Nedávny prieskum spoločností PYMNTS Intelligence a Nuvei poukazuje na účinné stratégie pre obchodníkov, ktoré chránia ich podnikanie a zvyšujú spokojnosť zákazníkov.
Rastúca hrozba kybernetických a dátových únikov
Až 82 % amerických obchodníkov s elektronickými službami, ktorí pôsobia na medzinárodných trhoch, sa minulý rok stretlo s kybernetickým útokom alebo únikom údajov. Pre takmer polovicu z nich to malo značné následky vrátane straty zákazníkov a poklesu príjmov.
Nájsť rovnováhu medzi požiadavkami na bezpečnosť a nutnosťou poskytnúť bezproblémový zážitok z nakupovania predstavuje pre 68 % obchodníkov obrovskú výzvu.
Účinnosť dvojfaktorového overovania
Spomedzi celého radu analyzovaných nástrojov na prevenciu podvodov vyniká dvojfaktorová autentifikácia (2FA), ktorá je účinná pri zmierňovaní podvodov a zároveň minimálne narúša transakčné procesy. Najmä 2FA na jednu transakciu, pri ktorej sa používatelia overujú pri každej pokladni, sa ukazuje ako najúčinnejšia metóda, ktorá sa môže pochváliť najnižšou mierou neúspešných platieb.
43 % vedúcich pracovníkov v oblasti e-commerce tvrdí, že dvojfaktorové overovanie je najúčinnejšie bezpečnostné opatrenie. Napriek preukázanej účinnosti využíva v súčasnosti 2FA na transakciu len 53 % obchodníkov.
Investície do boja proti podvodom rastú
V reakcii na stupňujúce sa bezpečnostné hrozby až 95 % opýtaných obchodníkov buď zlepšilo, alebo plánuje zlepšiť svoje možnosti boja proti podvodom. Tento proaktívny prístup odráža, že odvetvie si uvedomuje naliehavú potrebu posilniť obranu proti premysleným podvodým stretégiám.