
Tržby spoločnosti Seznam.cz vzrástli oproti roku 2021 o 5,8 % na takmer 5,93 miliardy Kč. Zisk českej internetovej jednotky pred zdanením naopak dosiahol 1,284 miliardy Kč, čo je medziročný pokles o 34,5 %. Pokles zisku spôsobili nielen rastúce náklady súvisiace so súčasnou ekonomickou situáciou, ale aj výrazné personálne investície, ktoré v porovnaní s rokom 2021 vzrástli o takmer 8 %, a zmena vlastníckej štruktúry spoločnosti v dôsledku rozdelenia.
Vedenie je s výsledkom spokojné
“Vzhľadom na situáciu na trhu si myslím, že sme minulý rok zvládli nad očakávania. Aj keď sa nám v dôsledku nepriaznivej hospodárskej situácie a zvyšujúcich sa nákladov znížil zisk, podarilo sa nám zvýšiť tržby. Tento rok však očakávame, že naše tržby budú stagnovať, a to práve kvôli vplyvu energetickej krízy alebo prebiehajúcemu vojnovému konfliktu na Ukrajine,” komentuje Pavel Zima, člen predstavenstva spoločnosti Seznam.cz. Dodáva, že za poklesom zisku stojí aj vyčlenenie časti majetku do novovzniknutého subjektu Seznam Zprávy, a.s., a takmer o osem percent vyššie osobné náklady.
Z produktových noviniek stojí za zmienku spustenie novej blogovacej platformy Seznam Médium a nová verzia Volnámísta.cz, ktorá pomocou pokročilých neurónových modelov a strojového učenia agreguje väčšinu dostupných inzerátov od priamych zadávateľov na jedno miesto. Email.cz zostáva českým lídrom a túto pozíciu sa snaží posilniť aj vývojom biznis riešenia v podobe Email Profi. V minulom roku služba zaznamenala zlepšenie svojho antispamového riešenia. Mapy.cz dosiahli ďalší pokrok v oblasti navigácie, čoho výsledkom bol 24 % nárast počtu navigácií, a výrazne zvýšili angažovanosť používateľov v podobe veľkého nárastu počtu používateľských recenzií. Domovská stránka Seznam.cz výrazne rozšírila formáty obsahu v službe Newsfeed, kde sa okrem článkov a videí zobrazujú aj fotogalérie, karikatúry, podcasty a teraz aj obsah generovaný používateľmi v podobe diskusných príspevkov a textov zo služby Seznam Medium. Nové funkcie pribudli aj v aplikácii Seznam.cz, kde bol nasadený modul podcastov a e-mailov.
V oblasti e-commerce spoločnosť Seznam.cz medziročne rástla aj napriek poklesu trhu. Na konci roka dokonca zaznamenal 99 % medziročný nárast investícií klientov do produktovej reklamy vo vyhľadávaní. Zvýšená relevancia produktových inzerátov zvýšila počet zobrazení produktových inzerátov, a tým zvýšila návštevnosť klientskych stránok.
Od minulého roka pôsobí Seznam.cz aj na Slovensku, kde v súčasnosti pracuje 22 ľudí. Pokračovala aj výstavba druhého dátového centra s názvom Nagoya, ktoré bolo otvorené v marci tohto roku.