2 min. čítanie

Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú

Ide Shein a udržateľnosť dohromady? Firma tvrdí, že áno, no tieto tvrdia sú pod drobnohľadom. Taliansky úrad začal vyšetrovanie spoločnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinskej firmy spravujúcej taliansku webstránku Shein. Vyšetrovanie sa zameriava hlavne na potenciálne zavádzajúce environmentálne tvrdenia, ktoré platforma uvádzala.

Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú
Zdroj: Depositphotos

Podľa protimonopolného úradu Shein zavádza zákazníkov ohľadom svojej ekologickosti. Firma používa nejasné alebo možno nepravdivé tvrdenia, ktoré vytvárajú falošný dojem, že ich výrobky a postupy sú šetrné k životnému prostrediu. Spoločnosť tvrdila, že vyrába a predáva oblečenie spôsobom, ktorý je šetrný k životnému prostrediu.

„Taliansky úrad uviedol, že niektoré informácie, ktoré webová stránka uvádza o kolekcii „evoluSHEIN“ spoločnosti Shein, môžu spotrebiteľov zavádzať, pokiaľ ide o množstvo použitých „zelených“ tkanín, a zároveň ich neinformujú o tom, že tieto odevy nie sú recyklovateľné,“ uvádza Reuters.

Úrad, ktorý vyšetruje tvrdenia Shein o udržateľnosti, vyjadril obavy ohľadom kolekcie oblečenia „evoluSHEIN“, ktorú spoločnosť prezentovala ako ekologicky šetrnú. Poskytnuté informácie by mohli zavádzať spotrebiteľov ohľadom množstva použitých ekologických vlákien. Okrem toho spoločnosť jasne neinformuje zákazníkov o tom, že tieto odevy už nie je možné ďalej recyklovať.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Protimonopolný úrad tiež poukázal na problémy s tým, ako Shein deklaroval svoj záväzok znižovať emisie uhlíka. Ich správy o udržateľnosti za posledné dva roky ukazovali, že emisie skleníkových plynov v skutočnosti zvyšujú.

Často kladené otázky

Aký je problém so Shein?

Shein je značka rýchlej módy známa svojím lacným oblečením, ale jej pracovné praktiky a vplyv na životné prostredie sú čoraz viac pod drobnohľadom. Existujú informácie, že spoločnosť by mohla vstúpiť na burzu v Londýne, čo obavy ešte viac prehlbuje.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein