Obchod s fast fashion produktami sa týmto krokom snaží diverzifikovať svoju ponuku aj mimo oblečenia, zvýšiť dôveryhodnosť a konkurovať gigantom ako Amazon.
Ako uvádza správa Reuters, Shein minulý mesiac na podujatí v Madride predstavil služby svojho online trhoviska spolu so spoločnosťami Colgate-Palmolive, Hasbro, Suntory Beverage & Food a španielskou kozmetickou značkou Bella Aurora.
„Všetci si Shein spájajú s módou, ale my sa venujeme všetkým vertikálnym odvetviam,“ vyjadrila sa Christina Fontana, riaditeľka brand operations pre región EMEA, na konferencii.
Podľa Fontany platforma jednoducho reaguje na dopyt spotrebiteľov po značkových produktoch. Reuters informuje, že Fontana predtým pracovala pre spoločnosť Alibaba Group a je jednou z niekoľkých odborníkov na trhovisko, ktorých Shein získal od čínskeho giganta.
V merítku Európskej únie
Shein má v EÚ priemerne 108 miliónov aktívnych užívateľov mesačne. Práve kvôli vysokému počtu užívateľov ho Európska únia zaradila medzi veľké internetové platformy. Spadá tým pod zákon o digitálnych službách (DSA) a bude podliehať prísnejším kontrolám.
Prísne pravidlá ochrany užívateľov a zvýšenia bezpečnosti služieb musí splniť do konca augusta. Firmy, ktoré pravidlá porušia, môžu dostať pokutu až do 6 % ročného obratu, vrátane zákazu činnosti v prípade závažného a opakovaného porušenia. Shein je 23. platformou, na ktorú sa tieto pravidlá vzťahujú. Medzi ďalšie patria firmy ako sú X, TikTok, Meta či Google.