2 min. čítanie

Seznam.cz pritvrdzuje v boji proti dezinformáciám a clickbaitom v spolupráci s AI

Seznam.cz zapojí umelú inteligenciu do boja proti nekvalitnému či dezinformačnému obsahu. V najbližších dňoch predstaví nástroj, ktorý bude schvaľovať nezávadné kometáre v diskusiách. Nejde však o prvé využitie AI u najnavštevovanejšieho internetového portálu v Česku.

Seznam.cz pritvrdzuje v boji proti dezinformáciám a clickbaitom v spolupráci s AI
Zdroj: depositphotos.com

Platforma si zo začiatku tohto roku stanovila kódex používania AI a teraz plánuje pôsobenie umelej inteligencie rozširovať. Editori diskusií v Seznam.cz aktuálne využívajú AI na argumentačnú analýzu konšpiračných tvrdení. „Pracujeme aj na automatickom párovaní manipulatívnych komentárov v diskusiách s vysvetleniami pripravenými našimi overovačmi faktov. Sporné a konšpiračné komentáre budú označené našimi editormi a umelá inteligencia im k nim navrhne relevantné vysvetlenie, ktoré môžu editori podľa svojho uváženia využiť. Radi by sme túto funkciu nasadili tento rok v zime,“ vyjadril sa na Zoznam fórum 2023 Peter Jančárik, projektový koordinátor Seznam.cz pre oblasť dezinformácií.

V boji proti dezinformáciám Zoznam využíva databázu nezávislých hodnotiteľov (Nadačný fond nezávislej žurnalistiky, projekty Konšpirátori.sk či Atlas konšpirácií). Ak na dezinformačné weby narazia, miesto okamžitého vyradenia ich označuje a čitateľom vysvetľuje, prečo nimi sú.

Sofistikované využitie AI pre kvalitný obsah

Seznam.cz už od vlaňajška využíva vlastný detektor clickbaitov s využitím umelej inteligencie a penalizuje autorov takýchto titulkov. Editori platformy Seznam Medium už majú nasadenú funkciu detektor AI pre generované články. Ten dokáže takmer presne určiť, ktorú časť textu napísal človek a ktorú má na svedomí umelá inteligencia. Funkciu čoskoro začnú používať aj redaktori Seznam Newsfeedu. „Používame na to vlastný jazykový model BROWCzech, ktorý sme natrénovali na textoch Seznam Správ a Novinky.cz. Vďaka nemu sú naši redaktori schopní zachytiť texty generované umelou inteligenciou a naše platformy sa tak nestávajú odkladiskom vygenerovaných článkov,“ vysvetľuje Jančárik.

Český portál chce týmito nástrojmi zvyšovať brand safety svojich inzerentov. „Nechceme značky našich klientov, využívajúce náš reklamný priestor, vidieť vedľa konšpiračného, dezinformačného alebo nenávistného obsahu. To je podľa nás podstata brand safety. Brand safety môžeme zaručiť na tridsiatke vlastných webov, produktov a služieb a na viac ako tisícke partnerských webov – či už v priamom nákupe, v Skliku alebo prostredníctvom RTB,“ zakončuje Peter Jančárik.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+