2 min. čítanie

Šejkovia zo Spojených arabských emirátov odkúpili podiel v materskej spoločnosti TikToku

Firma kráľovskej rodiny zo Spojených arabských emirátov kúpila akcie majiteľa TikToku za sto miliónov dolárov. Aplikácia by mohla odísť od svojej materskej spoločnosti.

Šejkovia zo Spojených arabských emirátov odkúpili podiel v materskej spoločnosti TikToku

Firma G42 ovládaná vplyvným šejkom zo Spojených arabských emirátov, počas posledných mesiacov prostredníctvom svojho fondu 42XFund nakúpila akcie materskej spoločnosti TikToku ByteDance v hodnote viac ako 100 miliónov dolárov.

Informuje o tom český portál CzechCrunch s odvolaním sa na agentúru Bloomberg. Investori zároveň firmu ocenili na približne 220 miliárd dolárov. Ešte v roku 2021 bola pritom jej hodnota o viac ako 200 miliárd vyššia.

Investuje do technologických spoločností 

Firmu G42 vedie šejk Tahnoon bin Zayed, ktorý pôsobí ako poradca pre národnú bezpečnosť Spojených arabských emirátov a dohliada na spravodajské operácie v krajine.

Jeho fond okrem iného investoval do čínskych vakcín proti covidu-19 či autonómnych vozidiel, informuje portál TechInAsia.

Vlani jeho firma založila fond 42XFund, ktorý investuje do technologických spoločností na rozvíjajúcich sa trhoch, ku ktorým sa v súčasnosti pridal aj ByteDance.

USA varujú pred úplným zákazom

Hodnota ByteDance v poslednom čase klesá pre stále väčší počet krajín, ktoré považujú aplikáciu TikTok za bezpečnostné riziko.

Pokiaľ napríklad český Národný úrad pre kybernetickú a informačnú bezpečnosť vo varovaní označil TikTok za bezpečnostnú hrozbu, v Spojených štátoch sa už hovorí aj možnosti úplného zákazu.

USA však varujú, že ak ByteDance nepredá akcie TikToku, v hre bude úplný zákaz aplikácie v krajine.

Aplikácia totiž o používateľoch zbiera obrovské množstvo dát, pričom podľa dostupných informácií môžu končiť aj v rukách čínskej vlády.

Vedenie TikToku preto prednedávnom spustilo plán Project Texas, ktorým chce jednotlivé krajiny presvedčiť o tom, že bezpečnostnú hrozbu nepredstavuje.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+