
Predaj online módy stál pri počiatkoch e-commerce odvetvia
V roku 2022 príjmy amerického re-commerce (retail ecommerce) z predaja oblečenia, obuvi a doplnkov majú dosiahnuť 205 miliárd amerických dolárov. Do roku 2025 by mohol byť sektor s online módou zodpovedný za tržby vo výške takmer 300 miliárd dolárov. Podľa spoločnosti Statista dosiahne hodnota tohto odvetvia 672,71 miliardy USD už v roku 2023.
Módne značky sa v posledných troch rokoch masívne vrhli na oblasť elektronického obchodu. Pravdou však je, že pri počiatkoch e-commerce odvetvia stála práve oblasť predaja online módy. Internetové obchody s módou tu boli takmer od začiatku online priestoru a zažili počiatok existencie Amazonu aj Facebooku.
Odhaduje sa, že Amazon mal viac ako 10% podiel na všetkých predávaných odevoch v Spojených štátoch a takmer 35 % všetkých odevov predaných online. Medzi najpredávanejšie internetové obchody s módou v USA patria aj Macy’s, Gap a Walmart.
Hnacou silou online predaja v oblasti módy sú mladé ženy.
Hlavný podiel na návštevnosti elektronického obchodu s módou majú mladé ženy, ktoré navštevujú e-shopy s oblečením. Nedávna štúdia ukázala, že takmer polovica návštevníkov je mladšia ako 35 rokov a takmer dve tretiny návštevnosti vytvára práve nežnejšie pohlavie.
Móda v našich smartfónoch
V USA existujú státisíce webových stránok ponúkajúce online módu. V dôsledku vysokej konkurencie vzniká množstvo aplikácií, ktoré umožňujú nákup a predaj medzi súkromnými spotrebiteľmi. Smartfóny sa stali prenosnými obchodmi na nákup všetkých druhov oblečenia, odevov a módnych doplnkov.
Zo C2C aplikácií sa minulý rok v rámci USA najviac darilo čínskej značke Shein. S viac ako 25 miliónmi stiahnutí zatienila aj iné renomované značky ako sú Nike a H&M. Výrazný úspech v počte stiahnutí v roku 2021 zaznamenala aj hongkongská spoločnosť Cider, Poshmark či GOAT. Módne appky sú obľúbené najmä u generácie Z a patria medzi najvyužívanejší trend na nákup online módy v USA.