Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
3 min. čítanie

Seznam hlási za rok 2022 tržby vo výške 5,928 miliardy Kč

Tržby spoločnosti Seznam.cz vzrástli oproti roku 2021 o 5,8 % na takmer 5,93 miliardy Kč. Zisk českej internetovej jednotky pred zdanením naopak dosiahol 1,284 miliardy Kč, čo je medziročný pokles o 34,5 %.

Seznam hlási za rok 2022 tržby vo výške 5,928 miliardy Kč

Tržby spoločnosti Seznam.cz vzrástli oproti roku 2021 o 5,8 % na takmer 5,93 miliardy Kč. Zisk českej internetovej jednotky pred zdanením naopak dosiahol 1,284 miliardy Kč, čo je medziročný pokles o 34,5 %. Pokles zisku spôsobili nielen rastúce náklady súvisiace so súčasnou ekonomickou situáciou, ale aj výrazné personálne investície, ktoré v porovnaní s rokom 2021 vzrástli o takmer 8 %, a zmena vlastníckej štruktúry spoločnosti v dôsledku rozdelenia.

Vedenie je s výsledkom spokojné

„Vzhľadom na situáciu na trhu si myslím, že sme minulý rok zvládli nad očakávania. Aj keď sa nám v dôsledku nepriaznivej hospodárskej situácie a zvyšujúcich sa nákladov znížil zisk, podarilo sa nám zvýšiť tržby. Tento rok však očakávame, že naše tržby budú stagnovať, a to práve kvôli vplyvu energetickej krízy alebo prebiehajúcemu vojnovému konfliktu na Ukrajine,“ komentuje Pavel Zima, člen predstavenstva spoločnosti Seznam.cz. Dodáva, že za poklesom zisku stojí aj vyčlenenie časti majetku do novovzniknutého subjektu Seznam Zprávy, a.s., a takmer o osem percent vyššie osobné náklady.

Týždenný podcast UPdate

Z produktových noviniek stojí za zmienku spustenie novej blogovacej platformy Seznam Médium a nová verzia Volnámísta.cz, ktorá pomocou pokročilých neurónových modelov a strojového učenia agreguje väčšinu dostupných inzerátov od priamych zadávateľov na jedno miesto. Email.cz zostáva českým lídrom a túto pozíciu sa snaží posilniť aj vývojom biznis riešenia v podobe Email Profi. V minulom roku služba zaznamenala zlepšenie svojho antispamového riešenia. Mapy.cz dosiahli ďalší pokrok v oblasti navigácie, čoho výsledkom bol 24 % nárast počtu navigácií, a výrazne zvýšili angažovanosť používateľov v podobe veľkého nárastu počtu používateľských recenzií. Domovská stránka Seznam.cz výrazne rozšírila formáty obsahu v službe Newsfeed, kde sa okrem článkov a videí zobrazujú aj fotogalérie, karikatúry, podcasty a teraz aj obsah generovaný používateľmi v podobe diskusných príspevkov a textov zo služby Seznam Medium. Nové funkcie pribudli aj v aplikácii Seznam.cz, kde bol nasadený modul podcastov a e-mailov.

V oblasti e-commerce spoločnosť Seznam.cz medziročne rástla aj napriek poklesu trhu. Na konci roka dokonca zaznamenal 99 % medziročný nárast investícií klientov do produktovej reklamy vo vyhľadávaní. Zvýšená relevancia produktových inzerátov zvýšila počet zobrazení produktových inzerátov, a tým zvýšila návštevnosť klientskych stránok.

Od minulého roka pôsobí Seznam.cz aj na Slovensku, kde v súčasnosti pracuje 22 ľudí. Pokračovala aj výstavba druhého dátového centra s názvom Nagoya, ktoré bolo otvorené v marci tohto roku.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe