Platforma si zo začiatku tohto roku stanovila kódex používania AI a teraz plánuje pôsobenie umelej inteligencie rozširovať. Editori diskusií v Seznam.cz aktuálne využívajú AI na argumentačnú analýzu konšpiračných tvrdení. „Pracujeme aj na automatickom párovaní manipulatívnych komentárov v diskusiách s vysvetleniami pripravenými našimi overovačmi faktov. Sporné a konšpiračné komentáre budú označené našimi editormi a umelá inteligencia im k nim navrhne relevantné vysvetlenie, ktoré môžu editori podľa svojho uváženia využiť. Radi by sme túto funkciu nasadili tento rok v zime,“ vyjadril sa na Zoznam fórum 2023 Peter Jančárik, projektový koordinátor Seznam.cz pre oblasť dezinformácií.
V boji proti dezinformáciám Zoznam využíva databázu nezávislých hodnotiteľov (Nadačný fond nezávislej žurnalistiky, projekty Konšpirátori.sk či Atlas konšpirácií). Ak na dezinformačné weby narazia, miesto okamžitého vyradenia ich označuje a čitateľom vysvetľuje, prečo nimi sú.
Sofistikované využitie AI pre kvalitný obsah
Seznam.cz už od vlaňajška využíva vlastný detektor clickbaitov s využitím umelej inteligencie a penalizuje autorov takýchto titulkov. Editori platformy Seznam Medium už majú nasadenú funkciu detektor AI pre generované články. Ten dokáže takmer presne určiť, ktorú časť textu napísal človek a ktorú má na svedomí umelá inteligencia. Funkciu čoskoro začnú používať aj redaktori Seznam Newsfeedu. „Používame na to vlastný jazykový model BROWCzech, ktorý sme natrénovali na textoch Seznam Správ a Novinky.cz. Vďaka nemu sú naši redaktori schopní zachytiť texty generované umelou inteligenciou a naše platformy sa tak nestávajú odkladiskom vygenerovaných článkov,“ vysvetľuje Jančárik.
Český portál chce týmito nástrojmi zvyšovať brand safety svojich inzerentov. „Nechceme značky našich klientov, využívajúce náš reklamný priestor, vidieť vedľa konšpiračného, dezinformačného alebo nenávistného obsahu. To je podľa nás podstata brand safety. Brand safety môžeme zaručiť na tridsiatke vlastných webov, produktov a služieb a na viac ako tisícke partnerských webov – či už v priamom nákupe, v Skliku alebo prostredníctvom RTB,“ zakončuje Peter Jančárik.