2 min. čítanie

Rozšírenia prehliadača Chrome zasiahol rozsiahly kybernetický útok

Používatelia populárneho prehliadača Chrome čelia vážnej bezpečnostnej hrozbe. Bezpečností výskumníci odhalili sofistikovaný kybernetický útok, ktorý sa šíri prostredníctvom rozšírení prehliadača a ohrozuje citlivé údaje používateľov po celom svete. Podľa portálu The Verge útočníci už od polovice decembra 2024 systematicky infiltrujú populárne rozšírenia Chrome a získavajú prístup k súkromným informáciám ničnetušiacich používateľov.

Rozšírenia prehliadača Chrome zasiahol rozsiahly kybernetický útok
Zdroj: Depositphotos

Hlavným cieľom útoku bol zber citlivých používateľských údajov, najmä cookies prehliadača a prihlasovacích údajov. Odborníci poznamenali, že útok sa zameral predovšetkým na služby využívajúce umelú inteligenciu a reklamné platformy sociálnych médií, s osobitným dôrazom na účty Facebook Ads.

Paradoxne, medzi zasiahnutými spoločnosťami sa ocitla aj firma Cyberhaven, ktorá sama poskytuje kybernetické zabezpečenie. Ich rozšírenie na prevenciu úniku dát bolo napadnuté prostredníctvom phishingového e-mailu. Škodlivá verzia ich rozšírenia (24.10.4) sa dostala do obehu 24. decembra o 20:32. Napriek rýchlej reakcii spoločnosti, ktorá problém identifikovala nasledujúci deň o 18:54, škodlivý kód zostal aktívny až do 21:50 25. decembra.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Po incidente Cyberhaven vydal sériu bezpečnostných odporúčaní pre potenciálne zasiahnuté organizácie. Medzi kľúčové preventívne opatrenia patrí dôkladná kontrola systémových záznamov na neobvyklú aktivitu a okamžitá zmena hesiel všetkých prihlasovacích údajov, ktoré nevyužívajú pokročilý bezpečnostný štandard FIDO2 pre viacfaktorové overenie. Spoločnosť už vydala aktualizovanú, bezpečnú verziu rozšírenia označenú ako 24.10.5.

Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi v e-commerce?

Záujem o online nákupy rastie, no spolu s ním aj kybernetické útoky na e-commerce platformy. Čo je horšie, kybernetický útok je čoraz sofistikovanejší a e-shopy čelia novým bezpečnostným výzvam každý deň. V e-commerce už nestačí spoliehať sa len na základné zabezpečenie. Nezabudnite chrániť údaje zákazníkov a v neposlednom rade aj svoje podnikanie.

Odporúčané preventívne opatrenia pre e-commerce:

  • Pravidelná kontrola aktivity reklamných účtov.
  • Nastavenie notifikácií pre neobvyklé výdavky.
  • Používanie špecializovaných nástrojov na monitoring podozrivej aktivity.
  • Implementácia silného viacfaktorového overenia pre všetky reklamné platformy.
  • Pravidelné zálohovanie nastavení kampaní.
  • Školenie zamestnancov o bezpečnostných rizikách.
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+