju činnosť aj v Indii a Francúzsku, a to len niekoľko mesiacov po tom, ako tam začala pôsobiť. Španielska webová stránka je v súčasnosti tiež mimo prevádzky.

Po rýchlej expanzii sa spoločnosť Shopee lúči s Európou.

Neistota globálneho trhu

Shopee je súčasťou technologickej spoločnosti Ltd. Sea, ktorá je známa najmä vďaka svojej hernej pobočke Garena, ktorá predtým pôsobila v Európe. Jej materská spoločnosť zaznamenala pokles svojej trhovej hodnoty z 200 miliárd dolárov na neuveriteľných 27 miliárd dolárov, a to len v priebehu jedného roka.

Podobne ako mnohé technologické podniky, aj spoločnosť Sea čelí klesajúcemu dopytu po tom, čo počas pandémie investovala veľké prostriedky do svojich herných spoločností a spoločností zaoberajúcich sa elektronickým obchodom. Pri odchode z indického a francúzskeho trhu minulý rok spoločnosť Shopee v oznámení uviedla, že dôvodom odchodu je „neistotu na globálnom trhu“.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
5 min. čítanie

Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase

Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy
3 min. čítanie

Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy

YouTube prináša novinky, ktoré majú tvorcom aj značkám výrazne uľahčiť prácu. Dostať video k publiku bude teraz jednoduchšie – namiesto zdĺhavého nastavovania v Google Ads stačí pár klikov priamo vo videu. YouTube zároveň testuje ďalšie funkcie, ktoré môžu pomôcť rozšíriť zásah, posilniť vzťah s publikom a lepšie osloviť zahraničné trhy.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+