Shein Exchange je navrhnutý tak, aby bol pre spotrebiteľov udržateľným a pohodlným spôsobom nakupovania použitých vecí, znižoval množstvo odpadu a zároveň podporoval cirkulárnu ekonomiku módneho priemyslu. Platforma bude obsahovať širokú škálu produktov vrátane oblečenia, obuvi, tašiek a doplnkov, ktoré sú kurátorsky pripravené tímom odborníkov spoločnosti Shein.
Spustenie vo Francúzsku predstavuje prvý krok v európskej expanzii spoločnosti, pričom čoskoro plánuje rozšíriť platformu aj do ďalších krajín. Podľa Shein je francúzsky trh obzvlášť vhodný pre platformu second hand predaja vzhľadom na jeho silnú kultúru módy a udržateľnosti.
„Dúfame, že rozšírením našej platformy Shein Exchange do Európy a Spojeného kráľovstva poskytneme väčšiemu počtu našich globálnych zákazníkov možnosti, ako sa ľahko zapojiť do obehového hospodárstva a propagovať environmentálne výhody nakupovania z druhej ruky namiesto kupovania nového,“ uviedla Caitrin Watson, riaditeľka pre udržateľnosť v spoločnosti Shein.
Na záver je nutné dodať, že tento prístup veľkých fast fashion hráčov nie je výnimkou. Čoraz viac značiek sa inšpiruje úspechom C2C platforiem, kde zákazníci hľadajú ekologický a zároveň ekonomický kompromis pri svojich nákupoch.