Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Seznam.cz pritvrdzuje v boji proti dezinformáciám a clickbaitom v spolupráci s AI

Seznam.cz zapojí umelú inteligenciu do boja proti nekvalitnému či dezinformačnému obsahu. V najbližších dňoch predstaví nástroj, ktorý bude schvaľovať nezávadné kometáre v diskusiách. Nejde však o prvé využitie AI u najnavštevovanejšieho internetového portálu v Česku.

Seznam.cz pritvrdzuje v boji proti dezinformáciám a clickbaitom v spolupráci s AI
Zdroj: depositphotos.com

Platforma si zo začiatku tohto roku stanovila kódex používania AI a teraz plánuje pôsobenie umelej inteligencie rozširovať. Editori diskusií v Seznam.cz aktuálne využívajú AI na argumentačnú analýzu konšpiračných tvrdení. „Pracujeme aj na automatickom párovaní manipulatívnych komentárov v diskusiách s vysvetleniami pripravenými našimi overovačmi faktov. Sporné a konšpiračné komentáre budú označené našimi editormi a umelá inteligencia im k nim navrhne relevantné vysvetlenie, ktoré môžu editori podľa svojho uváženia využiť. Radi by sme túto funkciu nasadili tento rok v zime,“ vyjadril sa na Zoznam fórum 2023 Peter Jančárik, projektový koordinátor Seznam.cz pre oblasť dezinformácií.

V boji proti dezinformáciám Zoznam využíva databázu nezávislých hodnotiteľov (Nadačný fond nezávislej žurnalistiky, projekty Konšpirátori.sk či Atlas konšpirácií). Ak na dezinformačné weby narazia, miesto okamžitého vyradenia ich označuje a čitateľom vysvetľuje, prečo nimi sú.

Sofistikované využitie AI pre kvalitný obsah

Seznam.cz už od vlaňajška využíva vlastný detektor clickbaitov s využitím umelej inteligencie a penalizuje autorov takýchto titulkov. Editori platformy Seznam Medium už majú nasadenú funkciu detektor AI pre generované články. Ten dokáže takmer presne určiť, ktorú časť textu napísal človek a ktorú má na svedomí umelá inteligencia. Funkciu čoskoro začnú používať aj redaktori Seznam Newsfeedu. „Používame na to vlastný jazykový model BROWCzech, ktorý sme natrénovali na textoch Seznam Správ a Novinky.cz. Vďaka nemu sú naši redaktori schopní zachytiť texty generované umelou inteligenciou a naše platformy sa tak nestávajú odkladiskom vygenerovaných článkov,“ vysvetľuje Jančárik.

Český portál chce týmito nástrojmi zvyšovať brand safety svojich inzerentov. „Nechceme značky našich klientov, využívajúce náš reklamný priestor, vidieť vedľa konšpiračného, dezinformačného alebo nenávistného obsahu. To je podľa nás podstata brand safety. Brand safety môžeme zaručiť na tridsiatke vlastných webov, produktov a služieb a na viac ako tisícke partnerských webov – či už v priamom nákupe, v Skliku alebo prostredníctvom RTB,“ zakončuje Peter Jančárik.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+