2 min. čítanie

Rýchly prehľad elektronického obchodu s módou v USA

E-commerce s módou bol vždy hlavným katalyzátorom globálneho elektronického obchodu. V USA to nie je inak – fashion e-shopy predstavujú približne 23 % celkového online predaja v Spojených štátoch a v posledných dvoch desaťročiach zaznamenávajú stabilný každoročný rast. 

Rýchly prehľad elektronického obchodu s módou v USA

Predaj online módy stál pri počiatkoch e-commerce odvetvia 

V roku 2022 príjmy amerického re-commerce (retail ecommerce) z predaja oblečenia, obuvi a doplnkov majú dosiahnuť 205 miliárd amerických dolárov. Do roku 2025 by mohol byť sektor s online módou zodpovedný za tržby vo výške takmer 300 miliárd dolárov. Podľa spoločnosti Statista dosiahne hodnota tohto odvetvia 672,71 miliardy USD už v roku 2023.

Módne značky sa v posledných troch rokoch masívne vrhli na oblasť elektronického obchodu. Pravdou však je, že pri počiatkoch e-commerce odvetvia stála práve oblasť predaja online módy. Internetové obchody s módou tu boli takmer od začiatku online priestoru a zažili počiatok existencie Amazonu aj Facebooku.

Odhaduje sa, že Amazon mal viac ako 10% podiel na všetkých predávaných odevoch v Spojených štátoch a takmer 35 % všetkých odevov predaných online. Medzi najpredávanejšie internetové obchody s módou v USA patria aj Macy’s, Gap a Walmart.

Hnacou silou online predaja v oblasti módy sú mladé ženy. 

Hlavný podiel na návštevnosti elektronického obchodu s módou majú mladé ženy, ktoré navštevujú e-shopy s oblečením. Nedávna štúdia ukázala, že takmer polovica návštevníkov je mladšia ako 35 rokov a takmer dve tretiny návštevnosti vytvára práve nežnejšie pohlavie.

Móda v našich smartfónoch

V USA existujú státisíce webových stránok ponúkajúce online módu. V dôsledku vysokej konkurencie vzniká množstvo aplikácií, ktoré umožňujú nákup a predaj medzi súkromnými spotrebiteľmi. Smartfóny sa stali prenosnými obchodmi na nákup všetkých druhov oblečenia, odevov a módnych doplnkov.

Zo C2C aplikácií sa minulý rok v rámci USA najviac darilo čínskej značke Shein. S viac ako 25 miliónmi stiahnutí zatienila aj iné renomované značky ako sú Nike a H&M. Výrazný úspech v počte stiahnutí v roku 2021 zaznamenala aj hongkongská spoločnosť Cider, Poshmark či GOAT. Módne appky sú obľúbené najmä u generácie Z a patria medzi najvyužívanejší trend na nákup online módy v USA. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+